robertvg
Extremely Well-Known Member
Als we uitspraken van Elon al niet meer kunnen vertrouwen.....Wie weet haalt hij andere zaken ook door elkaar en is September de presentatie van de Model 3 en hebben we allemaal een Tesla Semi gereserveerd
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gisteren verwees Elon tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering naar FN als 'het enige andere' snellaadnetwerk ter wereld. Volkomen onterecht zei hij in een bijzinnetje dat de laders het meestal niet zouden doen. FN verdient beter dan dit.
Denk dat hij Noorwegen bedoeld. Daar heb je een 100 kW lader. Bjørn Nyland heeft deze laatst nog getest met de CHAdeMO adapter en constateerde dat deze gelimiteerd is qua hardware en niet boven de 49 oid uitkwam.
En voorruit en vooruit zijn ook 2 hele andere zaken.....'Balota' is Russich voor 'moeras'
vooruit of voorhuid ?En voorruit en vooruit zijn ook 2 hele andere zaken.....
Inderdaad merkte hij ook op dat hij het maar "zo zo" vindt gezien de beperking in Kw's.
Die beperkingen legt Tesla FastNed toch zelf op? Als ze toegang krijgen tot het SUC protocol dan zie ik FastNed daar zeker en vast groots opspringen hoor. Ik heb eerder, misschien de verkeerde, indruk dat Tesla blijkbaar niet graag heeft dat er iemand anders dan hen die suc's bouwt want het is een soort van marketing "enkel bij Tesla kan je zo snel laden", maar ze laten niemand toe om een even snel laadvermogen aan te bieden.... Dus vind ik eigenlijk eerder dat Elon wat minder uit de hoogte mag doen als hij het zelf tegenwerkt.
Geeft Tesla die toegang niet of vraagt Fastned er niet om? Andere partijen kunnen toch ook snelladen > 50kW aanbieden? Het probleem zit hem in de auto's. Tesla's zijn de enige auto's (op de Hyundai Ioniq na) die > 50 kW aankunnen. Die Hyundai heeft aan 70kW geladen en dat kon buiten Tesla/Fastned om. Dus hoe wordt Fastned tegengehouden?
De opmerking van Musk over de beschikbaarheid van het andere netwerk (waarvan men in mijn ogen terecht aanneemt dat Fastned bedoelt wordt) is volgens mij niet op feiten gebaseerd, al heb ik regelmatig berichten op Twitter gezien dat stations (om wat voor reden dan ook) tijdelijk onbruikbaar zijn. Volgens mij zijn we het hier op het forum dan ook eens dat die opmerking onterecht is. Maar het deel over de snelheid van het laden is correct.
Ik vermoed dat Gooskens ons draadje goed heeft bestudeerd; op een aantal punten heeft hij gelijk (imo).Wat vinden wij van dit artikel. mee eens ? mee oneens ? zeg het maar...
De bodemloze put van de familie Lubbers (deel 2)
En vandaag weer twee aanbiedingen in de bus voor een nieuwe ronde obligaties van Fastned. Dit keer voor 3.3 miljoen. Ik ga hier misschien de Fastned-groupies tegen de haren in strijken, maar dit begint toch steeds meer op een piramidespel te lijken. Een groot deel van het geld is nodig om de rentebetalingen te doen op de al lopende obligaties.
Je mening deel ik helemaal. Ik denk dat het voor Fastned heel moeilijk is/gaat zijn, maar dat neemt niet weg dat ik hoop/denk dat ze het wél kunnen redden.Ik zie het ook niet zo rooskleurig in voor Fastned na aanleiding van de cijfers. Wat ik overigens erg zonde vind daar Fastned voor mij een belangrijke schakel is in mijn vermogen tot elektrisch rijden. Zonder een laadpaal aan huis (want woonachtig in het centrum van Den Haag waar geen eigen opritten zijn), de zekerheid van laden op kantoor (want veel meer PHEVs en EVs dan oplaadpunten) of een SuC in de buurt vervult Fastned een belangrijke rol. Ik hoop dan ook van harte dat het het success wordt waar ze zelf op rekenen en zo niet dan is het hopen dat een grote speler (Shell, BP, Tesla) bij faillissement de boedel overneemt en gaat uitbaten.
Piramidespel klinkt mij alsof ze het met opzet doen om mensen echt moedwillig geld af te troggelen, dát geloof ik niet.Ik zal mijn eigen post van 23 mei maar even citeren. Dat is de korte versie van het artikel van Gooskens.
De (tangible) assets zijn reeds lang verpand aan de grote aandeelhouders (die niet met minder rente op hun leningen genoegen hoeven te nemen en die leningen bovendien kunnen converteren, maar dat terzijde) dus grote spelers hoeven niet een kop koffie te gaan drinken met de curator. De locaties houden de waarde die ze nu ook hebben, inclusief verwachtingswaarde, dus ik vermoed dat die aandeelhouders er dan voor kiezen er zelf een paar miljoen achteraan te smijten en zelf door te starten, en niet de snelladers aan de minst lage bieder te verkopen.(...) zo niet dan is het hopen dat een grote speler (Shell, BP, Tesla) bij faillissement de boedel overneemt en gaat uitbaten.