Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Waarschijnlijk te laat, maar toch: de actie van de stichting e-rally loopt nog steeds. Jullie kunnen onze referral code gebruiken, de prijzen gaan volledig naar het goede doel, justdiggit. Met twee referrals hebben wij de set velgen binnen, die wij zullen veilen en verkopen aan de hoogste bieder!
Ha, daar hoopte ik op toen ik vorige week die referral code gebruikt heb :)
 
Jongens en Meisjes,

Zie hier mijn zetel in mijn Model X. Met dikke kreukel die ik er op geen manier uit krijg. Iemand ervaring hiermee?
View attachment 197268
terug naar de dealerTesla ermee zodat ze dat vlak fatsoenlijk (laten) stikken... Krijg je dat niet geregeld, dan zou je voorzichtig met een föhn kunnen proberen of je het er een beetje uitgestreken krijgt, maar reken erop dat het een tijdelijke oplossing is... (Ik heb een heel klein beetje ervaring met stoelbekleding, de föhn (of verfstripper voor de echte pro's) is een beklederstruc om de boel wat strakker te krijgen, het leer krimpt wat door de hitte, of verbrandt als je het te enthousiast doet :eek:).
 
Dat kon een foto van de bestuurderszetel van onze X zijn, dezelfde kleur, ook geperforeerde zetels en op dezelfde plaats een kreuk :(
Voor Amerikaanse begrippen is dit 'good enough'. We moeten er echt aan wennen dat een aantal details zoals sluitnaden, passing van onderdelen, kwaliteit van het leer en nog zo wat zaken, niet aan Duitse normen voldoet. Gezien het feit dat de auto's verder op alle andere punten superieur zijn aan zelfs nog niet bestaande Duitse EV's, kan ik er heel goed mee leven.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Voor Amerikaanse begrippen is dit 'good enough'. We moeten er echt aan wennen dat een aantal details zoals sluitnaden, passing van onderdelen, kwaliteit van het leer en nog zo wat zaken, niet aan Duitse normen voldoet. Gezien het feit dat de auto's verder op alle andere punten superieur zijn aan zelfs nog niet bestaande Duitse EV's, kan ik er heel goed mee leven.

Deels eens, deels oneens. Ik verwacht dat het te maken heeft met de leeftijd van het bedrijf en de enorme groei. Ik verwacht van Tesla dat zij (op termijn) de kwaliteit op hetzelfde niveau krijgen als andere premium merken (waar je ook genoeg slechte verhalen over kunt vinden overigens ondanks de ervaring).
 
Deels eens, deels oneens. Ik verwacht dat het te maken heeft met de leeftijd van het bedrijf en de enorme groei. Ik verwacht van Tesla dat zij (op termijn) de kwaliteit op hetzelfde niveau krijgen als andere premium merken (waar je ook genoeg slechte verhalen over kunt vinden overigens ondanks de ervaring).
De afwerkingskwaliteit zal zeker beter worden. Maar nogmaals, US bedrijven hebben op dit gebied simpelweg een door hen en hun klanten geaccepteerde lagere standaard. Amerikaanse bedrijven legen hun prioriteiten meer bij functionaliteit en goede software dan op de uiterste - optische -verfijning.
Kijk maar naar de Mustang, Camaro e.d. Ook daar zijn de sluitnaden ook groter dan aan deze kant van de oceaan. En die worden gemaakt door bedrijven die al 100 jaar bestaan.
 
De afwerkingskwaliteit zal zeker beter worden. Maar nogmaals, US bedrijven hebben op dit gebied simpelweg een door hen en hun klanten geaccepteerde lagere standaard. Amerikaanse bedrijven legen hun prioriteiten meer bij functionaliteit en goede software dan op de uiterste - optische -verfijning.
Kijk maar naar de Mustang, Camaro e.d. Ook daar zijn de sluitnaden ook groter dan aan deze kant van de oceaan. En die worden gemaakt door bedrijven die al 100 jaar bestaan.
Laten we ons troosten met de gedachte dat Tesla nagenoeg alles anders doet dan het gemiddelde Amerikaanse bedrijf.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Laten we ons troosten met de gedachte dat Tesla nagenoeg alles anders doet dan het gemiddelde Amerikaanse bedrijf.
Eens. In dat geval zou de M3 gedoemd zijn te mislukken als elke kleine Amerikaanse auto, made in USA.
Knipsel.JPG
 
Eh, mooi was niet het eerste woord dat bij mij opkwam.... :p

Praktisch, zwart, groot, die wel. Ik ben overigens wel serieus benieuwd wat dit met je bereik doet!
Het bereik zal eerder toenemen dan afnemen. Om te beginnen vergroot het het frontaal oppervlak niet. Ten tweede zal de lucht aan de achterzijde niet direct tot turbulentie komen omdat de koffer de luchtstroom geleidelijk naar binnen afbuigt.
Het is een beetje het effect als op bijgaande foto van een Audi A2. Dit dieseltje reed al 1:30 maar met de bagagebak/staart loopt dit autootje nog 10% zuiniger.
IMG_2404.jpg
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN