You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Maar datzelfde kan bereikt worden met minder explosieve stofjes...Had eens een documentaire gezien dat waterstof een mooi plekje krijgt in de overschot aan energie als er veel wind/zon is (toekomst). Met momenten gaat er dan een overschot zijn, deze zou dan handig omgezet kunnen worden voor de km's op de weg te doen.
Ho even, dat is me iets te makkelijk. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar de weerstand op dit forum tegen waterstof vandaan komt, tenslotte blijf je elektrisch rijden (= top), is het milieuvriendelijk, kan je snel bijtanken en hebben we en passant een oplossing om de pieken en dalen van duurzame energie op te vangen en dat is de echte winnaar. Het lijkt mij geweldige technologie zeker als het zich verder ontwikkelt. Maar goed, kennelijk trap ik op een paar gevoelige tenen.
Shell is geen dummy. Noch is dat Mercedes, Audi of BMW. Als die gasten investeren in waterstof gaan dan mag je er uiteraard iets van vinden maar het wegzetten op deze manier is niet terecht.
Waar komt de aversie aan deze technologie eigenlijk vandaan?
Maar datzelfde kan bereikt worden met minder explosieve stofjes...
Nee hoor, geen gevoelige teentjes hier.....
Maar goed, kennelijk trap ik op een paar gevoelige tenen.
....
Tja, er is natuurlijk een verschil tussen explosie en vuur... Voor een echte chemische explosie zul je de precieze verhouding O2 en H2 moeten bereiken, die zal inderdaad maar zelden voorkomen dus daarin zal het artikel niet liegen, ze laten daarmee wel fijntjes de ontvlambaarheid weg...Als er toevallig bij een "bepaalde combinatie die zelden voorkomt" een televisieploeg staat te filmen hoe ontvlambaar waterstof is... de Hindenburg.
Hier benoem je precies de reden waarom ik de moeite neem om mensen te informeren over de nadelen van waterstof....
Een belangrijk nadeel van waterstof is dat de lobby die hiervoor ijvert heel veel middelen uit de schatkist probeert te krijgen.
....
Waar blijven nu de argumenten van de voorstanders?
Als er een overschot aan - duurzame energie - is die niet direct kan worden opgenomen door het net, dan kan die elektriciteit beter worden gebruikt om stuwmeren vol te pompen. Het op een later moment weer via turbines leeg laten lopen van die stuwmeren gaat met een rendement heen en weer van rond 80%.
Wat te denken van geothermische energie. Een gat boren van 4000 meter diep en 180 graden stoom komt omhoog. Hoge investering maar op termijn wel een goed rendement zonder dat er CO2 of andere rotzooi in de lucht komt.Helemaal eens. Ik denk dat dit een handige manier is om een energiebuffer aan te leggen.
Op Ijsland doen ze niet anders! Verwarming en stroom worden daar op die manier opgewekt.Wat te denken van geothermische energie. Een gat boren van 4000 meter diep en 180 graden stoom komt omhoog. Hoge investering maar op termijn wel een goed rendement zonder dat er CO2 of andere rotzooi in de lucht komt.
hmm ja daar hangen nog wel wat mitsen en maren aan... Vraag de Groningers maar wat er gebeurt als je in de grond gaat boren...Wat te denken van geothermische energie. Een gat boren van 4000 meter diep en 180 graden stoom komt omhoog. Hoge investering maar op termijn wel een goed rendement zonder dat er CO2 of andere rotzooi in de lucht komt.
Ja en 120% aftrekbaar naar mijn smaak.
Zijn jullie zuiderburen mee bezig. En zal gaan dienen voor zowel (stads)verwarming als elektriciteitsproductie.Wat te denken van geothermische energie. Een gat boren van 4000 meter diep en 180 graden stoom komt omhoog. Hoge investering maar op termijn wel een goed rendement zonder dat er CO2 of andere rotzooi in de lucht komt.
Dan nog het laatste puntje van aandacht: waterstof is het kleinste element dat we kennen en dat veroorzaakt enige problemen. Een fietsband en of autoband vul je met stikstof om te voorkomen dat de zuurstof door de band heen ontsnapt. Hierdoor blijft de band beter op druk na verloop van enige tijd. Zuurstof atomen zijn zeer groot als je ze vergelijkt met waterstof... Dat betekent helaas dat het gasdicht krijgen van een waterstofsysteem (tank en leidingen) een utopie is. Als je dan ook nog gaat werken met drukken van 700 bar (700 x de normale atmosferische druk!), dan wordt het probleem nog veel groter. Ik ben er dan ook zeker van dat de "zelfontlading" bij een waterstofsysteem veel groter is dan van welke accu dan ook.