Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Hebben de DeC’s dan een WallCharger van Tesla, of een universele laadkast aan de muur hangen?
Als ze door Tesla gefaciliteerd zijn met een WallCharger, wellicht ook nog een vergoeding krijgen, zou ik het wel vreemd vinden als je niet gratis kunt bijladen. In het geval van een universele laadkast, is dat wel een management beslissings, of dat nou handig is is een tweede. Kan Tesla besluiten om DeC’s, waarvoor je moet betalen, van de DeC-lijst te halen? (Kleine opschoning)
Zijn op het oog hetzelfde, maar de ene met een rood bordje met Tesla Charger en een wit bordje met EV charger. Met je Tesla kun je ze beide gebruiken.
 
Beginnersvraagje:

Ik zit net een review op YT te kijken, check deze still:
Schermafbeelding 2018-02-19 om 23.04.36.png
Voor wat betreft mijn S: Ik zie auto's in de baan voor mij, maar niets op de rijstroken naast me. Is dit het gevolg van een software-update uit het verleden of is er iets mis met de mijne??
Alvast dank voor de reacties!
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Beginnersvraagje:

Ik zit net een review op YT te kijken, check deze still:
View attachment 281422
Voor wat betreft mijn S: Ik zie auto's in de baan voor mij, maar niets op de rijstroken naast me. Is dit het gevolg van een software-update uit het verleden of is er iets mis met de mijne??
Alvast dank voor de reacties!
Hmm misschien verschil tussen AP1 en AP2?
 
De vraag is vast al vaker gesteld, maar het antwoord kan ik niet vinden.
Dus: Waarom zit de laadklep aan de linkerkant van de auto?
Me dunkt is een laadklep aan de stoepzijde handiger. De WiFi-antenne zit wel aan de stoepzijde, maar verliest zijn thuis-basisontvangst als de auto tegen de rijrichting dient te worden geparkeerd om de klep weer bij de stoep te krijgen.
 
De vraag is vast al vaker gesteld, maar het antwoord kan ik niet vinden.
Dus: Waarom zit de laadklep aan de linkerkant van de auto?
Me dunkt is een laadklep aan de stoepzijde handiger. De WiFi-antenne zit wel aan de stoepzijde, maar verliest zijn thuis-basisontvangst als de auto tegen de rijrichting dient te worden geparkeerd om de klep weer bij de stoep te krijgen.
Aan de straat parkeren is een onbekend fenomeen in California. De ontwerpers dachten dat het gebruikersvriendelijk zou zijn om de laadpoort aan de bestuurderszijde te maken. De Model S was sowieso niet bedoeld voor plebs zoals wij, maar voor normale miljonairs met een eigen oprit en garage.
 
De eigenaars van een RHD versie vinden dat prima.;)
Wat ik bij de traditionele ICE fabrikanten begrepen heb, is dat de benzine klep aan de stoep kant van de carrosserie wordt geplaatst - en dat dit niet wijzigt tussen LHD op RHD uitvoering. Dus bij een Japans merk zit de klep meestal links - in Japan rijdt men ook links. Bij bv een Duitse auto (maker uit land waar men rechts rijdt) zit de klep meestal aan de rechterkant (dus ook stoep zijde). Met oog op rechts rijdende Yanks dan inderdaad curieus dat Tesla voor een laadpoort aan de straatzijde heeft gekozen.
 
Wat ik bij de traditionele ICE fabrikanten begrepen heb, is dat de benzine klep aan de stoep kant van de carrosserie wordt geplaatst - en dat dit niet wijzigt tussen LHD op RHD uitvoering. Dus bij een Japans merk zit de klep meestal links - in Japan rijdt men ook links. Bij bv een Duitse auto (maker uit land waar men rechts rijdt) zit de klep meestal aan de rechterkant (dus ook stoep zijde). Met oog op rechts rijdende Yanks dan inderdaad curieus dat Tesla voor een laadpoort aan de straatzijde heeft gekozen.
Voor de mensen uit het ‘werkelijke wachttijd model s’ draadje:
Je kan in een ICE achter het stuur zien aan welke kant de tankdop zit door het driehoekje bij de brandstof meter:
CD168DB5-0922-4BF2-81CA-A7B180753929.jpeg
 
Wat ik bij de traditionele ICE fabrikanten begrepen heb, is dat de benzine klep aan de stoep kant van de carrosserie wordt geplaatst - en dat dit niet wijzigt tussen LHD op RHD uitvoering. Dus bij een Japans merk zit de klep meestal links - in Japan rijdt men ook links. Bij bv een Duitse auto (maker uit land waar men rechts rijdt) zit de klep meestal aan de rechterkant (dus ook stoep zijde). Met oog op rechts rijdende Yanks dan inderdaad curieus dat Tesla voor een laadpoort aan de straatzijde heeft gekozen.
Zou heel vervelend zijn als Tesla de laadklep bij een LHD aan de andere kant plaatst dan bij een RHD.

Hoe moet dat dan aan de suc bvb als Brit in Europa, of omgekeetd?
 
  • Like
Reactions: ebullio
Wat ik bij de traditionele ICE fabrikanten begrepen heb, is dat de benzine klep aan de stoep kant van de carrosserie wordt geplaatst - en dat dit niet wijzigt tussen LHD op RHD uitvoering. Dus bij een Japans merk zit de klep meestal links - in Japan rijdt men ook links. Bij bv een Duitse auto (maker uit land waar men rechts rijdt) zit de klep meestal aan de rechterkant (dus ook stoep zijde). Met oog op rechts rijdende Yanks dan inderdaad curieus dat Tesla voor een laadpoort aan de straatzijde heeft gekozen.


1,5 mtr meer overbruggen. Het is toch zo.
 
Zo, nog geen 24 uur de MS en al de eerste vragen. Ik heb natuurlijk stemcommandos uitgeprobeerd. Dat gaat met Spotify erg goed. Bijvoorbeeld "Play Pump-it by the Black Eyed Peas" en deze song staat keurig bovenaan. Maar ik moet nog wel op het scherm klikken. Is het met stem commando / instelling mogelijk om de beste match ook meteen te laten afspelen?
Tweede vraag m.b.t. hands free bellen. Ik heb via Bluetooth een iPhone verbonden. Als ik b.v. zeg (naam even gefingeerd) "Call Bouke Feenstra-Dijkhuizen" (wat in mijn Prius geen enkel probleem opleverde) zie ik op het scherm " Call Hoboken fern trade pike street" (zelfs fonetisch kan ik er geen chocola van maken) en komt het systeem uiteindelijk met een Spotify suggestie. Nu snap ik dan het US Engels moet zijn, maar ook als ik het zo op zijn Amerikaans mogelijk uitspreek ("Call Boe-kie Feejn-straah-Dih-juk-hoe-ie-zen' - nog steeds geen enkele match. Doe ik iets verkeerd of moet ik op een andere manier mijn contacten kiezen?