Edi99
Egbert Dijkstra
Dit is wat je noemt een doelredenering.. doelmatigheid en verkeersveiligheid zijn de reden waarom op eenzelfde locatie maar één vergunning aan een pomphouder wordt gegeven.. Pomphouders waren in het begin helemaal niet van plan om EV-voorzieningen aan te gaan bieden... Ik denk ook dat Fastned om die reden zich nooit heeft gerealiseerd dat dat ook wel eens zou kunnen veranderen. En daar du nooit op geparticipeerd heeft..
Maar waarom willen pomphouders zo graag zelf een laadstation als er ook al een Fastned (of andere) locatie is ? Is dat strategisch ? ze zien het aantal EV's ineens zo groeien en willen de toekomstige markt niet missen ? De horeca-omzet hebben ze nl hoe dan ook. En van dat beetje stroomverkoop ga je niet rijk worden..
Maar waarom willen pomphouders zo graag zelf een laadstation als er ook al een Fastned (of andere) locatie is ? Is dat strategisch ? ze zien het aantal EV's ineens zo groeien en willen de toekomstige markt niet missen ? De horeca-omzet hebben ze nl hoe dan ook. En van dat beetje stroomverkoop ga je niet rijk worden..
En het argument van Fastned waarom ze ervan uit gingen dat zo'n vergunning zou worden geweigerd is lachwekkend:
" We zijn er altijd van uitgegaan dat een extra laadpunt naast onze voorziening niet doelmatig en verkeersveilig zou zijn. Automobilisten gaan plotseling aarzelen of tegen de rijrichting rondjes rijden als ze moeten kiezen tussen twee elektrische aanbieders met mogelijk enkele centen prijsverschil."
yeah right...