Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe zit het intussen met vervangwagens (bij onderhoud) in België. Ik lees dat ze in Nederlands hoofdzakelijk Tesla's meegeven, maar in België heb ik het na twee keer onderhoud (in 2015) toch nog niet mogen meemaken, ondanks dat ik het specifiek had gevraagd. Op het moment van het onderhoud was er geen Tesla beschikbaar en mocht ik met een dieselstoof op stap.

Is dat al veranderd in België in 2016? En indien niet, kan een Belgische Tesla ook onderhouden worden in Nederland? (Zaventem is voor mij even ver als Eindhoven)
 
Hoe zit het intussen met vervangwagens (bij onderhoud) in België. Ik lees dat ze in Nederlands hoofdzakelijk Tesla's meegeven, maar in België heb ik het na twee keer onderhoud (in 2015) toch nog niet mogen meemaken, ondanks dat ik het specifiek had gevraagd. Op het moment van het onderhoud was er geen Tesla beschikbaar en mocht ik met een dieselstoof op stap.

Is dat al veranderd in België in 2016? En indien niet, kan een Belgische Tesla ook onderhouden worden in Nederland? (Zaventem is voor mij even ver als Eindhoven)

Je kan zonder probleem je Tesla met Belgische nummerplaat in Nederland laten onderhouden.
Of omgekeerd.

In Eindhoven is evenwel enkel een store, geen sec; dacht ik toch....
 
Hoe zit het intussen met vervangwagens (bij onderhoud) in België. Ik lees dat ze in Nederlands hoofdzakelijk Tesla's meegeven, maar in België heb ik het na twee keer onderhoud (in 2015) toch nog niet mogen meemaken, ondanks dat ik het specifiek had gevraagd. Op het moment van het onderhoud was er geen Tesla beschikbaar en mocht ik met een dieselstoof op stap.

Is dat al veranderd in België in 2016? En indien niet, kan een Belgische Tesla ook onderhouden worden in Nederland? (Zaventem is voor mij even ver als Eindhoven)

Dimitri, als het de bedoeling is dat je een 'Nederlandse' Tesla loaner wil meekrijgen, dien je wel te weten dat je eigenlijk NIET in België als Belg mag rijden met een auto met Nederlandse nummerplaat. Een kennis van me heeft om die reden eens ferm ambras gehad met de arm der wet hier in België ( hij woont in Lommel en reed hier met de Nederlandse auto van zijn vriendin ).
 
Dimitri, als het de bedoeling is dat je een 'Nederlandse' Tesla loaner wil meekrijgen, dien je wel te weten dat je eigenlijk NIET in België als Belg mag rijden met een auto met Nederlandse nummerplaat. Een kennis van me heeft om die reden eens ferm ambras gehad met de arm der wet hier in België ( hij woont in Lommel en reed hier met de Nederlandse auto van zijn vriendin ).

Goed om weten, want zoiets had ik eigenlijk wel in gedachten...
 
Je kan zonder probleem je Tesla met Belgische nummerplaat in Nederland laten onderhouden.
Of omgekeerd.

In Eindhoven is evenwel enkel een store, geen sec; dacht ik toch....

Inderdaad, Eindhoven is alleen een store zodat Oosterhout de dichtst bijzijnde SeC is en dat is helaas wel weer een pak verder.

En met de opmerking van Xavier, zal ik nu maar hopen dat ze meelezen zodat wanneer ik een afspraak maak in Zaventem, ze me misschien één of ander P-model als loaner kunnen geven... ik moest maar eens overtuigd raken om de mijne in te wisselen ;)
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Inderdaad, Eindhoven is alleen een store zodat Oosterhout de dichtst bijzijnde SeC is en dat is helaas wel weer een pak verder.

En met de opmerking van Xavier, zal ik nu maar hopen dat ze meelezen zodat wanneer ik een afspraak maak in Zaventem, ze me misschien één of ander P-model als loaner kunnen geven... ik moest maar eens overtuigd raken om de mijne in te wisselen ;)

Oosterhout moet zijn Tilburg. In Oosterhout is enkel een SuC.
 
Dimitri, als het de bedoeling is dat je een 'Nederlandse' Tesla loaner wil meekrijgen, dien je wel te weten dat je eigenlijk NIET in België als Belg mag rijden met een auto met Nederlandse nummerplaat. Een kennis van me heeft om die reden eens ferm ambras gehad met de arm der wet hier in België ( hij woont in Lommel en reed hier met de Nederlandse auto van zijn vriendin ).

ik ging vroeger naar Sec Tilburg, kreeg steeds een NL-Tesla_loaner mee.
Nooit problemen mee gehad, maar ook nooit tegengehouden door de arm der wet.
Zal zeker zijn omdat ik zo'n voorbeeldige chauffeur ben.
 
