Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag stroomstoring in de regio.
Nadat dat hersteld is, was mijn laadpunt van Greenflux blijkbaar daardoor in de war; de auto wilde niet meer laden.
Was voor het eerst, het laadpunt heeft bijna twee jaar probleemloos gefunctioneerd.
Om 21:40 u een mailtje gezonden aan Greenflux, binnen 10 minuten iemand aan de lijn.
Werd keurig te woord gestaan; hij heeft het laadpunt gereset en de auto staat nu weer te laden.
Kijk, zo kan de service dus ook. :smile::smile:
 
Ik heb sinds gisteren een probleem met de UMC. Ik heb hem gebruikt om op te laden bij ons vakantiehuisje in Zeeland. Werkt altijd prima, en nu ook. Tot gisteren: ik was even weg geweest en had de UMC laten liggen (aangesloten op stopcontact). Toen ik terugkwam knipperde er een rood lichtje. Vandaag nogmaals ingestoken: zelfde probleem. Om uit te sluiten dat het aan de aansluiting lag, heb ik het net thuis ook geprobeerd:
- op de ene manier knippert er continue een rood licht;
- als ik de stekker omdraai knippert het rode licht 3x, dan even niets, dan weer 3x

Heeft iemand dit eerder gezien?
Ik heb de reset knop op de UMC al geprobeerd, maar geen effect.
 
Ik heb sinds gisteren een probleem met de UMC. Ik heb hem gebruikt om op te laden bij ons vakantiehuisje in Zeeland. Werkt altijd prima, en nu ook. Tot gisteren: ik was even weg geweest en had de UMC laten liggen (aangesloten op stopcontact). Toen ik terugkwam knipperde er een rood lichtje. Vandaag nogmaals ingestoken: zelfde probleem. Om uit te sluiten dat het aan de aansluiting lag, heb ik het net thuis ook geprobeerd:
- op de ene manier knippert er continue een rood licht;
- als ik de stekker omdraai knippert het rode licht 3x, dan even niets, dan weer 3x

Heeft iemand dit eerder gezien?
Ik heb de reset knop op de UMC al geprobeerd, maar geen effect.

knipper-frequentie bij het omdraaien is wel normaal, wijst op een spanningsprobleem (neuter in dit geval)

maar continu rood = niet goed, controller in UMC is stuk vrees ik.


Daniel heeft dit onlangs gehad met m'n mobiele lader (continu rood), vervangen van de controller was de oplossing.
 
En is de transfo niet storend, e.g. geluid? geen last van piekstromen bij aanzetten?

Heb ook die afweging gemaakt, maar de jaarlijkse verliezen op de transfo zijn aanzienlijk + de investering was toch approx 2K voor de tranfso, heb ik overschakelt naar een 3f aansluiting op 400V.

De transfo maakt een licht zoemend geluid. Gezien die in de garage staat hebben we daar geen last van.
Wat het randverbruik is weet ik niet. Ik heb de gewoonte genomen om de transfo uit te zetten als ik met de Tesla vertrek. Een timer installeren is een andere optie, maar voorlopig waag ik me er nog niet aan.
Van de piekstroom bij het aanzetten merk ik eigenlijk niets.
Ik gebruik het systeem nu een maand en ben globaal tevreden.
 
Ik kreeg vanochtend een reeks notifications op m'n iPhone dat het laden onderbroken was en vervolgens weer opstartte.
Dus 10 notifications in een minuut.

Dit had ik eerder in Italië, daar kwam dat door de slechte elektriciteitsvoorziening.
Maar thuis aan mijn oplader heb ik dat nooit eerder meegemaakt.
Heeft iemand anders dit ook al eens meegemaakt?
 
Ik kreeg vanochtend een reeks notifications op m'n iPhone dat het laden onderbroken was en vervolgens weer opstartte.
Dus 10 notifications in een minuut.

Dit had ik eerder in Italië, daar kwam dat door de slechte elektriciteitsvoorziening.
Maar thuis aan mijn oplader heb ik dat nooit eerder meegemaakt.
Heeft iemand anders dit ook al eens meegemaakt?
Gisteren toevallig toen ik aan een openbare laadpaal in Breda stond. Eerst enkele meldingen en toen stopte het laden. Toen handmatig laden weer via de app geactiveerd, en toen bleven de meldingen komen. Ik kon niets anders meer doen op mijn telefoon. In charging scherm zag ik 0volt als input.
 
Ik kreeg vanochtend een reeks notifications op m'n iPhone dat het laden onderbroken was en vervolgens weer opstartte.
Exact hetzelfde afgelopen nacht, ook voor de eerste keer. Auto stond nochtans op de oprit aan de paal waar hij de afgelopen 100 dagen ook gestaan heeft.
Wel slechts 3 meldingen (started-interupted-started).

Ik zie ook dat de app op 15/09 geupdate is op mijn telefoon. Bugske?