Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Is er al meer duidelijk of we dadelijk ook kunnen "tanken" bij fastned. Ik zag dat ze een kaart hebben gemaakt met oplaadpunten.
 

Attachments

  • ImageUploadedByTapatalkHD1380746386.984605.jpg
    ImageUploadedByTapatalkHD1380746386.984605.jpg
    813.4 KB · Views: 427
Zou deze kabelhaspel (professionele 25 meter 2,5mm2) goed genoeg zijn om er voor te zorgen dat de MS zou willen laden?
Professionele neopreen kabelhaspel - 25m - 3g2.5 - 4 stopcontacten 69.95 - Perel Gereedschap TS24.nl
Begreep dat er een melding kan komen dat ie een verlengsnoer heeft gedetecteerd. Ik zou graag de mogelijkheid hebben om met normaal Schuko / 10A te kunnen laden in vakantiehuisjes en bij familie zonder paal op afstand.
Als het voldoende is, is dit wel een leuke aanbieding (elders frequent stukken duurder in deze kwaliteit).
 
Zou deze kabelhaspel (professionele 25 meter 2,5mm2) goed genoeg zijn om er voor te zorgen dat de MS zou willen laden?
Professionele neopreen kabelhaspel - 25m - 3g2.5 - 4 stopcontacten 69.95 - Perel Gereedschap TS24.nl
Begreep dat er een melding kan komen dat ie een verlengsnoer heeft gedetecteerd. Ik zou graag de mogelijkheid hebben om met normaal Schuko / 10A te kunnen laden in vakantiehuisjes en bij familie zonder paal op afstand.
Als het voldoende is, is dit wel een leuke aanbieding (elders frequent stukken duurder in deze kwaliteit).

Daar zou je 13A mee moeten kunnen laden. Of de MS er geen verlengsnoerfoutmelding van maakt is een kwestie van uitproberen. Wel helemaal uitrollen.
 
The New Motion - Partner van Tesla EU!

The New Motion - Partner van Tesla EU!
The New Motion, prefferred supplier voor Tesla Motors Europe!

Publiek laden in België
Informatiesheet voor de nieuwe EV rijder – Update 2013/08
1. Waar vind ik online informatie over elektrisch rijden in het algemeen en publieke
laadpalen in het bijzonder? Zoek op laadpaal, oplaadpaal, laadpunt of oplaadpunt.
The New Motion - Homepage
Elektrischrijden.be
Home - ASBE
Elektrisch rijden stimuleren in Vlaanderen - Elektrische Voertuigen in Actie
Laadpalen.nl - Schone Energie
Mobimix
Oplaadpunten|Oplaadpalen|Elektrische Fiets|Auto|Scooter|Opladen|Belgie
Alles over de elektrische auto | eGear.be
2. Hoe kan ik bij deze laadpalen laden?

• GRATIS: nog heel veel publieke laadpunten zijn momenteel gratis te gebruiken.
Gewoon inpluggen en de laadsessie begint vanzelf. In hoofdzaak gaat het hier
over laadpunten die aangeboden worden door de lokale overheid. Ze zijn vaak te
vinden op een gemeentelijke parking of aan gemeentelijke infrastructuur zoals
gemeentehuis, sporthal of cultuurcentrum.
• SMS: Sommige laadpalen kunt u activeren door een sms te sturen naar een
verkort nummer, gevolgd door uw nummerplaat. Om de sessie te stoppen kunt u
een bepaalde code of letter sturen naar datzelfde verkort nummer. Deze informatie
staat op de laadpaal. De kostprijs van de laadsessie beperkt zich doorgaans tot de
kostprijs van uw twee SMSjes. Het laden op zich is meestal gratis voor u. De
stroom wordt vergoed door de eigenaar van de laadlocatie. Vaak gaat het hier
over locaties waarvan de locatiehouder een extra dienstverlening wil aanbieden
voor EV rijders. Bv. Ziekenhuizen, bioscoopcomplexen of commerciële sportcentra.
• KEY: de eigenaar van de laadpaal beschikt in dit geval over een manager key die
de laadpaal kan activieren en desactiveren. Het gaat hier veeleer over laadlocaties
die geplaatst zijn door bedrijven, actief in de automobiel – of
duurzaamheidssector. Bv. Autogarage van een bepaald merk of installateur van
zonnepanelen.
• OPLAADPAS: sommige laadpalen zijn uitsluitend te activeren en deactiveren door
middel van een op naam uitgegeven laadpas. De afrekening van uw laadsessies
gebeurt conform uw laadpascontract met de exploitant van het laadpunt.
3. Hoeveel kost het laden met een gratis laadpas van The New Motion?
• AC langzaam = Euro 1,60 per uur
• AC en DC snel = Euro 2,50 per aansluiting + Euro 0,25 per kWh


Voor meer informatie, hierbij onze contactgegevens:
The New Motion België

- - - Updated - - -

Beste mensen,
Ook even langs deze weg: ik tracht op mijn facebook groep één en ander van belangrijke info te centraliseren...:
https://www.facebook.com/groups/73308694679/

Waarom facebook?
Tot nu toe wegens gebrek aan iets beters...

Wie belangrijke info heeft... graag doorspelen...
en wie wil helpen
ook heel graag!
 
Mee eens, maar 200 laadpunten langs de snelwegen is toch wel lekker als je hem een keertje knijpt. Ik rij zelf 60000 km per jaar dus een backup langs de snelwegen lijkt me toch wel handig.

Ik heb de vraag vandaag maar eens aan Fastned gesteld - kreeg het volgende antwoord: "Indien u beschikt over de Twin optie, zoals aangegeven op bladzijde vier, kunt u in ieder geval ac laden bij Fastned."

Hierbij (blz 4) verwijzen ze naar het Tesla document waarin de laadopties staan aangegeven. Heb aanvullend gevraagd of dit geldt voor alle toekomstige Fastned locaties.
 
Ik heb de vraag vandaag maar eens aan Fastned gesteld - kreeg het volgende antwoord: "Indien u beschikt over de Twin optie, zoals aangegeven op bladzijde vier, kunt u in ieder geval ac laden bij Fastned."

Hierbij (blz 4) verwijzen ze naar het Tesla document waarin de laadopties staan aangegeven. Heb aanvullend gevraagd of dit geldt voor alle toekomstige Fastned locaties.

dus geen chademo, ofwel een duo laadpunt met een aansluiting waar wij iets mee kunnen... alleen geen DC....