Dimitri, als het de bedoeling is dat je een 'Nederlandse' Tesla loaner wil meekrijgen, dien je wel te weten dat je eigenlijk NIET in België als Belg mag rijden met een auto met Nederlandse nummerplaat. Een kennis van me heeft om die reden eens ferm ambras gehad met de arm der wet hier in België ( hij woont in Lommel en reed hier met de Nederlandse auto van zijn vriendin ).
In Nederland is dat niet zo: in 2015 waren de loaners vaak Volvo of Mercedes met een Duits kenteken. Pas sinds dit jaar zijn er voldoende Tesla's als loaner beschikbaar. Zou dat in België niet ook het geval zijn inmiddels?
 
In Nederland is dat niet zo: in 2015 waren de loaners vaak Volvo of Mercedes met een Duits kenteken. Pas sinds dit jaar zijn er voldoende Tesla's als loaner beschikbaar. Zou dat in België niet ook het geval zijn inmiddels?
Nou... ik heb 1x een nieuwe Mercedes meegehad, in 2013. Toen uitgelegd dat ik daar niet meer van gecharmeerd was. Sindsdien Tesla's of dropoff op kantoor.
 
ik ging vroeger naar Sec Tilburg, kreeg steeds een NL-Tesla_loaner mee.
Nooit problemen mee gehad, maar ook nooit tegengehouden door de arm der wet.
Zal zeker zijn omdat ik zo'n voorbeeldige chauffeur ben.

In Nederland is dat niet zo: in 2015 waren de loaners vaak Volvo of Mercedes met een Duits kenteken. Pas sinds dit jaar zijn er voldoende Tesla's als loaner beschikbaar. Zou dat in België niet ook het geval zijn inmiddels?

Dirk, als ze je niet tegenhouden weten ze het niet hé… . Je kan niet op zicht iemands nationaliteit bepalen ( uitzonderingen niet ten na gesproken )

Ipe, weet niet of dit recent gewijzigd is, maar was een paar jaar terug zéker zo. Koen H. uit Lommel, ook bekend bij Peter ( Davandy ) woont en werkt in België maar zijn vriendin is een Nederlandse, zijn Pontiac Firebird was ingeschreven in Nederland op naam van zijn vriendin omdat dit pakken goedkoper was qua verkeersbelasting maar hijzelf was wel degelijk de hoofdgebruiker van die auto en reed bijgevolg continu in België hiermee rond. Geen vuiltje aan de lucht tot op een mooie zomerdag dat hij op ( weliswaar korte ) weg van een American Car Meeting in Lommel naar zijn huis bij het verlaten van het meeting terrein eens een demootje gaf door een Burnout te showen. Dom natuurlijk… . Er stond toevallig net aan datzelfde kruispunt aan de andere kant een politiepatrouille in hun combi… . Resultaat duidelijk in te schatten… Wieuw Wieuw en Koen mocht aan de kant gaan staan. "Wat denkt meneer op de openbare te doen, toon maar eens je papieren, Oh ! Je bent helemaal geen Nederlander maar een Belg, wat doe jij in die auto, enz enz enz."
Conclusie, hij is het op het bureau mogen gaan uitleggen, rijbewijs ingetrokken voor gevaarlijk rijgedrag en onwettig gebruik van de auto en nog een hele patatie er achteraan.
Dus, zolang er niks gebeurt, doe maar, maar als er iets aan de hand is heb je problemen!!
 
Naar mijn idee gelden er voor het gebruiken van een buitenlandse HUURauto andere regels. Uit praktisch oogpunt kan dit haast niet verboden worden voor kortstondig gebruik. Bijvoorbeeld bij repatrieren bij panne in het buitenland. Maar ook zat mijn broer een jaartje in Italie en vloog regelmatig van Rome naar Weeze, huurde daar op de luchthaven een goedkoop autootje waar hij een week ofzo in Nederland rondreed. Was uiteraard een Duitse huurauto van Sixt ofzo.
Structureel als Nederlander in een Duitse leaseauto rijden (zonder eigen GmbH) is al ooit expliciet aangepakt, maar kortdurend huren naar mijn weten niet.
 
En met de opmerking van Xavier, zal ik nu maar hopen dat ze meelezen zodat wanneer ik een afspraak maak in Zaventem, ze me misschien één of ander P-model als loaner kunnen geven... ik moest maar eens overtuigd raken om de mijne in te wisselen ;)
Forget it. Ik heb een afspraak eind november (als ie jarig is :)) in Zaventem (nieuw adres) voor onderhoud en heb ook een Tesla loaner gevraagd. Helaas, dat doen ze niet meer. Toen vroeg ik of ik tenminste een benzine auto mee kreeg? Tweede keer helaas, het wordt een diesel :mad:.