Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ah. Hier gisteren ook grijze kaarten. Hoefde gelukkig alleen in en rondom t dorp te zijn en daar weet ik de weg wel ;) ben ik ff blij dat ik nu niet in t uitgestrekte Zweden rondrij zeg [emoji6]
Je kan in Zweden, behalve op de grote verbindingswegen, maar beter helemaal geen Tesla navigatie gebruiken. Het was voor ons tijdens de roadtrip door Scandinavië een onaangename verrassing dat de Tesla navigatie daar volledig de weg kwijt is. We kregen een route voorgeschoteld van 440 km voor een werkelijke reisafstand van 228 km.
Je moet daar echt, net als Björn Nyland, een TomTom bij je hebben om te voorkomen dat je op een flatbedtrailer moet worden gerepatrieerd.
Ik hoop van harte dat Tesla's goedkope contract met Navigon eerdaags afloopt en wordt opgevolgd door TomTom of Google's Waze.
Spotify is leuk maar een betrouwbaar werkende navigatie is zeer, zeer veel belangrijker.
 
Niet zeker of iemand met deze beginnersvraag kan helpen: wanneer je zelf een app maakt voor Tesla, heeft deze dan de identieke rechten die elke andere app heeft? Dezelfde als de Tesla app zelf? Met andere woorden kan je met een eigen gemaakte app ook zeggen sluit/open deuren, valet mode etc?
 
Niet zeker of iemand met deze beginnersvraag kan helpen: wanneer je zelf een app maakt voor Tesla, heeft deze dan de identieke rechten die elke andere app heeft? Dezelfde als de Tesla app zelf? Met andere woorden kan je met een eigen gemaakte app ook zeggen sluit/open deuren, valet mode etc?

De 138 pagina's van dat draadje zijn het lezen wel waard voordat je ergens aan begint. De API is reverse engineered, en voor iedereen hetzelfde. Wel komen er regelmatig nieuwe objecten bij, ook als er nieuwe features of modeltypes bij komen. In dit draadje wordt de kennis daarover gedeeld.

Model S REST API - Page 138

De app Remote S heeft een leuk concept wat nog niet helemaal is uitgewerkt; die heeft 90% van een wrapper klaar waarmee je met eenvoudige http commando's de hele onderliggende API kunt besturen. De maker is helaas aangeklaagd door een Patent Troll en wacht die zaak af voordat hij een nieuwe release gaat uitbrengen.
 
Ah. Hier gisteren ook grijze kaarten. Hoefde gelukkig alleen in en rondom t dorp te zijn en daar weet ik de weg wel ;) ben ik ff blij dat ik nu niet in t uitgestrekte Zweden rondrij zeg [emoji6]
Tja, gelukkig blijft de onboard navigatie wel werken op t dashboard. Alleen Google maps viel weg ondanks voldoende dekking. Ik ben één van de Tesla rijders die wel blij is met z'n navigatie. Heeft mij zeker niet vaker dan BMW, Renault of auto's van het VW concern in de steek gelaten.