Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
These features are part of our Premium Connectivity package. Customers will be able upgrade to Premium Connectivity or extend their existing Premium Connectivity in the future. We hope to announce pricing and details for this soon. Customers who currently have Premium Connectivity will not be downgraded until they’re presented with an option to extend the servic.


Volgens mij zijn er nog geen prijzen bekend voor het verlengen toch?
100 euro per jaar gaat het kosten
 
  • Like
  • Informative
Reactions: M.W. and ScoopT
Beste mensen, nieuw op dit forum. Het heeft me al aardig op weg geholpen.

Sinds gisteren rijden we nu de M3 SR+. Op de zitcomfort na, een hele fijne auto. Heerlijk rijden.

Een beginnersvraag: thuis laden wij met P&C. Dus zonder raid om de lader te starten. Is er een mogelijkheid dat bij ontgrendeling van de M3 de stekker ook wordt ontgrendeld? Of blijft deze vergrendeld omdat de charger plug & charge is?
 
Na thuiskomst zojuist opgehaalde auto komen wij tot ontdekking dat er een trekhaak in de frunk ligt.
Deze hebben wij niet besteld.

Kan deze trekhaak nou ook (legaal) gebruikt worden?
Wat moet ik anders mee?
Ruilen voor "homelink" bij een SeC?
Na thuiskomst zojuist opgehaalde auto komen wij tot ontdekking dat er een trekhaak in de frunk ligt.
Deze hebben wij niet besteld.

Kan deze trekhaak nou ook (legaal) gebruikt worden?
Wat moet ik anders mee?
Ruilen voor "homelink" bij een SeC?
je bent niet alleen er is nu een draadje voor: 'Spook' trekhaken
 
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan geen sluitend antwoord vinden.
Mijn auto vergrendeld automatisch met mijn gsm bij het weglopen maar openen moet ik steeds manueel in de app doen.
Ligt het aan een instelling dat de auto niet automatisch ontgrendeld bij het naderen van de auto?
Welke telefoon heb je?
Ik heb hele slechte ervaringen met een Huawei in combinatie met het openen van de model 3 deuren, redelijke ervaringen met een iPhone 6S en alleen positieve ervaringen met een iPhone XS.
 
Welke telefoon heb je?
Ik heb hele slechte ervaringen met een Huawei in combinatie met het openen van de model 3 deuren, redelijke ervaringen met een iPhone 6S en alleen positieve ervaringen met een iPhone XS.
Is intussen opgelost. Ik dacht dat de auto automatisch ontgrendelde bij het naderen van de auto maar je moet de deurklink eerst bedienen en dan pas ontgrendeld de auto.
 
Normaal gesproken geen probleem op 16 A , maar toch even checken na 30 min. Mijn broertje had deze week toch een klein probleem in de kast. View attachment 454537

OMG wat een verschrikkelijk aangelegde meterkast. Juist om dit tegen te gaan zou je elke 4 jaar verplicht een keuring moeten laten uitvoeren.

Duidelijk niet de bedoeling om die groep langdurig op 16A te belasten voor het laden van een accu. Het is niet voor niets dat tesla standaard max. 13A toestaat bij een Schuko en dat is eigenlijk al aan de hoge kant. Zeker door dit soort hobby Bob meterkasten.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
OMG wat een verschrikkelijk aangelegde meterkast. Juist om dit tegen te gaan zou je elke 4 jaar verplicht een keuring moeten laten uitvoeren.

Duidelijk niet de bedoeling om die groep langdurig op 16A te belasten voor het laden van een accu. Het is niet voor niets dat tesla standaard max. 13A toestaat bij een Schuko en dat is eigenlijk al aan de hoge kant. Zeker door dit soort hobby Bob meterkasten.
Wat is er volgens jou verkeerd aangelegd?
 
OMG wat een verschrikkelijk aangelegde meterkast. Juist om dit tegen te gaan zou je elke 4 jaar verplicht een keuring moeten laten uitvoeren.

Duidelijk niet de bedoeling om die groep langdurig op 16A te belasten voor het laden van een accu. Het is niet voor niets dat tesla standaard max. 13A toestaat bij een Schuko en dat is eigenlijk al aan de hoge kant. Zeker door dit soort hobby Bob meterkasten.
Tsja zie het maar als bezuinig van de wooncorporaties.
Overigens gebruikte hij de Schuco aansluiting Van de M3. Vorig jaar heeft hij de MS ook via Schuco 3 weken opgeladen.
 
Even geen beginners-vragen, maar een beginners-ontdekkingen. Als je in de M3 de linkerstengel van je af drukt gaat de verlichting in auto-highbeam. Grijs icoontje met een A wordt zichtbaar.

Bij AP of TACC inschakelen hoef je niet door de weerstand te drukken. Klein tikje is voldoende.

Wist ik nog niet :oops: (en dat na 3 maanden)
 
  • Informative
Reactions: MarcoB
Wat is er volgens jou verkeerd aangelegd?
Misschien is verkeerd het verkeerde woord maar het kan wel wat netter en strakker. Zekers als ik kijk naar de aarde aders. Ook gezien het feit dat in de meterkast aders onder de verf zitten vermoed ik dat deze meterkast niet netjes is afgesloten.

Ik hoop dat je thuis van rookmelders hebt hangen ;-)
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Weet iemand hoe je van AP direct naar TACC kan zonder dat allebei uitgaan? Dan bedoel ik op een recht stuk: soms kan je al voorspellen dat AP een probleem zal geven wat verder op namelijk en voor de achterligger is het niet prettig dat de auto zomaar remt om vervolgens weer op te trekken.
 
Misschien is verkeerd het verkeerde woord maar het kan wel wat netter en strakker. Zekers als ik kijk naar de aarde aders. Ook gezien het feit dat in de meterkast aders onder de verf zitten vermoed ik dat deze meterkast niet netjes is afgesloten.

Ik hoop dat je thuis van rookmelders hebt hangen ;-)
Strikt genomen schreef je ook niet 'verkeerd aangelegd' maar 'verschikkelijk aangelegd' :)
Een goed werkende kast en verbinding moet die 13A prima aankunnen. Ik laad thuis alleen maar met de Schuko en ik ben echt niet de enige.
 
Misschien is verkeerd het verkeerde woord maar het kan wel wat netter en strakker. Zekers als ik kijk naar de aarde aders. Ook gezien het feit dat in de meterkast aders onder de verf zitten vermoed ik dat deze meterkast niet netjes is afgesloten.

Ik hoop dat je thuis van rookmelders hebt hangen ;-)
Het gaat erom of een meterkast veilig is en aan de NEN voldoet. Dat is het belangrijkste. Dat iemand tijdens het schilderen hem niet afgesloten heeft kom ik vaker tegen en maakt voor de veiligheid niet uit.

Ik heb zelf rookmelders in de meterkast hangen aangezien daar veel branden ontstaan ;). Er staat bij ons ook veel netwerkapparatuur in de meterkast en wil geen enkel risico lopen.

Ik ben wel nog steeds nieuwsgierig naar de oorzaak.