Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Punt 4 ook interessant. Chique van Tesla dat ze dat niet meer belicht hebben.
Enorm glad ijs zou dat geweest zijn, om een ad hominem op de vrachtwagenchauffeur uit te voeren. Het was natuurlijk van het begin af aan al duidelijk dat hij de hoofdschuldige was in het ongeval. De reden waarom doet er niet zo toe.

Ik ben eigenlijk wel blij* met de aandacht voor dit ongeluk en de conclusies van de NTSB, met name dat de auto ervoor moet zorgen dat het systeem niet misbruikt kan worden buiten de omstandigheden waarvoor het ontworpen is.
Met de huidige AP betekent dat in feite dat je ten alle tijde klaar moet staan om in te grijpen wanneer er zich (bijv.) een niet bewegend voorwerp deels in het pad van het voertuig bevindt.
Ik verwacht dat met de model 3 (met interieurcamera) dit gewoon betekent dat je bijna volcontinu je ogen op de weg gericht moet houden.
Het zou me niet verbazen als we die interieurcamera binnenkort ook in de model S en model X tegen gaan komen.

*) ik heb liever een streng systeem dan dat ik en/of mijn inzittenden gedecapiteerd worden in een ongeluk dat voorkomen had kunnen worden.
 
Als Tesla wannabe, hoe gaat Tesla om met de aanbetaling bij een reservering? Als startende ondernemer wil ik graag een Tesla 3 kopen, maar gezien de levertijd van 12-16 maanden wil ik wel flexibel kunnen zijn.

Kan er in dit forum en bij Tesla niets over vinden.

Eens samen brainstormen over hoe je al in een S zou kunnen rijden? En natuurlijk al je 3 vragen beantwoorden ;-) Ik ga eind Oktober met een groep van 7 Tesla enthousiasten (op enig moment sluit er zelfs een gezin van 4 aan bij de gigafactory) een rondje Tesla doen (Fremont Fabriek, Gigafactory, Space X / onthulling Vrachtauto) dus extra kansen om meer over de 3 te weten te komen... we hopen je daarna zelfs te kunnen vertellen hoe die rijdt :)

Gr. John

06-42248260
 
Beste mede Tesla-rijders, ik heb recentelijk een Model S aangeschaft en zou graag mijn referral code willen gebruiken. Kent iemand hier mensen die binnenkort een model S gaat aanschaffen? Bij voorbaat dank!

misschien op het Porsche, BMW of Mercedes forum proberen. Waarschijnlijk heb je daar meer kans op slagen
 
Er zijn omzeggens géén inventory S'jes meer beschikbaar in continentaal Europa (één in DE, één in FR, nul in NL, nul in BE, ...), valt me vandaag op. Wel nog vele X'jes.

Zou ergens op kunnen wijzen, niet? Geen idee of dit al eerder is gebeurd...
 
Er zijn omzeggens géén inventory S'jes meer beschikbaar in continentaal Europa (één in DE, één in FR, nul in NL, nul in BE, ...), valt me vandaag op. Wel nog vele X'jes.

Zou ergens op kunnen wijzen, niet? Geen idee of dit al eerder is gebeurd...
Lijkt mij dat ze bij de productieplanning de verhouding S/X voor dit kwartaal niet helemaal perfect ingeschat hebben... :rolleyes:
 
Verkoop inventory om kwartaaldoelstellingen te halen :rolleyes:
'tuurlijk, maar het waren toch ook geen solden, dus waarom zoveel minder inventory nu?

Of het betekent dat de S opnieuw 'supply-limited' is en ze mensen langer laten wachten op hun geconfigureerde wagens om eerst inventory te kunnen opbouwen in Europa voor elk einde kwartaal, om die dan te kunnen verkopen/uitleveren volgens de cijfers die de markt verwacht. Kan natuurlijk... Wel niet het leuke nieuws waarop ik hoopte :). Is ook wel een tekens des tijds, als een bedrijf dat zo'n lange-termijnvisie heeft toch zo beducht is/moet zijn voor kwartaalcijfers inzake leveringen :confused: