Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand of er ook een dergelijk tijdslijn is van de batterijen gebruikt in de oudere S en X?
Overgang van 18650 naar 2170 en dergelijke ?
 
Ah. Maar er zijn wel verschillende soorten batterijtypes geweest toch? (behalve het verschil in capaciteit). Het 90kWh pakket heeft bijv. bijzonder veel problemen gehad.

Ah op die fiets. Mooi overzichtje heb ik niet, maar de grootste design verandering is eigenlijk pas gekomen met de laatste refresh, het afstappen van de traditionele modules. Ze hebben nu ook ingeschuimde grotere modules zoals de 3 en Y.

Uiteraard veel ontwikkeling aan de samenstelling van de cellen waarbij de 90 silicium als additief had wat destijds voor problemen zorgde vanwege de grote uitzetting ervan tijdens het laden.

Die uitzetting krijgen ze hopelijk onder controle zodat in de volgende generatie 4680 dit weer toegevoegd kan worden voor een hogere energiedichtheid.

De 18650 wordt nog steeds gebruikt omdat ze ten eerste beschikbaar zijn natuurlijk maar ook nog steeds de meest energiedichte packs opleveren en door hun formaat ook makkelijk te koelen in de op performance gerichte S & X.
 
Vraagje in zake meten buitentemperatuur van een Model 3 uit 2022

Heeft deze een temperatuursensor of wordt er gebruik gemaakt van info uit regionale weerstations.
Na wegrijden uit bv warmere garage past deze zich slechts zeer traag aan.
Het feit dat de temperatuur 's morgens in de garage ruim boven de buitentemperatuur zit als het vriest zegt mij dat er een temp. sensor in de auto zit.
Wellicht dat men software matig wat demping heeft aangebracht zodat er bij temp. wisselingen (tunnel oid) niet al te snel op een wijzigende temp. wordt gereageerd door achterliggende systemen.
 
Temperatuur sensor wordt normaal zo dicht mogelijk bij het asfalt gemonteerd. Bij een ice is de zone waar de motor zit quasi volledig open. Bij tesla is de onderzijde gesloten en wordt de luchtstroom sterk gereguleerd. Hierdoor kan het zijn dat het veel langer duurt tot dat de zone rond de sensor is afgekoeld.
 
Ik ben mijn beide KeyCards kwijt geraakt. Heb nu twee keyCards besteld en wil deze aanmelden. Alleen moet ik voor het bevestigen van de nieuwe KeyCards de oude KeyCard gebruiken. Maar die heb ik dus niet meer. Is er nog een manier om nieuwe KeyCards te activeren ?
 
Ik ben mijn beide KeyCards kwijt geraakt. Heb nu twee keyCards besteld en wil deze aanmelden. Alleen moet ik voor het bevestigen van de nieuwe KeyCards de oude KeyCard gebruiken. Maar die heb ik dus niet meer. Is er nog een manier om nieuwe KeyCards te activeren ?
Ik vrees er voor. Daarom heb je er 2, om een nieuwe te kunnen activeren als je er 1 kwijt bent.
Misschien dat Tesla dat kan. Service request inschieten.
Goed dat we je kennen hier. Zou anders een zeer verdacht berichtje zijn. Of ben je gehackt? 😉
 
Ik ben mijn beide KeyCards kwijt geraakt. Heb nu twee keyCards besteld en wil deze aanmelden. Alleen moet ik voor het bevestigen van de nieuwe KeyCards de oude KeyCard gebruiken. Maar die heb ik dus niet meer. Is er nog een manier om nieuwe KeyCards te activeren ?
Kreeg net het antwoordt door via andere kanaal

Ik vond dit in een manual: "In the event you lose both keys cards, schedule a service appointment through the mobile app to replace and pair them."
 
“navigeer naar” + naam of adres van bestemming inspreken. Werkt perfect.

Gisteren nog “Navigeer naar zwembad Aalst” ingesproken en werkte perfect. Dit terwijl de naam ‘Aquatopia’ is en ik geen straat of nr insprak”
Deze werkt goed inderdaad. Als ik rijd met navigatie, dan heb ik standaard de navigatiestem met instructies uit staan. Maar soms wil ik die navigatiestem even aanzetten. Is daar ook een spraakcommando voor?
 
  • Like
Reactions: job-lek
In het Nederlands heb ik nog geen werkend spraakcommando voorbij zien komen, als de de spraakherkenningstaal op Engels zet werkt het wel (unmute voiceguidance).
Het gaat hier over navigatie-instructies. Die werken wel.
Andere instructies gebruik ik niet. Sowieso ook geen behoefte om iets zelf in te stellen in de wagen, behalve wat kan met de hendels en scrollwielen. Alles gaat automatisch perfect zoals ik wil: clima, lichten, ruitenwissers (ik weet het, ik heb geluk).
Enige, uitzonderlijk, is het mistlicht. Maar dat gaat enkel aan bij heel dichte must, ik ben er geen voorstander van. Ik vind het zelfs gevaarlijk.