Enorm glad ijs zou dat geweest zijn, om een ad hominem op de vrachtwagenchauffeur uit te voeren. Het was natuurlijk van het begin af aan al duidelijk dat hij de hoofdschuldige was in het ongeval. De reden waarom doet er niet zo toe.Punt 4 ook interessant. Chique van Tesla dat ze dat niet meer belicht hebben.
Ik ben eigenlijk wel blij* met de aandacht voor dit ongeluk en de conclusies van de NTSB, met name dat de auto ervoor moet zorgen dat het systeem niet misbruikt kan worden buiten de omstandigheden waarvoor het ontworpen is.
Met de huidige AP betekent dat in feite dat je ten alle tijde klaar moet staan om in te grijpen wanneer er zich (bijv.) een niet bewegend voorwerp deels in het pad van het voertuig bevindt.
Ik verwacht dat met de model 3 (met interieurcamera) dit gewoon betekent dat je bijna volcontinu je ogen op de weg gericht moet houden.
Het zou me niet verbazen als we die interieurcamera binnenkort ook in de model S en model X tegen gaan komen.
*) ik heb liever een streng systeem dan dat ik en/of mijn inzittenden gedecapiteerd worden in een ongeluk dat voorkomen had kunnen worden.