Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch): FastNed Charging

This site may earn commission on affiliate links.
Fastned

Fastned heeft in twee weken tijd 7,7 miljoen euro opgehaald met de uitgifte van obligaties. In eerste instantie was de uitgifte beperkt tot 3,3 miljoen euro, maar gezien de grote vraag heeft de directie besloten om de uitgifte uit te breiden. In totaal werd voor 7,7 miljoen euro aan obligaties uitgegeven aan ruim 600 investeerders. De opbrengsten zullen gebruikt worden voor verdere uitbreiding van het netwerk van snellaadstations in Nederland en de rest van Europa.

Dat is flink wat geld! Veel investeerders zien het toch zitten. Verdeeld over 600 personen zit je toch op ongeveer EUR 12.500,00 gemiddeld per investeerder.

Iemand hier die nog geld gestort heeft?
 
  • Informative
Reactions: schonelucht
Ik ben (nog) niet ingestapt, maar zie sinds medio vorig jaar echt wel heil in het concept.
Publieke palen zijn nu eenmaal veel te onvoorspelbaar (beschikbare parkeerruimte, werkt het pasje?,...) waardoor ik er mezelf op betrap een route voor de vrouw met de B-Klasse via Fastnedstations te suggereren. Ze heeft het voorlopig nog nooit nodig gehad, maar het snelladen langs de weg wordt de oplossing waar je op kan terugvallen als je tijdens je meeting niet kon laden aan een publieke paal.
 
Gisteren verwees Elon tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering naar FN als 'het enige andere' snellaadnetwerk ter wereld. Volkomen onterecht zei hij in een bijzinnetje dat de laders het meestal niet zouden doen. FN verdient beter dan dit.
Elon -lying trough his teeth- said:
...And this year, we will double the number of Tesla superchargers in the world. So double year-over-year. And I think next year, probably be at least 50% increase, may be double again next year. This gives you just a sense for how many Superchargers there are in the world. It’s worth noting. This is actually the only high-speed charging network in the world. There isn’t even a second one. I asked our head of our Supercharger program, okay, well, what’s the second best high-speed charger that work in the world? You said, well, there’s this one place in the Netherlands but I think it’s only like 60 or 70 kilowatts. But there is only one of it. Okay, well, like, and off – and it usually doesn’t work. Okay, alright. Alright. ...
 
  • Like
  • Informative
Reactions: FrankNL and HWS
Gisteren verwees Elon tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering naar FN als 'het enige andere' snellaadnetwerk ter wereld. Volkomen onterecht zei hij in een bijzinnetje dat de laders het meestal niet zouden doen. FN verdient beter dan dit.

Ik zat er net naar te luisteren. Beetje misplaatst die opmerking dat ze het meestal niet zouden doen.
 
Ik ben (nog) niet ingestapt, maar zie sinds medio vorig jaar echt wel heil in het concept.
Publieke palen zijn nu eenmaal veel te onvoorspelbaar (beschikbare parkeerruimte, werkt het pasje?,...) waardoor ik er mezelf op betrap een route voor de vrouw met de B-Klasse via Fastnedstations te suggereren. Ze heeft het voorlopig nog nooit nodig gehad, maar het snelladen langs de weg wordt de oplossing waar je op kan terugvallen als je tijdens je meeting niet kon laden aan een publieke paal.
Met de B-klasse kun je toch niet snelladen?
 
Die uitspraak van Elon was me zonet bij het doorlezen van de transcript ook al opgevallen. Echt onzin dat hij het nodig vindt om het prachtige supercharger netwerk te promoten door te liegen over de competitie. Schat hem toch echt veel hoger in dan dat.
Heel erg jammer inderdaad.

Je kan zeggen over Fastned wat je wil, maar de uptime van het netwerk is hoog, erg hoog. Ik heb nog nooit mee gemaakt dat een lader van ze het niet doet.
 
  • Like
Reactions: HerrJones
Is wel zeker dat Elon Musk het daar over Fastned heeft? Hij geeft eerst aan dat het Supercharger netwerk het enige echte snellaadnetwerk is. Daarna vraagt hij naar 'what’s the second best high-speed charger' (dus 'charger', niet 'charging network') en ook het antwoord met 'this one place' suggereert een beetje dat het om 1 snellader gaat. Fastned doet ook geen 60~70 kW, maar max 50 kW op dit moment.

Verder zijn er zat andere snellaadnetwerken die (volgens mij) vergelijkbaar zijn met Fastned, zoals Fortum Charge & Drive in Noorwegen.
 
