Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
precies hoe ik het heb. Perfecte oplossing. Maar alleen geschikt als je laadstation in de garage zit, zodat de kabel niet uit het station wordt gestolen.

Voor als je geen garage hebt, en ook nog flexibel wilt zijn met kabels, zou je ook simpelweg de kabel zelf aan een hangslot/kabelslot kunnen zetten, en die aan de muur bevestigen. Dan kan de kabel er wel uit indien je een andere aansluiting wilt gebruiken, en hoef je hem bij normaal dagelijks gebruik er niet in- en uit te halen.

Voorbeeldje:
Prius-PHV_CableLock-03.jpg
 
Ik wil de LS24 laadpaal laten plaatsen. Kosten vallen mij enorm mee - Eur 800 incl plaatsen, automaten, aardlek max 15m kabel etc..
Nu krijg je volgens insiders ook nog eens max eur 1.000 subsidie in Rotterdam voor de paal en installatie.

Al met al een no-brainer zou ik zeggen..

Iemand ervaring met deze LS24 en/of de subsidie regeling in Rotterdam dan wel andere gemeentes ?
 
Subsidie in Rotterdam is inderdaad 1000 Euro, maar daar bovenop nog 450 als je groene stroom afneemt. Duurde bij mij wel een maand of 4 voordat er uitbetaald werd. Een paar keer bellen naar de gemeente heeft volgens mij het proces nog versneld. Dit was de regeling vorig jaar, check rotterdam.nl om te kijken of dat nu nog steeds zo is.
Update:
De regeling is hetzelfde gebleven:
subsidie oplaadpunt eigen terrein particulieren Cityportal Rotterdam
 
Last edited:
Dan kom je met zo'n ding als hieronder i.c.m. met je UMC ook al een heel eind:

2kW en 8 uur gebruik op 15 liter benzine. Wel een beetje duur per kWh, maar voor nood, ach.
En de aanschaf valt mee.

View attachment 52020
Nu bij de Makro voor € 265,00 incl BTW

Makro Nederland - bbq-16-2014 - Pagina 14-15

Hoewel deze dingen nog wel het neuterprobleem zullen hebben.

Een tijd geleden heeft men op het US deel van het forum ook eens zo iets geprobeerd. Toen bleek dat de UMC toch een probleem had, omdat de spanning teveel fluctueerde.
 
Inderdaad, dat is nog niet het geval. Op de site van Plugsurfing kwam ik tegen dat het afrekenen van laadbeurten op dit moment alleen nog maar in Duitsland mogelijk is. Wat overigens zeker niet slecht is, alle RWE-palen zijn hiermee voor ons ook beschikbaar gekomen! Ik zal komende week eens even een paar uitproberen vlak over de grens.

Hallo, ik wil je even laten weten dat het idd zo is dat het afrekenen van laadbeurten op dit moment alleen nog maar in Duitsland mogelijk is. Maar helaas zijn nog niet alle RWE palen beschikbaar. Er zijn al veel beschikbaar en op de App staat vermeld welke palen betaalbaar zijn met PlugSurfing!

Met vriendelijke groet,

Anja
PlugSurfing
 
Bij ons vlot het niet zo erg. Omdat we al in een iets ouder huisje wonen, waar vroeger een aantal klussers hebben gewerkt, komt de keuring (nog) niet in orde. We zijn nu druk bezig met alles in orde te brengen en het laadpunt te installeren. De verzwaring van onze meter zal nog wat op zich laten wachten:frown:. De Tesla zal het in het begin met 1 fase 230V moeten stellen en af en toe een bezoekje aan SC Oosterhout


Het komt uiteindelijk toch allemaal sneller in orde dan verwacht. We hebben hard gewerkt en vorige week donderdag was de keuring dan toch OK. Mede dank zij Eandis kan de meterverzwaring morgen al gebeuren. Top van Eandis : vandaag bellen, morgen installeren.
Teslaatje, als je woensdag komt, staat je laadpunt klaar met 400V :smile:
 
Het komt uiteindelijk toch allemaal sneller in orde dan verwacht. We hebben hard gewerkt en vorige week donderdag was de keuring dan toch OK. Mede dank zij Eandis kan de meterverzwaring morgen al gebeuren. Top van Eandis : vandaag bellen, morgen installeren.
Teslaatje, als je woensdag komt, staat je laadpunt klaar met 400V :smile:

de ervaring leert dat ze dat de eerste avond goed kan gebruiken.
 
Hallo, ik wil je even laten weten dat het idd zo is dat het afrekenen van laadbeurten op dit moment alleen nog maar in Duitsland mogelijk is. Maar helaas zijn nog niet alle RWE palen beschikbaar. Er zijn al veel beschikbaar en op de App staat vermeld welke palen betaalbaar zijn met PlugSurfing!

Met vriendelijke groet,

Anja
PlugSurfing

Anja, bedankt voor de reactie. Positief dat jullie meelezen op dit forum.
 
Het komt uiteindelijk toch allemaal sneller in orde dan verwacht. We hebben hard gewerkt en vorige week donderdag was de keuring dan toch OK. Mede dank zij Eandis kan de meterverzwaring morgen al gebeuren. Top van Eandis : vandaag bellen, morgen installeren.
Teslaatje, als je woensdag komt, staat je laadpunt klaar met 400V :smile:

Uit Brecht??
Dan doe je toch om de paar dagen een "Mauriceke"?

PS: De anciens hier weten dat Maurice Gelden de eerste weken van de SC bijna dagelijks een uurtje gratis ging laden en terwijl wat mobiel werkte...
 
Last edited:
Uit Brecht??
Dan doe je toch om de paar dagen een "Mauriceke"?

PS: De anciens hier weten dat Maurice Gelden de eerste weken van de SC bijna dagelijks een uurtje gratis ging laden en terwijl wat mobiel werkte...

LOL volgens mij doet het nog regelmatig, alleen post hij geen pics meer hiervan :biggrin:
Ik zou zelf ook elke dag 30 min staan bij de Supercharger als ik het kon...
 
Uit Brecht??
Dan doe je toch om de paar dagen een "Mauriceke"?

PS: De anciens hier weten dat Maurice Gelden de eerste weken van de SC bijna dagelijks een uurtje gratis ging laden en terwijl wat mobiel werkte...

Inderdaad is Oosterhout niet zo heel ver en daar zal ik zeker wel eens passeren, als is het maar om het eens te proberen voordat ik echt de SC nodig heb voor mijn reizen naar zuid-Frankrijk en Oostenrijk.
Je moet toch ergens ervaring op doen hé:biggrin: en wat is er leuker dan een 'reisje' naar het verre Nederland