Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Hebben wij in Europa een stekkeradaptor nodig voor als we niet bij de SUC langsgaan? Fastened of zo.
Op mijn model Y heb ik gewoon een Ccs stekker zitten waarmee ik overal kan laden.

Als je zoiets hebt, zit je goed:
ijev8h8wcap71.jpg


Ik denk dat de oudere Tesla’s in Europa nog de tesla connector hebben, dan heb je mogelijk wel een tussenstukje nodig.
Dat ziet er zo uit:
tesla-model-3-charge-port.jpg
 
  • Like
Reactions: jr_gn
  • Like
Reactions: job-lek and jr_gn
om hiermee op een CCS laadstation te laden heb je een adapter nodig en moet er een kleine aanpassing in de auto gebeuren. (kost momenteel €262)
@jr_gn dit geldt ook voor het laden bij de nieuwe Teslaladers. Niet alleen bij niet-Tesla laders. Als je de oude hebt, zie je die nieuwe SuCs zelfs niet in je navigatie.
Edit: ik zie dat je een MY hebt. Geen probleem voor jou. Je kan overal laden. Behalve aan de stilaan verdwijnende Chademo laders.
 
  • Like
Reactions: job-lek and jr_gn
Ik had het nog nergens gelezen maar ik wil even mijn recente leveringservaring met jullie delen.

De auto zou eind februari, begin maart geleverd worden, het werd uiteindelijk 24 maart. Netjes NEE geantwoord op de sms met verzoek de levering naar begin april te zetten ivm vakantie. Prima gelukt nieuwe datum 6 april.

Tijdens mijn vakantie een mail met excuses dat 6 april niet mogelijk is omdat de auto voor einde 1e kwartaal, 31 maart dus, afgeleverd moet worden. Indien niet mogelijk dan wordt de auto aan iemand anders geleverd en ga je opnieuw de wachtrij in voor het tweede kwartaal. Even nagekeken maar dit staat echt in de leveringsvoorwaarden. Ik dacht dat ik gek werd, auto was allang betaald. Wat een klantvriendelijkheid!

Dus let op, ga niet de laatste weken van een kwartaal op vakantie want je bent je auto kwijt en kan 3 maanden extra wachten :-(
 
Ik had het nog nergens gelezen maar ik wil even mijn recente leveringservaring met jullie delen.

De auto zou eind februari, begin maart geleverd worden, het werd uiteindelijk 24 maart. Netjes NEE geantwoord op de sms met verzoek de levering naar begin april te zetten ivm vakantie. Prima gelukt nieuwe datum 6 april.

Tijdens mijn vakantie een mail met excuses dat 6 april niet mogelijk is omdat de auto voor einde 1e kwartaal, 31 maart dus, afgeleverd moet worden. Indien niet mogelijk dan wordt de auto aan iemand anders geleverd en ga je opnieuw de wachtrij in voor het tweede kwartaal. Even nagekeken maar dit staat echt in de leveringsvoorwaarden. Ik dacht dat ik gek werd, auto was allang betaald. Wat een klantvriendelijkheid!

Dus let op, ga niet de laatste weken van een kwartaal op vakantie want je bent je auto kwijt en kan 3 maanden extra wachten :-(
Als de auto al is betaald kan deze toch ook op naam worden gezet? Zou voor Tesla dan geen probleem hoeven te zijn, maar goed Tesla denkt soms net wat anders.
 
Ik had het nog nergens gelezen maar ik wil even mijn recente leveringservaring met jullie delen.

De auto zou eind februari, begin maart geleverd worden, het werd uiteindelijk 24 maart. Netjes NEE geantwoord op de sms met verzoek de levering naar begin april te zetten ivm vakantie. Prima gelukt nieuwe datum 6 april.

Tijdens mijn vakantie een mail met excuses dat 6 april niet mogelijk is omdat de auto voor einde 1e kwartaal, 31 maart dus, afgeleverd moet worden. Indien niet mogelijk dan wordt de auto aan iemand anders geleverd en ga je opnieuw de wachtrij in voor het tweede kwartaal. Even nagekeken maar dit staat echt in de leveringsvoorwaarden. Ik dacht dat ik gek werd, auto was allang betaald. Wat een klantvriendelijkheid!

Dus let op, ga niet de laatste weken van een kwartaal op vakantie want je bent je auto kwijt en kan 3 maanden extra wachten :-(
Dit inderdaad zuur en nooit gedacht dat dit in de leveringsvoorwaarden staat.
Ik zou dan toch al tegenreactie mijn geld zsm terug vragen. Je weet nooit wat er kan gebeuren en de prijzen zouden zomaar kunnen wijzigen.
Kunnen ze wel beloven dat het goed komt, maar het is geen pak suiker wat je afrekent.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Gingen vroeger de lichten niet automatisch aan als de ruitenwissers aan gingen?
Ik voelde mij vandaag redelijk gevaarlijk aan het rijden, toen ik ontdekte dat ze in hevige buien met veel opspattend water niet aan stonden.
Kan al heel lang zo zijn, want ik let daar eigenlijk niet meer op.
Klopt inderdaad. Voor zover ik mij kan herinneren ging de verlichting inderdaad aan als de ruitenwissers aan staan en nu niet meer.
 
Sowieso zou ik heel graag de optie ‘lichten altijd aan’ kunnen kiezen. M’n vroegere Volvo van 20 jaar geleden had die optie gewoon. Ik ben heel graag net wat beter zichtbaar onder alle weersomstandigheden. Nu zet ik best regelmatig de verlichting handmatig aan.
Optie "lichten altijd aan" heb je toch op de 3? Of ik moet me heel sterk vergissen?
 
Hoor t heel graag als ik wat gemist heb ergens. Je kunt ze handmatig aanzetten maar dan blijven ze ook aan als je de auto afsluit en wegloopt.
Dat laatste wist ik niet. Bij mij staat de verlichting standaard op "Auto" maar toen ik afgelopen maandagavond terugkeerde uit Duitsland viel het mij op dat iedereen al met verlichting aan reed en bij mij de verlichting nog niet geactiveerd was. Vandaar dat ik toen koos voor optie "Aan".

Wel gek dat de verlichting dan ook aan blijft staan als je wegloopt van de auto, niet handig.
 
  • Like
Reactions: ERvee
Sowieso zou ik heel graag de optie ‘lichten altijd aan’ kunnen kiezen. M’n vroegere Volvo van 20 jaar geleden had die optie gewoon. Ik ben heel graag net wat beter zichtbaar onder alle weersomstandigheden. Nu zet ik best regelmatig de verlichting handmatig aan.
Ik weet niet of dat veilig is als niet iedereen dat doet. Als een voetganger staat te wachten om over te steken kan hij onbewust enkel op brandende lichten gaan focussen en een wagen die zonder lichten tussen een rij met lichten zit missen.