Niet iedereen inderdaad. Maar just in case, heel handig te weten.Moet je wel een "laadpaal met pasje" hebben ... Velen zullen dat niet hebben, denk ik.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Niet iedereen inderdaad. Maar just in case, heel handig te weten.Moet je wel een "laadpaal met pasje" hebben ... Velen zullen dat niet hebben, denk ik.
Ik heb een paal van The New Motion met pasje, maar ik ontgrendel hem nooit met de druppel want ik wil de laadkabel erin laten bij de paal.Moet je wel een "laadpaal met pasje" hebben ... Velen zullen dat niet hebben, denk ik.
Snap ik niet. Heb ook zo'n paal met pasje. Als je het pasje niet gebruikt dan blijft de lader aan staan toch? Je zult toch een keer moeten afrekenen.Ik heb een paal van The New Motion met pasje, maar ik ontgrendel hem nooit met de druppel want ik wil de laadkabel erin laten bij de paal.
Dus dan hou ik alleen de app over (of het scherm).
nee het gaat om het medium waarop er wordt geschreven, daarom worden in (video) camara's en losse dashcams geen sticks gebruikt.Dat snap ik ook wel. Maar daarmee is het toch ook weer gewoon een USB stick?
Laatste dag van de maand haal ik 1x het pasje er langs om hem uit en aan te doen. Dan wordt het bij TNM als 1 lange laadsessie gezien.Snap ik niet. Heb ook zo'n paal met pasje. Als je het pasje niet gebruikt dan blijft de lader aan staan toch? Je zult toch een keer moeten afrekenen.
En in welke zin is 'het medium' in een USB stick dan anders dan 'het medium' van een SD kaart? Ik denk niet dat je niet zomaar kunt stellen dat het één per definitie beter is dan het ander. Er zijn vast hele goede USB sticks en ook hele slechte SD kaarten.nee het gaat om het medium waarop er wordt geschreven, ...
Heeft dat er niet mee te maken dat de meeste camera's en dashcams geen geschikt USB slot hebben? En dat dat mss wel iets met de vorm / afmetingen te maken heeft? Een SD slot is in veel gevallen veel praktischer en in sommige andere gevallen weer veel beperkter...., daarom worden in (video) camara's en losse dashcams geen sticks gebruikt.
Vooral als je RAW- of HDR-foto’s en 4K-video’s wilt schieten en opnemen is een hoge verwerkingssnelheid van belang. Hier geldt de algemene stelregel: hoe hoger de kwaliteit van de video’s is die je wilt vastleggen, des te verstandiger je er aan doet om een hogere snelheidsklasse te nemen. Je wilt immers voorkomen dat je kaart de video niet kan vastleggen omdat de usb stick de snelheid niet kan bijhouden? Lees overigens de diverse forums ook over deze problematiek. USB sticks en usb drives gaan zeker problemen geven op termijn. Na een tijdje krijg je geheid schrijffouten. Maar ik zou zeggen als je me niet gelooft probeer het gerust uit.En in welke zin is 'het medium' in een USB stick dan anders dan 'het medium' van een SD kaart? Ik denk niet dat je niet zomaar kunt stellen dat het één per definitie beter is dan het ander. Er zijn vast hele goede USB sticks en ook hele slechte SD kaarten.
Heeft dat er niet mee te maken dat de meeste camera's en dashcams geen geschikt USB slot hebben? En dat dat mss wel iets met de vorm / afmetingen te maken heeft? Een SD slot is in veel gevallen veel praktischer en in sommige andere gevallen weer veel beperkter.
Laat ik het zo stellen, ik kan geen enkele reden bedenken waarom een USB memory stick perse slechter zou moeten zijn dan een een SD kaart in een USB adaptertje. Hoe weet jij zeker dat in een bepaalde USB stick niet gewoon 'stiekem' een SD kaart verstopt zit?USB sticks en usb drives gaan zeker problemen geven op termijn. Na een tijdje krijg je geheid schrijffouten. Maar ik zou zeggen als je me niet gelooft probeer het gerust uit.
