Gelet op de sponsor verwacht ik alleen een Combo-stekker.Misschien weet iemand welke aansluitingen er aanwezig zijn?
Bij de VW-importeur staat ook een snellaadpaal, ook type Combo. (En nog 1x22kw en een paar 11kw)
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gelet op de sponsor verwacht ik alleen een Combo-stekker.Misschien weet iemand welke aansluitingen er aanwezig zijn?
Gelet op de sponsor verwacht ik alleen een Combo-stekker.
Bij de VW-importeur staat ook een snellaadpaal, ook type Combo. (En nog 1x22kw en een paar 11kw)
Misschien weet iemand welke aansluitingen er aanwezig zijn?
Wat heb ik fout gedaan..?
Vannacht de auto een beetje bijgeladen via een normaal stopcontact. Vanmorgen via de app het laden stopgezet en de stekker er gewoon in laten zitten.
Na een uurtje ben ik naar buiten gelopen om de stekker eruit te halen. Bleek de normale 220v stekker (schuko heet tie geloof ik) uitgebrand/gesmolten te zijn...
Toen ik het laden via de app uitzette was tie dus nog gewoon aan het laden, het uitbranden is dus daarna gebeurd..
Wat heb ik hier fout gedaan..? hoop niet al te dom..:redface:
Nope gewoon direct ingeplugd zonder verlengsnoer..
En zoals gezegd hij heeft gewoon de hele nacht keurig geladen. Het doorbranden moet zijn begonnen toen ik het laden stopte via de app.
Ook geen stoppen door of iets dergelijks..
het smelten zal wel gebeurd zijn tijdens het laden, maar er is contact gebleven, dus het laden is verder gegaan.
na het laden loopt er geen stroom meer, dus ook geen warmteontwikkeling meer.
De warmteontwikkeling komt doordat er een slecht contact is, waardoor teveel stroom door een te klein oppervlak loopt. Dat verhoogt de weerstand.
ik zie enkele mogelijke oorzaken :
1. de stekker zat onvolledig in het stopcontact. (niet ver genoeg)
2. een slecht contact in je stopcontact. (aders van de kabel slecht aangesloten)
3. stekker zat 'los' in het stopcontact, slecht contact tussen de pennen en de contactbussen
heb je een foto ?
ik denk dat je gelijk hebt en dat er ergens iets in het stopcontact niet goed zat. Ik heb er net gelijk een electricien naar laten kijken en die zegt dat inderdaad ook. Het contact was een beetje geoxideerd kan ik me ook herinneren. Hij gaat nu alles vernieuwen. Zit alleen met een kapote schuko, maar volgens mij kan je die doorknippen en weer een nieuwe stekker aanzetten toch?
Hoop alleen dat mn umc niet kapot is gegaan op de een of andere manier..?
hierbij nog een fotootje
ik denk dat je gelijk hebt en dat er ergens iets in het stopcontact niet goed zat. Ik heb er net gelijk een electricien naar laten kijken en die zegt dat inderdaad ook. Het contact was een beetje geoxideerd kan ik me ook herinneren. Hij gaat nu alles vernieuwen. Zit alleen met een kapote schuko, maar volgens mij kan je die doorknippen en weer een nieuwe stekker aanzetten toch?
Hoop alleen dat mn umc niet kapot is gegaan op de een of andere manier..?
hierbij nog een fotootje
Weet je dat wel zeker?...Nope gewoon direct ingeplugd zonder verlengsnoer....
Bij mij was het de shuko->UK adapter. En niet het stopcontact en dan krijg je dit:
Dat is dus duidelijk anders dan bij jou.
Tip: indien je het niet nodig hebt altijd zo laag mogelijk laden op een gewoon stopcontact.
Bewijst dus maar weer dat laadpalen wel degelijk een stuk veiliger zijn
We moeten daarom altijd iedereen blijven aanmoedigen om laadpalen te installeren. Smeltende contacten zijn NIET goed voor het imago van EV's.
Dit hoeft maar 1x een brand te worden en iedereen zegt weer: "Zie je wel!!!"
Klopt. Zie dit niet als een aanval, maar: Dit hoeft maar 1x fout te gaan en alle nieuws sites schreeuwen direct moord en brand.Ik heb een laadpaal op kantoor. Gebruik het huis tuin en keuken stopcontact 1 a 2 x in de week om een beetje bij te pruttelen. Moet kunnen, als je maar zorgt dat je de boel op orde hebt en dat had ik blijkbaar niet... Weer een leermomentje..
Ik werk op dezelfde manier maar heb voor af en toe thuisladen toch een rode 16A WCD aan laten leggen. Heb ik gemonteerd in een kast waar de UMC ook standaard in zit.Ik heb een laadpaal op kantoor. Gebruik het huis tuin en keuken stopcontact 1 a 2 x in de week om een beetje bij te pruttelen. Moet kunnen, als je maar zorgt dat je de boel op orde hebt en dat had ik blijkbaar niet... Weer een leermomentje..
Ik werk op dezelfde manier maar heb voor af en toe thuisladen toch een rode 16A WCD aan laten leggen. Heb ik gemonteerd in een kast waar de UMC ook standaard in zit.
Klopt. Zie dit niet als een aanval, maar: Dit hoeft maar 1x fout te gaan en alle nieuws sites schreeuwen direct moord en brand.
De Schuko is niet ontwikkeld voor zulke vermogens over langere tijd. Jij begrijpt dit nu, maar alle EV kopers na jou ook? Die prikken in en ineens staat de boel in brand.
Pakdesnoods een blauwe CEE als je geen 3-fase kan aanleggen op die locatie.Ja klinkt als een goede `tussenoplossing´. Ga ik zeker overwegen.
- - - Updated - - -
Je hebt gelijk natuurlijk. Misschien goed als Tesla hier wat meer aandacht aan besteed voor aflevering. Bij mij is het laden in 5 minuten uitgelegd, maar had toen ook het gevoel wel voldoende te weten - valt dus tegen..
Morgen krijgen we de sleutels van het nieuwe huis, en woensdag komen de dames en heren van Cohere, Liander en OpDeZon er respectievelijk een verzwaarde 3x25A aansluiting, een nette laadpaal (17.2kW) incl. SEM en zonnepanelen inbouwen.
Ik ben heeeeel benieuwd hoe dat gaat lopen.