Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemorgen allemaal! Sinds een paar maanden een trotse bezitter van een Model 3, maar zit nu toch met een vraag. Als ik binnenkort een set nieuwe winterbanden op mijn huidige velgen wil laten zetten, hoe zit het dan precies met de TPMS sensoren? Moet ik daar nieuwe voor hebben omdat deze aan de zomerbanden gekoppeld zijn? Of zitten ze vast aan de velgen en heb ik dus geen nieuwe sensoren nodig? En moeten ze vervolgens opnieuw gekalibreerd worden? Alvast bedankt voor jullie reacties
 
Goedemorgen allemaal! Sinds een paar maanden een trotse bezitter van een Model 3, maar zit nu toch met een vraag. Als ik binnenkort een set nieuwe winterbanden op mijn huidige velgen wil laten zetten, hoe zit het dan precies met de TPMS sensoren? Moet ik daar nieuwe voor hebben omdat deze aan de zomerbanden gekoppeld zijn? Of zitten ze vast aan de velgen en heb ik dus geen nieuwe sensoren nodig? En moeten ze vervolgens opnieuw gekalibreerd worden? Alvast bedankt voor jullie reacties
1) zitten vast aan de velgen
2) kalibratie is niet nodig, auto kent de sensoren al. Maar met andere velgen of sensoren (ook als velgen op een andere plaats gemonteerd worden) zal de auto deze automatisch in de eerste kilometers herkennen. Er popt dan een venster op, waarin je de maat van je velgen kunt bevestigen.
 
Ik heb sinds een aantal weken een clunk/kloink geluid vanuit de achteras van mijn 2013 P85+ er zijn vast ervaringsdeskundigen hier...
Het gebeurd bij vooruit-achteruit schakelen, optrekken en regenereren. Heb het idee dat er steeds wat meer speling ontstaat, schrok ook een beetje hoe hard het geluid eigenlijk is toen ik een keer buiten de auto stond en hij wegreed.

Heeft het urgentie of kan het niet veel kwaad?
 
Ik weet niet of het urgentie heeft, maar bij mijn M3 bleek het een verkeerd bevestigde bout van het sub-frame te zijn. Als dat speling in komt gaat dit bij optrekken en regenereren geluiden opleveren. Bij mij ook als ik rustig over een klinkerweg reed.
 
Ik heb sinds een aantal weken een clunk/kloink geluid vanuit de achteras van mijn 2013 P85+ er zijn vast ervaringsdeskundigen hier...
Het gebeurd bij vooruit-achteruit schakelen, optrekken en regenereren. Heb het idee dat er steeds wat meer speling ontstaat, schrok ook een beetje hoe hard het geluid eigenlijk is toen ik een keer buiten de auto stond en hij wegreed.

Heeft het urgentie of kan het niet veel kwaad?
Bijna zeker dat het je DriveTrain is die vervangen moet worden.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Ik heb sinds een aantal weken een clunk/kloink geluid vanuit de achteras van mijn 2013 P85+ er zijn vast ervaringsdeskundigen hier...
Het gebeurt bij vooruit-achteruit schakelen, optrekken en regenereren. Heb het idee dat er steeds wat meer speling ontstaat, schrok ook een beetje hoe hard het geluid eigenlijk is toen ik een keer buiten de auto stond en hij wegreed.

Heeft het urgentie of kan het niet veel kwaad?
Is ernstig, maar verder niks aan de hand. Dit soort problemen zijn normaal voor de P85+ modellen. Wordt zonder morren prompt opgelost door het Service Center. Onder garantie, uiteraard.
 
Dat heb ik ook en weet ook nog steeds niet wat het is. Het gebeurt vooral thuis als hij lang geslapen heeft en Sentry mode uit staat.

Dat is volgens mij je alarm. Het alarm gaat af maar doordat je ontgrendeld 'weet ie' net te laat dat je de deur ontgrendeld en dus geen inbreker bent.

Mijn alarm gaat nogal eens af wanneer ik de auto was en dat begint met dezelfde toon en gaat uit wanneer je de deur opent, vandaar ;)
 
Weet iemand op wat voor afstand die ontgrendeling via je telefoon werkt? De M3 staat op de oprit met de telefoon er 's nachts maar een meter of 3 vandaan. Maar ik merkte bij het weglopen dat hij al op korte afstand automatisch vergrendeld, dus het lijkt me niet domweg het bluetooth bereik (gelukkig).

Je moet erg dichtbij zijn. Mijn telefoon ligt vaak in de vensterbank naast de oprit. Dan zit er maar een meter tussen maar gaat de auto niet open (getest).
 
Weet iemand of je de stuurcorrecties uit kunt schakelen?
Ik rijd veel polderwegen, waar je regelmatig de kant in moet bij een tegenligger. Ik word gek van het gepiep, en soms stuurt de Tesla naar de tegenligger toe als 'stuurcorrectie' omdat ik de kant in rijd.
 
Dat is volgens mij je alarm. Het alarm gaat af maar doordat je ontgrendeld 'weet ie' net te laat dat je de deur ontgrendeld en dus geen inbreker bent.

Mijn alarm gaat nogal eens af wanneer ik de auto was en dat begint met dezelfde toon en gaat uit wanneer je de deur opent, vandaar ;)
Ik dacht dat het alarm bij mij uit stond, zal de volgende keer nog is kijken of dat zo is. Bedankt!
 
Weet iemand of je de stuurcorrecties uit kunt schakelen?
Ik rijd veel polderwegen, waar je regelmatig de kant in moet bij een tegenligger. Ik word gek van het gepiep, en soms stuurt de Tesla naar de tegenligger toe als 'stuurcorrectie' omdat ik de kant in rijd.

Helaas moet je dit iedere rit uit zetten, menu autopilot naar onder scrollen en de optie uit zetten en dan nogmaals bevestigen. Het is inderdaad een verschrikkelijk harde piep die ook hier regelmatig een hartverzakking oplevert