Laatste dag van de maand haal ik 1x het pasje er langs om hem uit en aan te doen. Dan wordt het bij TNM als 1 lange laadsessie gezien.
Ten tweede zie ik de M3's rijden met de simpele kentekenplaten, kan je voor de oplevering vragen/ regelen dat je "luxe" kentekenplaten krijgt?
Volgens mij niet, heb ooit met mijn S een touche gehad waarbij voorste plaat kapot was, plaat in auto gelegd en na schade herstelling zat er een nieuwe op zonder 1.Nope. Ik heb een 'luxe-platen-fetish', maar kreeg het er bij sales en delivery niet doorheen. Gewoon 'no way' dat Tesla luxe platen op een Model 3 monteert. Ik vind het triest, maar het is wat het is. Misschien doe ik het achteraf. Krijg je dan een nummerplaat met een '1' erbij - weet iemand dat?
Als je de (restanten van de) oude platen inlevert, krijg je niet dat vermaledijde duplicaatnummer op je nieuwe set.Nope. Ik heb een 'luxe-platen-fetish', maar kreeg het er bij sales en delivery niet doorheen. Gewoon 'no way' dat Tesla luxe platen op een Model 3 monteert. Ik vind het triest, maar het is wat het is. Misschien doe ik het achteraf. Krijg je dan een nummerplaat met een '1' erbij - weet iemand dat?
Die 1 krijg je alleen als je kentekenbewijs kwijt / gestolen is ..Nope. Ik heb een 'luxe-platen-fetish', maar kreeg het er bij sales en delivery niet doorheen. Gewoon 'no way' dat Tesla luxe platen op een Model 3 monteert. Ik vind het triest, maar het is wat het is. Misschien doe ik het achteraf. Krijg je dan een nummerplaat met een '1' erbij - weet iemand dat?
Nee. Ook bij niet inleveren van de 'oude' platen krijg je een nieuwe duplicaatcode op het kentekenbewijs en de nieuwe platen, die elk getal van 01 t/m 19 kan zijn:Die 1 krijg je alleen als je kentekenbewijs kwijt / gestolen is ..
Nee. Ook bij niet inleveren van de 'oude' platen krijg je een nieuwe duplicaatcode op het kentekenbewijs en de nieuwe platen, die elk getal van 01 t/m 19 kan zijn:
Duplicaatcode op kentekenbewijs en kentekenplaat | RDW
Ik zit deze maand t.n.t. op 430kWh (heb een eigen elektrameter ervoor zitten). Deze week spanningsuitval gehad in de hele wijk. Ik ben zelf benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. Ik heb bewijs hoeveel kWh er per uur naar de paal gaat dus ik kan zo aantonen hoeveel het geweest moet zijn.Dit doe ik ook, maar is riskant kwam ik achter. Ik heb een keer gehad dat de laadpaal in een error modus viel. Weet niet precies waarom, niet helemaal goed de stekker in de auto gestoken ofzo, geen idee.
Anyway, de sessie die geeindigd is met een error/fout is nooit gefactureerd door NewMotion. Nou viel die gelukkig mee, was zo'n 50 kWh. Maar als je enkele honderden kWh's per maand de auto in trekt dan telt dat natuurlijk wel aan.
Heb dit telefonisch met NewMotion besproken en zij gaven aan dat dit een bekend euvel is waar ze voorlopig niets aan gaan doen (??!?!?). Het probleem is namelijk dat de sessie die een error geeft nooit wordt afgesloten en dus voor eeuwig als actieve sessie in het systeem blijft staan. Die wordt dus nooit verrekend en valt bij NewMotion blijkbaar ook niet op.
Dus ik kan iedereen aanraden om een gemodificeerde Type-2 stekker te nemen waarbij je de CP/PP pin kan uitschakelen om zo een error te triggeren en zo gratis publiek kunt laden bij NewMotion palen. Dan fixen ze dit vast snel.