Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Toch wel een mogelijk interessante adapter.
Komende wintersport wil ik met S gaan (mits de superchargers er in feb. zijn). Op locatie (Franse alpen) zijn natuurlijk nergens laadpunten. Denk met een flink verlengsnoer het wel te redden (uit het raam, over balkon, 3 meter zakken, 40 meter besneeuwd talud, creatief parkeren). En dan hopen dat ie wil laden.
Zie ik nu dat er een soort laadpaal is voor campers, die valt wellicht te gebruiken
View attachment 31952

Vermoed dat daar een 16A blauwe stekker in gaat, maar Tesla maakt alleen de 32A blauwe adapter. Dus dan is zo’n dingetje als jij hebt gemaakt ineens de oplossing. Of ik neem zoiets als dit, moet toch ook werken:
View attachment 31954


Dat die dan maar 13A trekt maakt niet uit; tijd zat.

To lucky luke : ga jij de adapter /verloopstekkers ook leveren ?
 
Ik heb gisteren een lokale elektricien op bezoek gehad die mijn meterkast gaat aanpassen. Mede op basis van de info op dit forum kies ik voor 3x25 hoofzekering en dan een 3x20A zekering voor het laadstation. 5G6 kabels naar de garage (recht onder de meterkast, dus dat is makkelijk) en dan een Keba 22Kw basic laadstation (ingesteld op minder Kwh). De meerprijs voor de connected versie is het me niet waard. Veel extra laadcapaciteit valt er toch niet te halen met smart charging en 11Kwh (of 13/14 kwh) lijkt me voldoende.

Dan nog iets: dit lijkt me een goed moment om de energieleverancier (nu Essent) nog eens te heroverwegen. Selectiecriteria: goed nachttarief en bij voorkeur groene stroom. Ik kwam Greenchoice tegen op de vergelijkingssites, maar reviews waren niet erg positief. Laag tarief voor vaste contractduur maar daarna wordt het tarief verhoogd.
Iemand hier adviezen mbt energieleverancier?

p.s. ik merkte dat het heel lastig is om de juiste info in deze thread te vinden. Zou het niet handig zijn ergens een thread aan te maken met een soort samenvatting/FAQ?
 
Ik heb gisteren een lokale elektricien op bezoek gehad die mijn meterkast gaat aanpassen. Mede op basis van de info op dit forum kies ik voor 3x25 hoofzekering en dan een 3x20A zekering voor het laadstation. 5G6 kabels naar de garage (recht onder de meterkast, dus dat is makkelijk) en dan een Keba 22Kw basic laadstation (ingesteld op minder Kwh). De meerprijs voor de connected versie is het me niet waard. Veel extra laadcapaciteit valt er toch niet te halen met smart charging en 11Kwh (of 13/14 kwh) lijkt me voldoende.

Dan nog iets: dit lijkt me een goed moment om de energieleverancier (nu Essent) nog eens te heroverwegen. Selectiecriteria: goed nachttarief en bij voorkeur groene stroom. Ik kwam Greenchoice tegen op de vergelijkingssites, maar reviews waren niet erg positief. Laag tarief voor vaste contractduur maar daarna wordt het tarief verhoogd.
Iemand hier adviezen mbt energieleverancier?

p.s. ik merkte dat het heel lastig is om de juiste info in deze thread te vinden. Zou het niet handig zijn ergens een thread aan te maken met een soort samenvatting/FAQ?
Eerder Nuon en Eon gehad, nu 2 jaar Greenchoice en eigenlijk zeer positief over. Zeer goede klantenservice en duidelijke facturen. Qua prijs moet je heel goed opletten, leveranciers zijn hier in zo onduidelijk mogelijk waardoor je duurder uit bent dan ze voorspiegelen. Vergelijkingssites komen overigens ook in veel gevallen niet overeen met de werkelijke tarieven.
 
Eerder Nuon en Eon gehad, nu 2 jaar Greenchoice en eigenlijk zeer positief over. Zeer goede klantenservice en duidelijke facturen. Qua prijs moet je heel goed opletten, leveranciers zijn hier in zo onduidelijk mogelijk waardoor je duurder uit bent dan ze voorspiegelen. Vergelijkingssites komen overigens ook in veel gevallen niet overeen met de werkelijke tarieven.

