Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren is mijn laadinstallatie opgeleverd met een Mennekes Home Comfort 22 C22. Vandaag is forumlid Maarten even langs geweest en heeft de installatie ontmaagd ;-) Werkt gelukkig als een tierelier. Ben er vanaf a.s. dinsdag namelijk geheel van afhankelijk. 3x26Amp, laden ging met 63 Km/hr. Installatie is op de zeemap gezet dus het grote gapende gat in het groene hart is opgevuld.

Dat snap ik niet, bij mij gaat ie met 3x16A met 51km/h (met soms 238V)
 
Vandaag naar Antwerpen gereden en meteen de eerste laadpaal bingo, ideaal in centrum Antwerpen in de parking Vinci. Nog beter was dat het 3x32A was, helaas beide plekken geiced. Beheerder aangesproken en die zei dat hij me zou bellen, zo gezegd zo gedaan en 10min later kon ik al m'n auto verplaatsen. Pasje van TNM werkte ook bij deze bluecorner paal!

Het adres is overigens Groenplaats 8801, en is ook op verschillende sites te vinden.

upehy2yj.jpg
 
Last edited:
Gisteren is mijn laadinstallatie opgeleverd met een Mennekes Home Comfort 22 C22. Vandaag is forumlid Maarten even langs geweest en heeft de installatie ontmaagd ;-) Werkt gelukkig als een tierelier. Ben er vanaf a.s. dinsdag namelijk geheel van afhankelijk. 3x26Amp, laden ging met 63 Km/hr. Installatie is op de zeemap gezet dus het grote gapende gat in het groene hart is opgevuld.
Volgens mij is Alphen aan den Rijn toch echt het centrum van het Groene Hart:smile: Heb vandaag mijn EV-BOX 3 x 32A op de zeemap gezet. Deze staat bij mijn bedrijfspand, maar ik woon ook in Alphen, dus S rijders in nood of met trek in een goede kop koffie, neem gerust contact op!
 
Interesante bouwsteen voor de doe het zelver:

5 A / 63 A over ethernet uit te lezen. En inmiddels doet de KeBa deze ook al kunnen gebruiken voor Smart Charging samen met de bekende software van Nico:
http://www.eb-systeme.de/?page_id=209 en geen abo's etc nodig zoals bij de EV Box

Dit ter info..

Wxll
energy_meter_18062013.png