Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo iedereen; was een tijdje weg hier; maar heb nu een vraag over het car alarm systeem.
Wanneer ik ergens stop en mijn hond in de koffer achterlaat (voor korte duur uiteraard) gaat het car alarm soms af na verloop van tijd (meestal niet; waarom het soms dan wel afgaat is mij een raadsel). Hoe kan ik het alarmsysteem afzetten voor korte duur of zijn er andere mogelijkheden?
P.S. Intussen nog steeds zeer tevreden van mijn S (°mei 2014)
 
  • Like
Reactions: S-19910
Hallo iedereen; was een tijdje weg hier; maar heb nu een vraag over het car alarm systeem.
Wanneer ik ergens stop en mijn hond in de koffer achterlaat (voor korte duur uiteraard) gaat het car alarm soms af na verloop van tijd (meestal niet; waarom het soms dan wel afgaat is mij een raadsel). Hoe kan ik het alarmsysteem afzetten voor korte duur of zijn er andere mogelijkheden?
P.S. Intussen nog steeds zeer tevreden van mijn S (°mei 2014)

Bij de settings (op het grote scherm) kun je het alarm uitzetten
 
Hallo iedereen; was een tijdje weg hier; maar heb nu een vraag over het car alarm systeem.
Wanneer ik ergens stop en mijn hond in de koffer achterlaat (voor korte duur uiteraard) gaat het car alarm soms af na verloop van tijd (meestal niet; waarom het soms dan wel afgaat is mij een raadsel). Hoe kan ik het alarmsysteem afzetten voor korte duur of zijn er andere mogelijkheden?
P.S. Intussen nog steeds zeer tevreden van mijn S (°mei 2014)

de auto in Parking zetten via het scherm ipv de hendel aan het stuur. de radio en airco blijven dan aan, en het alarm gaat niet af.
wel de deuren op slot doen met de afstandsbediening dan.
 
Mijn opmerking was uiteraard niet bedoeld vanwege het functioneren van AP 2.0 maar de aankondiging van AP 3.0. Wat de huidige karren met AP 2 devalueert. Dat in reactie op vorige posts, ik was even in het buitenland zonder Tesla en met zware vervuilende vliegtuigen en zelfs een Renault Diesel onder de rook van Oost-Europese bruinkoolcentrales. Heerlijk!

Ik heb wel de annonces gezien van Tesla over AP 3.o en vooral van Nvidia en ben ongelofelijk onder de indruk! Deze samenwerking IS een game changer en duidelijk georchestreerd, daarom is MobilEye eerder toedeledoeki gewenst.

Dit zat al lang onder de pet gezien de eerdere contacten tussen Nvidia en Tesla en ik geloof inmiddels dat Elon Superstar deze grap wel degelijk van de grond trekt. Het AI-platform van Nvidia is indrukwekkend en ver van te voren bedacht, Nvidia zet duidelijk in op AI-intelligence voor automotive in plaats van blazende videokaarten voor pukkelige gamers. Briljante visie van Nvidia en niet toevallig.

Zie vooral deze presentatie:

En bedenk: het is Artificial Intelligence. Het leert. Op basis van alle data die wij, online zijnde met onze Tesla's, bij elkaar rijden. Dat is heel veel data en wordt met de dag beter en meer. Dat leert exponentieel. Dus heel snel en niet vergelijkbaar met de tradionele auto industrie.

En exponentieel is precies wat Elon Musk doet. Met alles.
 
Last edited:
Heb gisteravond de volledige keynote van NVIDIA op CES 2016 bekeken (die van Wiebe is alleen deel 1) en dat is wel echt heel interessant. Sowieso interesseer ik mij zeer in deep learning, deze techniek i.c.m. de gigantische hoeveelheid verwerkingskracht van de NVIDIA GPU's zal niet alleen een forse boost geven aan autonoom rijden, maar ook heel veel andere dingen waarbij het nut kan hebben om geautomatiseerd grote hoeveelheden data te verwerken. Een bekend voorbeeld is ook wel het in categorieën plaatsen van foto's, zoals vissen geautomatiseerd per vissoort categoriseren.

