HWS
Well-Known Member
Waar de hoogste inruilprijs voor je TeslaIk ben een nieuwe S aan het overwegen en wil mijn huidige S met Autopilot uit 2014 verkopen. Nog goede tips waar ik hem het beste te koop kan zetten?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Waar de hoogste inruilprijs voor je TeslaIk ben een nieuwe S aan het overwegen en wil mijn huidige S met Autopilot uit 2014 verkopen. Nog goede tips waar ik hem het beste te koop kan zetten?
Hij heeft er uiteraard weer een (te) lange video van gemaakt:Is dit bericht van Bjorn nog ergens anders te lezen?
Thanks voor de reacties!
Euh, iemand die de logica van shutdown @14km range begrepen heeft uit deze video of eerdere info en een samenvatting kan geven (zodat we niet allen 20min moeten kijken)?Hij heeft er uiteraard weer een (te) lange video van gemaakt:
Bjorn kwam tot stilstand met een aangegeven bereik van nog 14 km. Dat het toch plotseling 0 bleek lijkt te komen doordat de accu al heel lang niet gebalanceerd is. Bjorn probeerde zich eerst te laten slepen maar dat mislukte doordat de auto niet in 'tow modus' wilde.Euh, iemand die de logica van shutdown @14km range begrepen heeft uit deze video of eerdere info en een samenvatting kan geven (zodat we niet allen 20min moeten kijken)?
Ik heb vorige week een spurtje proberen te trekken met nog 7km range (was op laatste rechte strook naar suc in Lummen) maar leek er op af valet mode op stond dus geen noemenswaardige versnellingOK, heb zelf dan ook maar de video bekeken. Met alle respect voor Björn (die natuurlijk een fantastische TMC'er is die ons veel nuttige info bezorgt) begrijp ik nog steeds de reden niet. Ik maak dit nooit mee (en ik ben al meermaals met 1km range bij een SuC of thuis aangekomen, maar doe dan ook geen zotte dingen over de laatste kilometers), dus er moet een andere reden zijn waarom de voorspelling van Björn's Tesla er zoveel naast was (even een spurtje trekken met aanhangwagen met nog 16km range over, bijv.?).
Heeft iemand anders ervaring met het stilvallen van je Tesla terwijl je nog "officieel" wat range over hebt, en wat waren dan de omstandigheden? (ik val wellicht in herhaling, maar voor mij is dat echt de allerbelangrijkste vraag inzake Tesla-rijden - zonder zorgen bij een SuC kunnen aankomen met minder dan 10km range, en zelfs - om passagiers te overtuigen van de perfectie van Tesla's berekeningen en het gemak waarmee je zelf verbruik kan sturen door je snelheid aan te passen - met minder dan 2km range!).
Ik heb vorige week een spurtje proberen te trekken met nog 7km range (was op laatste rechte strook naar suc in Lummen) maar leek er op af valet mode op stond dus geen noemenswaardige versnelling
Ik kan me herinneren wel een paar andere berichten te hebben gezien van Tesla'ers die bij <20 km range hadden dat de auto toch niet meer verder wilde, maar er was bijna altijd wel wat bijzonders mee, bijv. winterse omstandigheden of inderdaad meer kracht nodig (zoals heuvel op).OK, heb zelf dan ook maar de video bekeken. Met alle respect voor Björn (die natuurlijk een fantastische TMC'er is die ons veel nuttige info bezorgt) begrijp ik nog steeds de reden niet. Ik maak dit nooit mee (en ik ben al meermaals met 1km range bij een SuC of thuis aangekomen, maar doe dan ook geen zotte dingen over de laatste kilometers), dus er moet een andere reden zijn waarom de voorspelling van Björn's Tesla er zoveel naast was (even een spurtje trekken met aanhangwagen met nog 16km range over, bijv.?).
Heeft iemand anders ervaring met het stilvallen van je Tesla terwijl je nog "officieel" wat range over hebt, en wat waren dan de omstandigheden? (ik val wellicht in herhaling, maar voor mij is dat echt de allerbelangrijkste vraag inzake Tesla-rijden - zonder zorgen bij een SuC kunnen aankomen met minder dan 10km range, en zelfs - om passagiers te overtuigen van de perfectie van Tesla's berekeningen en het gemak waarmee je zelf verbruik kan sturen door je snelheid aan te passen - met minder dan 2km range!).
Even nog wat achtergrondinformatie over dat balanceren van het accupakket.Ik kan me herinneren wel een paar andere berichten te hebben gezien van Tesla'ers die bij <20 km range hadden dat de auto toch niet meer verder wilde, maar er was bijna altijd wel wat bijzonders mee, bijv. winterse omstandigheden of inderdaad meer kracht nodig (zoals heuvel op).
Maar de reden die hij gaf was op zich niet onlogisch, dat het pakket niet gebalanceerd was. Hij is heel veel aan het Superchargen, maar hij gaf ook aan dat hij 'm ook bijna nooit vol doet (hij laadt gewoon tussen bepaalde SoC percentages), waardoor het accupakket bijna niet de mogelijkheid krijgt te balanceren. Eigenlijk wist de auto gewoon niet helemaal waar de grenzen zaten. En er was dus een te hoog voltage verschil per cel. Dit wordt dan weer verergerd doordat hij met trailer reed en volgens mij gaf hij ook aan de heuvel op te rijden in het filmpje, want hem viel al op dat de snelheid terugzakte, ondanks dat de TACC aan stond.
Bij normaal gebruik loop je hier vermoedelijk niet tegenaan.
De belangrijkste les is nog wel: ga zeker niet onder die 0 km rijden, want het is totaal onvoorspelbaar hoeveel ruimte je daar nog hebt.
Hij stond precies in lijn achter je A-stijl rechts, vandaarIk was in de buurt, maar Herbert niet gezien...
View attachment 243404
Jazeker, zelfs 2 maal meegemaakt.Heeft iemand anders ervaring met het stilvallen van je Tesla terwijl je nog "officieel" wat range over hebt, en wat waren dan de omstandigheden? (ik val wellicht in herhaling, maar voor mij is dat echt de allerbelangrijkste vraag inzake Tesla-rijden - zonder zorgen bij een SuC kunnen aankomen met minder dan 10km range, en zelfs - om passagiers te overtuigen van de perfectie van Tesla's berekeningen en het gemak waarmee je zelf verbruik kan sturen door je snelheid aan te passen - met minder dan 2km range!).
OK, heb zelf dan ook maar de video bekeken. Met alle respect voor Björn (die natuurlijk een fantastische TMC'er is die ons veel nuttige info bezorgt) begrijp ik nog steeds de reden niet. Ik maak dit nooit mee (en ik ben al meermaals met 1km range bij een SuC of thuis aangekomen, maar doe dan ook geen zotte dingen over de laatste kilometers), dus er moet een andere reden zijn waarom de voorspelling van Björn's Tesla er zoveel naast was (even een spurtje trekken met aanhangwagen met nog 16km range over, bijv.?).