Voor mijn gevoel is het allemaal een beetje lood om oud ijzer en verder erg ondoorzichtig inderdaad. Natuurlijk kun je komend jaar 100,- besparen, maar volgend jaar moet je weer het hele spelletje spelen omdat ze je anders gewoon weer een ander tarief doorberekenen. Ook het laagstroomtarief: ik kom aan max. 50-100,- besparing op jaarbasis als ik 50%-100% van de tijd de Tesla thuis oplaad. Zonder Tesla is het 40,- op jaarbasis verschil. De vrijheid om niet te hoeven nadenken hoe laat het is als ik de wasmachine, droger, vaatwasser, etc. aan wil zetten is met dat wel waard.
 
Voor mijn gevoel is het allemaal een beetje lood om oud ijzer en verder erg ondoorzichtig inderdaad. Natuurlijk kun je komend jaar 100,- besparen, maar volgend jaar moet je weer het hele spelletje spelen omdat ze je anders gewoon weer een ander tarief doorberekenen. Ook het laagstroomtarief: ik kom aan max. 50-100,- besparing op jaarbasis als ik 50%-100% van de tijd de Tesla thuis oplaad. Zonder Tesla is het 40,- op jaarbasis verschil. De vrijheid om niet te hoeven nadenken hoe laat het is als ik de wasmachine, droger, vaatwasser, etc. aan wil zetten is met dat wel waard.
Nou scheelt het dat hier in Brabant het laagtarief al om 21.00 uur in gaat. Zelfs zonder na te denken verbruik ik veruit het grootste deel van de stroom in de daluren.
 
Ik heb gisteren een lokale elektricien op bezoek gehad die mijn meterkast gaat aanpassen. Mede op basis van de info op dit forum kies ik voor 3x25 hoofzekering en dan een 3x20A zekering voor het laadstation. 5G6 kabels naar de garage (recht onder de meterkast, dus dat is makkelijk) en dan een Keba 22Kw basic laadstation (ingesteld op minder Kwh). De meerprijs voor de connected versie is het me niet waard. Veel extra laadcapaciteit valt er toch niet te halen met smart charging en 11Kwh (of 13/14 kwh) lijkt me voldoende.

Dan nog iets: dit lijkt me een goed moment om de energieleverancier (nu Essent) nog eens te heroverwegen. Selectiecriteria: goed nachttarief en bij voorkeur groene stroom. Ik kwam Greenchoice tegen op de vergelijkingssites, maar reviews waren niet erg positief. Laag tarief voor vaste contractduur maar daarna wordt het tarief verhoogd.
Iemand hier adviezen mbt energieleverancier?

p.s. ik merkte dat het heel lastig is om de juiste info in deze thread te vinden. Zou het niet handig zijn ergens een thread aan te maken met een soort samenvatting/FAQ?

lijkt me prima aanpak, gegeven mijn ervaring.
11kw = 50 km per uur. vanaf 23 uur laag tarief, tot 7 uur laden=400km. in 99,99/100 werkt dit prima.
en je kan altijd nog naar 22kW gaan. heb dezelfde benadering - maar dan met Mennekes Comfort 22C2.

heb je vaste kabel aan de Keba ?- werkt wel zo handig is mijn ervaring. zo min mogelijk gehannes als het kan.

energieleverancier - heb me dezelfde vraag gesteld. ik keek tot nu toe naar het goedkoopste groen met elk jaar een overstap. greenchoice was een optie. ben nu overgestapt naar Pure Energie van de Raedhuysgroep. eerst nog gekeken naar meer zonnepanelen thuis (geen ruimte), zelf "investeren" middels Winddelen en vergelijkbare initiatieven (kleinschalig geklungel - met alle respect -, leuk voor het gevoel zeg maar). wat me aanspreekt is de grootschalige brede aanpak (4 mW molens)- zelf projecten ontwikkelen en zelf de energie verkopen. gegarandeerd groen zeggen ze zelf..Een van projectmanagers zit ook hier op het forum Rsvarthur. Wellicht iets duurder, maar dat is centenwerk. Ik wil ook niet meer dat jaarlijkse gehannes met switchen.. En ze hebben straks geloof ik 6 Tesla's staan (Rsvarthur ..?).

je laatste vraag: had er ook al over nagedacht.. bij voorkeur zou je een soort beslisboom willen hebben...die je vanzelf naar een richting helpt.. maar ja, tijd...
 