Hier staat trouwens de volledige keynote op Youtube:

Het enige wat ik mij afvraag: de weg die Tesla nu inslaat is toch vrijwel gelijk aan wat George Hotz doet met zijn bedrijf comma.ai? Ik dacht dat Elon Musk daar in eerste instantie nog wel wat op had aan te merken.
 
  • Informative
Reactions: sweep and robertvg
...
Het enige wat ik mij afvraag: de weg die Tesla nu inslaat is toch vrijwel gelijk aan wat George Hotz doet met zijn bedrijf comma.ai? Ik dacht dat Elon Musk daar in eerste instantie nog wel wat op had aan te merken.
Ging dat "commentaar" niet over het uitwisselen van verzamelde gegevens, waarbij hetgeen Hotz bood van totaal andere orde/grootte was dan hij van Tesla graag zou ontvangen?
 
Bij de settings (op het grote scherm) kun je het alarm uitzetten
de auto in Parking zetten via het scherm ipv de hendel aan het stuur. de radio en airco blijven dan aan, en het alarm gaat niet af.
wel de deuren op slot doen met de afstandsbediening dan.

Hoe zet ik het scherm op 'Parking'? Als dat is via Controls > E-Break&Power Off > Parking Brake, dan komt de wagen in neutraal + blijven de lichten branden, wat niet de bedoeling is.
Kan het ook anders?

Wat de lichten betreft: als ik de auto 's avonds verlaat op de garagepoort open te doen, dan gaan de lichten binnen 5 seconden uit en loop ik in het donker. Hoe op te lossen dat de lichten bvb. 30 seconden blijven branden?
 
Hoe zet ik het scherm op 'Parking'? Als dat is via Controls > E-Break&Power Off > Parking Brake, dan komt de wagen in neutraal + blijven de lichten branden, wat niet de bedoeling is.
Kan het ook anders?

klopt, de auto staat ook gewoon 'aan' zo gezegd, dus dan alleen de lichten uit doen en deur op slot niet vergeten.
Dit voorkomt dat het alarm geactiveerd wordt, en dat de airco in ieder geval 30 min actief blijft.
 
Hoe zet ik het scherm op 'Parking'? Als dat is via Controls > E-Break&Power Off > Parking Brake, dan komt de wagen in neutraal + blijven de lichten branden, wat niet de bedoeling is.
Kan het ook anders?

Wat de lichten betreft: als ik de auto 's avonds verlaat op de garagepoort open te doen, dan gaan de lichten binnen 5 seconden uit en loop ik in het donker. Hoe op te lossen dat de lichten bvb. 30 seconden blijven branden?
Je kan in settings 'follow home' aanzetten (Controls >Settings > Vehicle > Headlights After Exit.), dan blijven de lichten langer branden, of bij garagepoort openen je deur een klein beetje open laten staan, dan gaan de lichten ook niet uit.
 
Last edited:
George Hotz stopt met comma.ai

the comma.ai product is cancelled after he received a letter of requests from the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA)

NHTSA is not outright asking Hotz to stop his comma one project, but the federal agency “strongly encourages” him to delay selling the products and makes a series of requests for information.

George Hotz cancels his Tesla Autopilot-like ‘comma one’ after request from NHTSA
 
  • Informative
Reactions: dicktump
George Hotz stopt met comma.ai

the comma.ai product is cancelled after he received a letter of requests from the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA)

NHTSA is not outright asking Hotz to stop his comma one project, but the federal agency “strongly encourages” him to delay selling the products and makes a series of requests for information.

George Hotz cancels his Tesla Autopilot-like ‘comma one’ after request from NHTSA

Heel vreemd dat iemand die zoveel passie heeft en zoveel tijd en moeite heeft geïnvesteerd "zomaar" stopt met de ontwikkeling in de US. Erg jammer, want hoe meer bedrijven autonomie van voertuigen ontwikkelen, des te sneller de vooruitgang.
 
Vandaag een aanbod gekregen van Turien&Co voor verzekering volgend jaar (was Delta Lloyd klant). Op basis van 4 schadevrije jaren bieden ze mij een premie aan van € 2600 per jaar incl. assurantiebelasting. Iemand anders ook al een aanbod gekregen?