Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Edit: lood om oud ijzer volgens deze site: Hoe duurzaam is een warmtepomp op grijze stroom?
Net gelezen inclusief de reacties van bijna 2 jaar geleden. Conclusie is toch wel: stap toch maar over op die warmtepomp, en in de komende jaren zal er steeds meer elektriciteit duurzaam opgewekt worden waardoor ook alle eigenaren van warmtepompen op 'grijze' stroom steeds minder CO2 uitstoten. Zolang je een aardgas-CV-ketel hebt blijft de CO2-uitstoot onverminderd groot. En... deze discussie verder maar in het speciale duurzaam / warmtepompen draadje voeren :rolleyes:
 
Weet iemand wei er achter de website Nederland Electrisch zit ? Kan nergens vinden wie hier achter staat
Staat vol met PHEV auto's.. Daarnaast kom je dit soort halve "informatie" tegen.. Nog nooit gehoord van SuC DC-laden zo te zien.

Schermafbeelding 2017-10-09 om 16.47.48.png
 
  • Like
Reactions: FVO
Overweeg om de huidige S85 (van 04/15 met 110.000 km) om te ruilen voor een S100D. Kreeg een interessant aanbod van Tesla voor een stockwagen met ca. € 10.000 korting. Bleek evenwel dat de referentie catalogusprijzen met ongeveer € 5.000 waren verhoogd tov. de huidige prijzen. Uitleg van Tesla: stockwagen dateert van periode toen de prijzen nog hoger waren. Weet iemand of dat kan kloppen?
 
Het klopt dat de wagen in de prijslijsten blijven zitten van toen ze uitgeleverd werden. Maar dat kan in beide richtingen werken.
Dat was twee jaar geleden bij mij ook het geval. alleen in de omgekeerde richting en waren de prijzen van de basis en de opties van de stockwagen lager dan op dat moment gehanteerde prijzen voor de nieuwe wagens.
 
Het klopt dat de wagen in de prijslijsten blijven zitten van toen ze uitgeleverd werden. Maar dat kan in beide richtingen werken.
Dat was twee jaar geleden bij mij ook het geval. alleen in de omgekeerde richting en waren de prijzen van de basis en de opties van de stockwagen lager dan op dat moment gehanteerde prijzen voor de nieuwe wagens.

Klinkt geruststellend. Geen verkoperstrukje dus.
 
Weet iemand wei er achter de website Nederland Electrisch zit ? Kan nergens vinden wie hier achter staat
Staat vol met PHEV auto's.. Daarnaast kom je dit soort halve "informatie" tegen.. Nog nooit gehoord van SuC DC-laden zo te zien.

View attachment 252879
Zo te zien van de overheid (RVO, je weet wel, daar waar je de MIA aanvraag indient). Een van de eerste tweets is van RVO zelf, “gefeliciteerd met de nieuwe website”, de andere tweets van RVO/RWS medewerkers. Heb je gelijk de contactpersoon.
 
  • Informative
Reactions: basvk
Uit het regeerakkoord:
  • Het streven is dat uiterlijk in 2030 alle nieuwe auto’s emissieloos zijn. Uitfasering van de fiscale stimulering van emissieloze auto’s wordt in lijn gebracht met deze ambitie.
  • We zorgen ervoor dat we met voldoende tank- en laadinfrastructuur klaar zijn voor een nieuw wagenpark. Levering en exploitatie van laadapparatuur blijft primair de verantwoordelijkheid van marktpartijen
  • Door het instellen van een milieuzone en het hanteren van lagere parkeertarieven voor emissieloze auto’s hebben gemeenten instrumenten om de luchtkwaliteit in binnensteden te verbeteren. Wel zal (net als in Duitsland) één systeem met eenduidige categorieën en borden voor milieuzones worden ingevoerd zodat automobilisten in elke gemeente de regels snappen. De bestaande maximumsnelheden blijven in stand, waarbij de geldende veiligheids- en milieunormen steeds leidend zijn.

Aanpalend, maar ook interessant:-
  • Samen met de Mobiliteitsalliantie voeren we deze kabinetsperiode pilots uit om ervaringen op te doen met alternatieve vormen van vervoer en betaling, zonder dat dit leidt tot een systeem van rekeningrijden.
  • Bij ontwerp, aanleg en onderhoud van infrastructuur houden we rekening met zelfrijdende voertuigen en benodigde systemen in of langs de weg.
Er komt een 'mobiliteitsfonds' met daaron o.a: ".....Deze omvat in ieder geval een apart budget voor beheer en onderhoud, een budget voor het beter benutten van bestaande infrastructuur, het stimuleren van intelligente transportsystemen (ITS) als de zelfrijdende auto, CO2-neutrale oplossingen en Mobillity as a service, en een budget voor de aanleg van nieuwe infrastructuur om knelpunten op te lossen."
 
