Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
De "echte" retailprijs lag tussen de 999 en 850 euro. Blijkbaar wordt het product uit het gamma genomen, Moovway France is de importeur en je kon mooi zien dat de verschillende retailpunten op het internet het afgelopen jaar hun stocks niet meer verder aanvulden met de Caro. Zullen de laatste stuks zijn.
 
Ik heb een paar keer posts voorbij zien komen van mensen die een elektrische oplossing zochten voor de laatste mijl.
Gisteravond zag ik deze: een elektrische scooter.
30-40 kilometer bereik, 25km/uur max snelheid. 15kg gewicht, hij laat zich in 2 seconden opvouwen.
Zou in de trunk van onze Tesla moeten passen.

View attachment 227373 View attachment 227374 View attachment 227375 View attachment 227376

De Stigo is de snelst opvouwbare elektrische scooter ter wereld

Nou daar is nog wel wat over te zeggen: Mijn zoon had een elektrische step en die is met step en al van de weg gehaald (of eigenlijk de stoep) door de wijkagent omdat elektrische steps niet zijn goedgekeurd in NL. En zelfs als ze goedgekeurd zouden worden dan moet de step als snorfiets - of hoe heet zo'n brommer die niet hard gaat - met een bromfietsplaatje er op. Niet uitgesloten is dat de bestuurder een brommerrijbewijs nodig heeft.... Zegt de wijkagent.

Tenzij het een elektrische fiets is, of als zodanig wordt gezien. Dat mag dan weer wel.

Ook zo'n Mono Roover of een variant "self balancing board" daar op, mag niet op de openbare weg.
 
Nou daar is nog wel wat over te zeggen: Mijn zoon had een elektrische step en die is met step en al van de weg gehaald (of eigenlijk de stoep) door de wijkagent omdat elektrische steps niet zijn goedgekeurd in NL. En zelfs als ze goedgekeurd zouden worden dan moet de step als snorfiets - of hoe heet zo'n brommer die niet hard gaat - met een bromfietsplaatje er op. Niet uitgesloten is dat de bestuurder een brommerrijbewijs nodig heeft.... Zegt de wijkagent.

Tenzij het een elektrische fiets is, of als zodanig wordt gezien. Dat mag dan weer wel.

Ook zo'n Mono Roover of een variant daar op, mag niet op de openbare weg.

Ongelooflijk, het lijkt nog te kloppen ook: Vraag en antwoord van elektrischestep.nl
 
VandeBron begint na de zomer een proef met Smart Charging.
Ze zoeken hiervoor 500 electrische rijders, met name auto's die ze via internet kunnen aansturen.
Wat is er anders dan Jedlix ? Volgens VdB zou Jedlix het laden meer op prijs sturen, VdB heeft meer als doel te voorkomen dat traditionele energiecentrales (gas) bij moeten springen op momenten dat er veel auto's gaan opladen en er minder duurzame energie is.
Evengoed schatten ze in dat een electrische rijder zo'n 250 euro per jaar zou kunnen besparen.

Vandebron TenneT pilot


Ik vond ook deze artikelen over dat project:

Zo verdien je straks geld met je autobatterij

PressReader.com - Connecting People Through News
 
Even een dikke pluim en complimenten richting Tesla (Den Haag): er was een rubber van m'n airco kapot en dus was de vloeistof gaan lekken. Ze hebben dit in een middag gefixt, en onderaan de Service Invoice stond een bedrag van € 0,00
Ondanks dat formeel met 100K km mijn garantie al verlopen zou zijn. Top dus.

(nu is het wel zo dat hij pas een beurt had gehad inclusief Airco, dus je zou ook kunnen zeggen dat het probleem toen misschien ook al gedetecteerd had kunnen worden)


Hoi allemaal

M'n airco is al een week of 2 van de wijs, vrijdag wordt er naar gekeken. (zouden ze nu al die P100D als standaard leenauto hebben? :p)
Was vandaag met 33 graden C. geen handige dag om meer dan 300 km in de wagen te moeten zitten :) Maar dat terzijde, waar deze post om gaat:

Ik verwachtte dat met dak (en soms ook ramen voor) open rijden enorm veel extra energie zou kosten.
Maar dat bleek niet zo te zijn, heb het hele rondje Den Haag-Sassenheim-Best-Den Haag zonder tussendoor laden kunnen doen, 300KM. En dan ook maar met 88% van huis vertrokken. Thuis aangekomen met 7%

Af en toe best even doorgereden, heb me niet ingehouden.
Airco stond hele rit uit, want deed toch niet wat het moest doen. Zou de Airco aan dan veel meer kosten dan een open dak met bijbehorende verstoorde aerodynamica?
 
Dan nog wel even wat positiefs over de Tesla's: de MX heeft de winter zonder schade doorstaan en rijdt als de zon op waterstof. Alleen het raam aan bestuurderszijde klapte met harde wind naar buiten of ging niet dicht bij hoge snelheid, waarvan ik in het laatste geval nogal last van heb. Gratis vervangen. En oh ja, er zat een kreukel in de berijdersstoel sinds dag 1. Opmerking over gemaakt en gezegd dat het me niet echt boeit maar als ze die eruit kunnen halen graag. Dat ging niet.

Dus beide (!) voorstoelen vervangen. Ook weer gratis. Waarom beide? Er is een visueel verschil tussen de nieuwe en de oude bijrijdersstoel. Aldus Tesla. Ik ben al een dag aan het kijken wat het verschil zou kunnen zijn maar zie het niet.

Dat! En gratis loaner, meteen een beurt en check-up, vloeistoffen bijgevuld en de MX weer helemaal gewassen. Courtesy all over.

Andermaal een bewijs dat service buitengewoon hoog in het vaandel staat. Klasse!
 
Voor snelle beslissers.


Tesla surprised existing Model S and Model X owners, as well as new buyers, late Friday with a promotion that converted the previously set 400 kWh limit of free Supercharger use per year, to free and unlimited lifetime Supercharger use.

News of Tesla bringing back free lifetime Supercharging first surfaced on the Tesla Motors Clubforum after a prospective buyer said they were told by their local sales representative that free lifetime Supercharging was being offered, once again, but only as a promotion on all Model S and Model X purchased before midnight Friday.
 
volgens mij zit zo'n draadje er tegenwoordig standaard bij. Maar 'vroeger' niet...
Nogmaals: ik heb geen idee wat "standaard" is, maar ik heb de mijne afgelopen dinsdag opgehaald (lijkt me wel te vallen onder "tegenwoordig" ;)) en daar zat 't niet bij. Kan heel goed zijn dat ze 't vergeten zijn, dat je er om moet vragen of dat ze 't alleen aan een selecte groep mensen meegeven ofzo, maar het is dus niet zo "standaard" volgens mij.