Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hidden, oftenly unknown features

This site may earn commission on affiliate links.
@Phil V ik heb geen probleem en ik zoek ook geen oplossing, het werkt perfect bij mij.
Ik probeer alleen (net zoals in die andere thread) aan te geven dat er in de community een hardnekkig misverstand bestaat over wat de functie van "prioriteitsapparaat" is.

Daarmee is de opmerking in jouw startpost dus incorrect, je kunt namelijk geen prioriteitsprofiel instellen. (Zoals ook duidelijk wordt in de Engelstalige post die ik linkte)
 
@Phil V ik heb geen probleem en ik zoek ook geen oplossing, het werkt perfect bij mij.
Ik probeer alleen (net zoals in die andere thread) aan te geven dat er in de community een hardnekkig misverstand bestaat over wat de functie van "prioriteitsapparaat" is.

Daarmee is de opmerking in jouw startpost dus incorrect, je kunt namelijk geen prioriteitsprofiel instellen. (Zoals ook duidelijk wordt in de Engelstalige post die ik linkte)
Is het ook niet zo dat hij het profiel toch kiest omdat je de gebruiker hebt gekoppeld aan de bluetooth gebruiker? Ik heb nog nooit gehad dat hij het verkeerde profiel kiest als we samen rijden.
 
Is het ook niet zo dat hij het profiel toch kiest omdat je de gebruiker hebt gekoppeld aan de bluetooth gebruiker? Ik heb nog nooit gehad dat hij het verkeerde profiel kiest als we samen rijden.
Nee. Profiel wordt gekozen op basis van de phonekey die de auto ontgrendelt (als je een profiel aan die key gekoppeld hebt). De BLE koppeling van de phonekey staat los van de Bluetooth media koppeling. Profiel wordt daardoor dus ook al gekozen zodra de phonekey de auto ontgrendelt, nog voordat de media koppeling überhaupt gemaakt is. De auto doet dat op basis van welke phonekey het dichtst bij de bestuurderspositie is. Zoals ik al in verschillende posts heb uitgelegd: het heeft niks met elkaar te maken.

We gaan totaal offtopic, maar iedere keer antwoorden mensen alsof ik iets niet snap of zelf een probleem heb. Nee dus, ik probeer alleen uit te leggen dat de functie "prioriteitsapparaat" niet de profielkeuze beïnvloedt bij instappen. Dat is zowel in de handleiding als online op meerdere plekken terug te vinden. Toch schijnen mensen nog steeds te denken dat dit een feature is, getuige de startpost. Dat is het dus niet. Punt.

Ontopic: je kunt op je smartphone een locatie delen met de Tesla app, waarna de auto de navigatie naar die locatie start. Op vergelijkbare manier kun je ook Youtube links delen.
 
Ik heb vanmorgen wat ontdekt over het windowtje met het beeld van naast de auto als je richting aangeeft. Het dode hoek-cameraatje zeg maar.

Dat deze te verplaatsen is, weet iedereen al, toch? Onlangs las ik ergens (hier?) dat er ook een kruisje op zit waarmee je hem af kan sluiten. Als je heel goed kijkt, zit er inderdaad iets linksboven waarmee je hem weg kan klikken. Maar hoe krijg je hem terug, dacht ik toen dat werkte. Zou het iets doen als je op het groene knipperende pijltje tikt? Yep! En weer uit? Ook!

Door op het knipperende pijltje te tikken, kun je dus dat camerabeeld aan- en uitzetten.

Ik hoop dat ik jullie leven iets meer compleet heb gemaakt door deze ontdekking te delen.
 
Tik op de tijd op het scherm om snel naar uw agenda in het voertuig te gaan, van waar je dan weer snel naar je volgende afspraak kan navigeren.
Vanochtend had ik om 08:30 uur een afspraak bij de orthodontist. Om 08:10 stapte ik in mijn auto. De navigatie zei dat ik naar de orthodontist moest, omdat mijn afspraak in mijn agenda stond. Op het moment dat ik op de rem drukte en mijn pincode invoerde, begon de navigatie mij aanwijzingen te geven.