  • Informative
Reactions: basvk and nico180
OUitleg van Tesla: stockwagen dateert van periode toen de prijzen nog hoger waren. Weet iemand of dat kan kloppen?

Dit werkt inderdaad beide kanten op. Ik had vorig jaar haast om mijn Tesla te krijgen en heb er toen één gekocht die naar Stuttgart moest als demo-auto. Voordeel was een 'oud' prijsboek, waardoor de auto goedkoper werd en nadeel was een fee om de auto naar NL te krijgen. Later bleek dat de auto nog niet van de band was gerold in Tilburg en dus kreeg ik beide voordelen in de schoot geworpen.

Een warme douche voor de prijsonderhandelingen van Gesla;)
 
Uit het regeerakkoord:
  • Het streven is dat uiterlijk in 2030 alle nieuwe auto’s emissieloos zijn. Uitfasering van de fiscale stimulering van emissieloze auto’s wordt in lijn gebracht met deze ambitie.
  • We zorgen ervoor dat we met voldoende tank- en laadinfrastructuur klaar zijn voor een nieuw wagenpark. Levering en exploitatie van laadapparatuur blijft primair de verantwoordelijkheid van marktpartijen
  • Door het instellen van een milieuzone en het hanteren van lagere parkeertarieven voor emissieloze auto’s hebben gemeenten instrumenten om de luchtkwaliteit in binnensteden te verbeteren. Wel zal (net als in Duitsland) één systeem met eenduidige categorieën en borden voor milieuzones worden ingevoerd zodat automobilisten in elke gemeente de regels snappen. De bestaande maximumsnelheden blijven in stand, waarbij de geldende veiligheids- en milieunormen steeds leidend zijn.

Aanpalend, maar ook interessant:-
  • Samen met de Mobiliteitsalliantie voeren we deze kabinetsperiode pilots uit om ervaringen op te doen met alternatieve vormen van vervoer en betaling, zonder dat dit leidt tot een systeem van rekeningrijden.
  • Bij ontwerp, aanleg en onderhoud van infrastructuur houden we rekening met zelfrijdende voertuigen en benodigde systemen in of langs de weg.
Er komt een 'mobiliteitsfonds' met daaron o.a: ".....Deze omvat in ieder geval een apart budget voor beheer en onderhoud, een budget voor het beter benutten van bestaande infrastructuur, het stimuleren van intelligente transportsystemen (ITS) als de zelfrijdende auto, CO2-neutrale oplossingen en Mobillity as a service, en een budget voor de aanleg van nieuwe infrastructuur om knelpunten op te lossen."

Allemaal mooie woorden - maar realisatie wordt grotendeels aan de markt overgelaten lijkt het zo. Streven naar emissieloos (nieuwe auto's) over 12 jaar is een mooi streven maar gaat op deze manier geen realiteit worden. Zeker als je direct daarna het hebt over "uitfaseren" van stimulerende maatregelen ipv het versterken van die maatregelen (mn voor particulieren). Ook aanpassingen in max. snelheden (mn rond steden) blijft ongewijzigd - als overigens de milieunormen echt leidend zouden zijn (itt wat hier staat) dan zou dat op sommige plaatsen wel tot aanpassingen in snelheid moeten leiden. En waar is die "voldoende tankinfrastructuur" eigenlijk voor nodig? tanken?? of is dat voor waterstof? Wat dat laatste betreft laten ze dat laatste gelukkig aan de markt over. Overigens is dit natuurlijk uiterst vaag: "We zorgen ervoor dat we met voldoende tank- en laadinfrastructuur klaar zijn voor een nieuw wagenpark"...levering en exploitatie wordt aan de markt over gelaten. Wat gaar overheid dan doen: wegen er naar toe aanleggen?
 
Je zal maar net het aardgas hebben laten weghalen en vervangen door een WP die vooral draait als de zon niet schijnt, en heel je dak volgelegd hebben met PV panelen terwijl je overdag meestal niet thuis bent...
Nu (na 2020) zal je dan wel twee keer nadenken alvorens je Tesla nog op te laden op momenten dat er geen zon is... en dat is natuurlijk ook de bedoeling.
 
Je zal maar net het aardgas hebben laten weghalen en vervangen door een WP die vooral draait als de zon niet schijnt, en heel je dak volgelegd hebben met PV panelen terwijl je overdag meestal niet thuis bent...
Nu (na 2020) zal je dan wel twee keer nadenken alvorens je Tesla nog op te laden op momenten dat er geen zon is... en dat is natuurlijk ook de bedoeling.

Nu heb ik nog een ouderwetse meter - die bij levering gewoon terug zou draaien. Eens per jaar geef ik de stand op. Als ik dan overdag zou terugleveren, s'avonds afneem en per saldo meer afneem dan dan lever in dat jaar - dan verandert er toch niets?