Is wel zeker dat Elon Musk het daar over Fastned heeft? Hij geeft eerst aan dat het Supercharger netwerk het enige echte snellaadnetwerk is. Daarna vraagt hij naar 'what’s the second best high-speed charger' (dus 'charger', niet 'charging network') en ook het antwoord met 'this one place' suggereert een beetje dat het om 1 snellader gaat. Fastned doet ook geen 60~70 kW, maar max 50 kW op dit moment.

Verder zijn er zat andere snellaadnetwerken die (volgens mij) vergelijkbaar zijn met Fastned, zoals Fortum Charge & Drive in Noorwegen.
'there is this one place in the Netherlands....'
 
Precies, 1 plek/locatie in Nederland dus en niet een heel netwerk/meerdere plekken.

Ik denk eerder dat hij dan op dit project doelt: Smart technology enables faster charging by 30% of electric taxis for Schiphol

Dat is 1 locatie van 4 chargers, van ieder 60 kW (dus dat valt ook binnen de 60 a 70 kW die hij noemt).

Als ik die foto erbij moet geloven gaat het daar om 4 private Superchargers, die zijn inderdaad 60kW.
Maar die zal hij niet bedoelen want daar zijn er veel meer van.
 
Is wel zeker dat Elon Musk het daar over Fastned heeft? Hij geeft eerst aan dat het Supercharger netwerk het enige echte snellaadnetwerk is. Daarna vraagt hij naar 'what’s the second best high-speed charger' (dus 'charger', niet 'charging network') en ook het antwoord met 'this one place' suggereert een beetje dat het om 1 snellader gaat. Fastned doet ook geen 60~70 kW, maar max 50 kW op dit moment.

Verder zijn er zat andere snellaadnetwerken die (volgens mij) vergelijkbaar zijn met Fastned, zoals Fortum Charge & Drive in Noorwegen.
Ach, Elon heeft het naar verluid slechts gehoord van een onderknuppel (head of SuperCharger Program). Er is een serieus risico dat hem naar de mond gepraat wordt door dat echelon. Tijd voor een goed gesprek op serieus niveau van de heren Lubbers en Langezaal met Tesla.
 
Is wel zeker dat Elon Musk het daar over Fastned heeft? Hij geeft eerst aan dat het Supercharger netwerk het enige echte snellaadnetwerk is. Daarna vraagt hij naar 'what’s the second best high-speed charger' (dus 'charger', niet 'charging network') en ook het antwoord met 'this one place' suggereert een beetje dat het om 1 snellader gaat. Fastned doet ook geen 60~70 kW, maar max 50 kW op dit moment.

Verder zijn er zat andere snellaadnetwerken die (volgens mij) vergelijkbaar zijn met Fastned, zoals Fortum Charge & Drive in Noorwegen.

Ik kan me niet goed inbeelden waar hij het anders over heeft. Volgens mij is hij ooit eens gebriefd en haalt hij dit redelijk onvoorbereid aan en slaat daarbij alle details door elkaar. Namelijk dat Fastned 60-70 laadstations heeft ipv 60-70 kW doet. Als hij het werkelijk over 1 plek zou hebben en het vermogen dan moet hij de 150 kW charger van Gotthard FastCharge aanhalen, en die staat niet in Nederland maar in Zwitserland.
 
Ik kan me niet goed inbeelden waar hij het anders over heeft. Volgens mij is hij ooit eens gebriefd en haalt hij dit redelijk onvoorbereid aan en slaat daarbij alle details door elkaar. Namelijk dat Fastned 60-70 laadstations heeft ipv 60-70 kW doet. Als hij het werkelijk over 1 plek zou hebben en het vermogen dan moet hij de 150 kW charger van Gotthard FastCharge aanhalen, en die staat niet in Nederland maar in Zwitserland.
Het zou kunnen, maar ik snap niet waar hij dan het opvallende detail vandaan haalt dat er veel problemen zijn (usually doesn't work), want Fastned staat er bij mij om bekend juist heel betrouwbaar te zijn en dat is ook wat ik uit eerdere posts hier haal. Het is niet dat als je op 'Fastned problemen' zoekt, je ineens massa's klagende klanten vindt.

En als hij zoveel dingen door elkaar haalt, kan het natuurlijk ook zijn dat hij helemaal niet een charger/charging network in Nederland bedoelt :)
 
  • Like
Reactions: schonelucht
Tsja, het was niet handig om die opmerking te maken, maar ik zou er ook niet een te groot probleem van maken. De kern van zijn opmerking is dat Tesla met de SuC's op eenzame hoogte staat. Dat Fastned goed bezig is (iedereen kijkt er anders tegenaan, maar volgens mij gaat het voorlopig best goed met uitrol netwerk) mag duidelijk zijn, maar het is geen SuC netwerk.
 
  • Like
Reactions: FVO