Ik switch elk jaar van energieleverancier, sinds vorig jaar via het consumentenbond energiecollectief
Als je in je huidige verbruik invult (voor ons dus het verwachte verbruik met de S er bij) dan gaat dat mee in de aanbesteding en krijg je over een aantal weken een aanbod plus een aanbod van je huidige leverancier om je te houden.
Vorig jaar ben ik bij Essent gebleven omdat dat maar een paar tientjes scheelde.
Ook niet Consumentenbond leden kunnen meedoen.
 
heb je vaste kabel aan de Keba ?- werkt wel zo handig is mijn ervaring. zo min mogelijk gehannes als het kan.
Ik moet de Keba nog bestellen. Ik heb bij de lokale Bosch car service naar de prijs geïnformeerd. Maar ik was van plan de versie zonder vaste kabel te nemen, wegens meer flexibiliteit in de toekomst. Maar wel een aparte kabel bestellen die ik er altijd in laat zitten. Zelfde effect als vaste kabel, maar met behoud van flexibiliteit.
Misschien zo een, hoef je niet op te rollen:
http://evse-daimler-launchtool-xjk5...t_info.php?info=p17219&cPath=22018_22019.html
 
Ik moet de Keba nog bestellen. Ik heb bij de lokale Bosch car service naar de prijs geïnformeerd. Maar ik was van plan de versie zonder vaste kabel te nemen, wegens meer flexibiliteit in de toekomst. Maar wel een aparte kabel bestellen die ik er altijd in laat zitten. Zelfde effect als vaste kabel, maar met behoud van flexibiliteit.
Misschien zo een, hoef je niet op te rollen:
http://evse-daimler-launchtool-xjk5...t_info.php?info=p17219&cPath=22018_22019.html

Mooie kabel! Niet duur ook.
 
Ik moet de Keba nog bestellen. Ik heb bij de lokale Bosch car service naar de prijs geïnformeerd. Maar ik was van plan de versie zonder vaste kabel te nemen, wegens meer flexibiliteit in de toekomst. Maar wel een aparte kabel bestellen die ik er altijd in laat zitten. Zelfde effect als vaste kabel, maar met behoud van flexibiliteit.
Misschien zo een, hoef je niet op te rollen:
http://evse-daimler-launchtool-xjk5...t_info.php?info=p17219&cPath=22018_22019.html
Niet die bestellen, pas op!

Dat is een verkeerde Type 2 stekker aan de voertuig kant die ENKEL werkt op de Smart van Daimler.
 
Ik twijfel momenteel tussen een ABL SURSUM EVESE 502 ( die kleine laadstations die ook in Tilburg hangen ) en de Mennekes Homecharger Comfort 11. Ik heb geen noodzaak aan een groot, zwaar laadstation aangezien ik toch geen duoladers zal nemen. Iemand ervaring met of goede suggesties aangaande deze laadstations ?

Alvast bedankt,
 
+1 Gelden.
De kennis die gedeeld is in deze thread is geweldig maar idd verslijk gedoe om te vinden. Heb zelf een hele dag door alle posts heen geklikt maar was het zeker waard :)
En de workshop binnenkort wordt denk ik ook top.

p.s. ik merkte dat het heel lastig is om de juiste info in deze thread te vinden. Zou het niet handig zijn ergens een thread aan te maken met een soort samenvatting/FAQ?
 
Ik twijfel momenteel tussen een ABL SURSUM EVESE 502 ( die kleine laadstations die ook in Tilburg hangen ) en de Mennekes Homecharger Comfort 11. Ik heb geen noodzaak aan een groot, zwaar laadstation aangezien ik toch geen duoladers zal nemen. Iemand ervaring met of goede suggesties aangaande deze laadstations ?

Alvast bedankt,

Gebruik nu twee weken de mennekes comfort 22c2 met vaste kabel. Auto geeft wanneer hij op welk niveau (11kw) wil laden. Probleemloos.