Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Al die negatieve energie ga ik er inderdaad niet in steken Sander... Is met polijsten wel op te lossen. Dat kunnen ze dan betalen. Rest is gewoon schoon maken en ergernis kwijt raken. Was vandaag exact 4 jaar terug dat ik deze auto in 2013 ophaalde - 23 september om 10:00. Kwam toen thuis.. liep er een eekhoorn onder de auto door en toen ik voor het eerst de frunk opende zat er een lieveheersbeestje onder .. Flauwekul natuurlijk.. maar vond het wel leuk. Nu ruim 200K km's verder. En wat zijn we ver gekomen sindsdien in het denken over elektrisch rijden...wat een enorme katalysator is Tesla toch geworden... wellicht wat overdreven, maar "Tesla" is toch wel een way-of-living geworden.. Het tipping point in de overgang van fossiel naar duurzaam hebben we inmiddels wel bereikt, alhoewel er nog een flinke weg af te leggen is natuurlijk. Tot afgelopen week nog mensen proefritjes laten maken...erg leuk om onderdeel te zijn van deze revolutie, ook al is het maar een druppel... gezamenlijk maken ze een oceaan.
Zo, nu eerst een glas rode wijn!



Nice!! Niet iedereen maakt deel van uit van de toekomst:p
 
smug3.jpg

smug - Vertaling Engels-Nederlands
 
Tsjonge, wat ben ik vandaag giftig geworden. Auto bij APK bij lokale garage (onderdeel van keten, laat naam maar even zitten vooralsnog..). Haal 'm vandaag op: stuur onder de smeer, deurhendels idem, stoel verschoven, hoedenplank zit niet goed, afdekmat trunk ligt er dubbelgevouwen in.. Dan ga je toch verder kijken, gelukkig heb ik camera's.. Proefrit is wellicht onderdeel APK, maar driften toch niet lijkt me.. Bij het dichtdoen van de frunk ziet de monteur dat er smeer op de lak zit.. maar ach dat vegen wel wel even schoon met de overalll (met de onderarm) .. verticaal, horizontaal.. beetje drukken.. Resultaat is in beide richting groot aantal krassen in de lak.. Had de klep net over laten spuiten. Wat ben ik vandaag weer bevestigd in mijn hekel voor die hele ICE-industrie. Ze moeten nog terugbellen. kan ik even afkoelen. Lijkt me beter.

Sterkte met de afwikkeling.


Wat van een dashcam heb je gemonteerd? en ik vermoed op continu 12V aangesloten?
Met vriendelijke groet,

Rene Stevens
 
Inderdaad deze via tesland. Bevalt prima - heb alleen de bewegingssensor in parkeren op 0 gezet.. hij blijft anders maar opnemen als de auto stil staat. De nieuwste versie schijnt dit op gelost te hebben
Mijn dashcam is tevens bewakingscamera. Op ons eiland wordt niet ingebroken, althans de afgelopen 100 jaar niet.
Wel zijn er de gebruikelijke ergernissen, zoals daar is ... hondenpoep.
Op een gegeven moment vind ik weer een reeks hondenkeutels op het dijkweggetje voor ons huis.
Mijn Tesla kijkt met zijn achterste camera over de oprit naar de dijkweg.
Het kaartje uit de BlackVue en even kijken wie de dader is.
Tot mijn verrassing blijkt het een van de drie honden van mijn buurman te zijn.
De hond, overduidelijk niet goed uitgelaten, gaat pal voor ons huis zitten schijten. De buurman kijkt niet op of om en sleurt de hond met zich mee. De hond blijft zich ontlasten en de drollen worden over vijf meter gedeponeerd.
De goedwillende buurman hoefde de beelden niet te zien. Hij was binnen een minuut met een schepje bezig de drollen te verwijderen.
 
