Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Eind november m'n model S besteld, maar nog altijd in de rij voor de productie. Volgens dit forum zou de auto komende week in productie moeten gaan om eind februari/begin maart in Tilburg klaar te staan. Ik las ook dat je daarvoor eerst je VIN-nummer toegewezen moet krijgen. Als ik inlog zie ik een nummer staan dat begint met 5YJS..., maar dat is toch niet het VIN-nummer? Hoe werkt dat precies?
 
Eind november m'n model S besteld, maar nog altijd in de rij voor de productie. Volgens dit forum zou de auto komende week in productie moeten gaan om eind februari/begin maart in Tilburg klaar te staan. Ik las ook dat je daarvoor eerst je VIN-nummer toegewezen moet krijgen. Als ik inlog zie ik een nummer staan dat begint met 5YJS..., maar dat is toch niet het VIN-nummer? Hoe werkt dat precies?

No worries, dat is je vin-nummer! :smile:
In praktijk worden trouwens alleen de laatste 6 cijfers gebruikt.
 
Eind november m'n model S besteld, maar nog altijd in de rij voor de productie. Volgens dit forum zou de auto komende week in productie moeten gaan om eind februari/begin maart in Tilburg klaar te staan. Ik las ook dat je daarvoor eerst je VIN-nummer toegewezen moet krijgen. Als ik inlog zie ik een nummer staan dat begint met 5YJS..., maar dat is toch niet het VIN-nummer? Hoe werkt dat precies?

Zie maar hier: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/51738-VIN-Decoder?highlight=vin+decoder
 
Beginners vraag: Ik heb eindelijk mijn auto kunnen koppelen aan mijn telefoon. Nu had ik altijd gedacht dat er 400 Volt in de Tesla ging.... En is 47 km/h laden een normal laadsnelheid voor het thuis laden?

IMG_8593.PNG
 
Je hebt neem ik aan toch geen 400V thuis ? dus dat klopt wel.
"een normal laadsnelheid voor het thuis laden" tsja - normaal in welke zin ?

Als je een single lader in de auto heb zal je niet verder komen. Veel mensen ervaren dit overigens ook als voldoende. Als je s nachts laadt heb je doorgaans wel 8 uur om te laden - accu dus altijd "vol" den volgende morgen. Met een standaard huis-aansluiting is dus 50 km/u (11kW laden) heel normaal.