Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Zou iemand me kunnen vertellen hoe dit sommetje werkt? Ik laat met een snelheid van 477km/uur, toch zou het nog ruim een uur duren om de resterende 250kms te laden?
 

Attachments

  • Screenshot_20180303-151823.png
    Screenshot_20180303-151823.png
    979.1 KB · Views: 70
Zou iemand me kunnen vertellen hoe dit sommetje werkt? Ik laat met een snelheid van 477km/uur, toch zou het nog ruim een uur duren om de resterende 250kms te laden?

De laadsnelheid van 477km/uur is een moment opname. De laadtijd een voorspelling. Daar zit verschil in omdat de daadwerkelijke laadsnelheid door de auto zelf geregeld wordt en de laadsnelheid neemt af hoe voller de accu zit( eigenlijk is er een laadcurve)

Dat is één van de redenen dat het tijdtechnisch gezien verstandig is met een zo leeg mogelijke accu aan te komen bij een SuC ( aanname dat je niet te veel % hoeft bij te laden).
 
  • Like
Reactions: Haipac
To be clear en zoals Hendrik ook al uitlegde: deze meet op twee verschillende manieren: de kw die er staat is een momentopname. De km/u is het gemiddeld over de hele laadbeurt. Die kun je niet zomaar vergelijken.

De kw is inderdaad een moment opname EN wat je in dat scherm zag de km/uur ook

Let maar eens op: zodra het kw veranderd veranderd ook de km/uur

Over de gehele laadbeurt heb ik geen voorspelling gezien. Hoe dan? Hoe kun je voorspellen hoe lang je laad of tot welk percentage?

En gezien de oorspronkelijke vraag klopt mijn verhaal.
Pas als je een limiet insteld krijg je een tijdsduurvoorspelling. Geen voorspelling van het aantal km/uur.
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
De kw is inderdaad een moment opname EN wat je in dat scherm zag de km/uur ook

Let maar eens op: zodra het kw veranderd veranderd ook de km/uur

Nee km/u is gemiddeld.

Als je net inplugt lijken ze simultaan te bewegen want ligt dan dicht bij elkaar. Kijk aan het einde van een laadsessie nog maar eens. Dan is kw heel laag terwijl km/u nog steeds relatief hoog is, want is het gemiddelde.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
En gezien de oorspronkelijke vraag klopt mijn verhaal.
Pas als je een limiet insteld krijg je een tijdsduurvoorspelling. Geen voorspelling van het aantal km/uur.

Dit klopt wel. Het actuele kw en het gemiddelde km/u voorspelt niet hoe lang je moet laden. De Tesla berekent inderdaad hoe lang je nog moet laden obv de laadcurve waarbij laadsnelheid afneemt naarmate accu voller wordt.