  • Like
Reactions: HWS
Mijn dashcam is tevens bewakingscamera. Op ons eiland wordt niet ingebroken, althans de afgelopen 100 jaar niet.
Wel zijn er de gebruikelijke ergernissen, zoals daar is ... hondenpoep.
Op een gegeven moment vind ik weer een reeks hondenkeutels op het dijkweggetje voor ons huis.
Mijn Tesla kijkt met zijn achterste camera over de oprit naar de dijkweg.
Het kaartje uit de BlackVue en even kijken wie de dader is.
Tot mijn verrassing blijkt het een van de drie honden van mijn buurman te zijn.
De hond, overduidelijk niet goed uitgelaten, gaat pal voor ons huis zitten schijten. De buurman kijkt niet op of om en sleurt de hond met zich mee. De hond blijft zich ontlasten en de drollen worden over vijf meter gedeponeerd.
De goedwillende buurman hoefde de beelden niet te zien. Hij was binnen een minuut met een schepje bezig de drollen te verwijderen.
Je kunt via de WIFI verbinding van je cam ook de beelden via je telefoon bekijken Wim. Is een stuk eenvoudiger.:)
 
Je kunt via de WIFI verbinding van je cam ook de beelden via je telefoon bekijken Wim. Is een stuk eenvoudiger.:)

In theorie wel -;). Is echter zo traag dat het praktisch niet werkt...ook verbinding is niet je van het... In deze versie vind ik het onwerkbaar. Ook de cloud-optie is maar zo-zo. Auto staat naast het huis en het is maar een kleine kans dat de router 'm oppikt..
 
Je kunt via de WIFI verbinding van je cam ook de beelden via je telefoon bekijken Wim. Is een stuk eenvoudiger.:)
Dit verloopt uiterst traag. Als er een reden is om beelden terug te zien, dan wil ik de beelden waarschijnlijk ook wel veilig stellen.
Dan stop ik er een nieuw kaartje in tot deze er weer eens uit gehaald wordt.
Toen mijn auto door een SeC medewerker op een stilstaande file werd gereden, ben ik snel naar Splinter gereden in A'dam om het kaartje uit de dashcam te halen. Wat je daarna ziet zetten je nekharen wel overeind.
Maar niet geklaagd, Tesla heeft het, soms met enige assertiviteit mijnerzijds, heel netjes geregeld.
 
  • Funny
Reactions: HWS
Dit verloopt uiterst traag. Als er een reden is om beelden terug te zien, dan wil ik de beelden waarschijnlijk ook wel veilig stellen.
Dan stop ik er een nieuw kaartje in tot deze er weer eens uit gehaald wordt.
Toen mijn auto door een SeC medewerker op een stilstaande file werd gereden, ben ik snel naar Splinter gereden in A'dam om het kaartje uit de dashcam te halen. Wat je daarna ziet zetten je nekharen wel overeind.
Maar niet geklaagd, Tesla heeft het, soms met enige assertiviteit mijnerzijds, heel netjes geregeld.
Dan heb je geluk gehad, want meestal trekken ze de stekker van de dashcam er uit. Om "privacy-redenen".
 
Als Tesla wannabe, hoe gaat Tesla om met de aanbetaling bij een reservering? Als startende ondernemer wil ik graag een Tesla 3 kopen, maar gezien de levertijd van 12-16 maanden wil ik wel flexibel kunnen zijn.

Kan er in dit forum en bij Tesla niets over vinden.
 
Als Tesla wannabe, hoe gaat Tesla om met de aanbetaling bij een reservering? Als startende ondernemer wil ik graag een Tesla 3 kopen, maar gezien de levertijd van 12-16 maanden wil ik wel flexibel kunnen zijn.

Kan er in dit forum en bij Tesla niets over vinden.
Je kunt je aanbetaling altijd terugkrijgen tot het moment van configureren van je auto. Je wordt daar een maand of 4 voor levering voor uitgenodigd.
 
Het rapport over het fameuze ongeval waar de AP VAN Tesla een witte truck niet opmerkte tegen het daglicht.

Lees vooral finding 5 en 9 en ook 10.

https://docs.wixstatic.com/ugd/fcfed0_fe988e37d677486db45a7c55d056deae.pdf

De link met alle technische rapporten:

Accident ID HWY16FH018 Mode Highway occurred on May 07, 2016 in Williston, FL United States Last Modified on June 28, 2017 10:06 Public Released on June 19, 2017 11:06 Total 44 document items
Eerder ‘berucht’ dan ‘fameus’, overigens.
In ieder geval is nu duidelijk dat Tesla geen keuze had met de verscherpte ‘nags’ en dat de andere fabrikanten er ook aan moeten.