Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vreemd dat dit dingen zijn waar ik bij vorige auto's nooit bij heb stilgestaan. Was ook van alles mis maar hoorde er bij. Nu dus het bekende vergrootglas.

Vergrootglas of niet, ik had bij deze prijsklasse (en dat deze dient als money-machine voor de 3 doet daar niet aan af) wel een betere bescherming verwacht. Dat dit deel als geheel wordt vervangen met de fuseekogel realiseerde ik mij nog niet.

Note: Ik poste dit niet als commentaar maar als tip voor een langer/beter behoud van je bezit, jammer dat dit gelijk weer in een ander licht wordt geplaatst. Dat gebeurd wel vaker als je het over Tesla hebt, vooral hier.
 
Ik heb voor het Social Event van woensdag een plekje vrij, dus als iemand nog graag er heen zou willen, dan kan hij/zij mee als mijn gast.
Had hier graag gebruik van gemaakt, bezoek Elon was ook legendarisch destijds, vooral de beloofde navigatie die “soon” kwam en alle andere zou doen verblekeno_O. Ben helaas een eind uit de buurt:(.(wie planned dit dan ook in de herfstvakantie:confused:)
 
image.jpeg
De mont-ventoux naar beneden.
Heb ooit eens beter gedaan vanaf de top van de Simplon pas. Capaciteit 3% gestegen na 45,6km.
View attachment 254090

Neen, was niet de Ventoux, maar rit van Gordes (DeC Les Bories) naar Saint Rémy en Provence alleen de eerste 5 km zijn dalend, rest vlak. Druk maar bloeiend verkeer.

Van de Ventoux heb ik ook een plaatje.van de top naar Sault. Alleen elektrisch rijdend heb je meer "brandstof" bij aankomst dan vertrek. ;):)
 
Hadden ze niet beter de 2de (nieuwe poort) onder het licht aan de andere zijde geplaatst?
Is spijtig dat ze het zo standaard oplossen.

Dan zou je enkel op het scherm bij het openen van de laadpoort moeten kiezen tussen 1 of 2.
(en standaard aanvinken welke opengaat met de fob)

Aangezien de M3 ook een "tankklep" heeft was dit wel te verwachten.
 
Vergrootglas of niet, ik had bij deze prijsklasse (en dat deze dient als money-machine voor de 3 doet daar niet aan af) wel een betere bescherming verwacht. Dat dit deel als geheel wordt vervangen met de fuseekogel realiseerde ik mij nog niet.

Note: Ik poste dit niet als commentaar maar als tip voor een langer/beter behoud van je bezit, jammer dat dit gelijk weer in een ander licht wordt geplaatst. Dat gebeurd wel vaker als je het over Tesla hebt, vooral hier.
Excuus Fred85D, mijn post was absoluut niet als 'Tesla apology' bedoeld, integendeel.
Ik mag hopen dat tegen de tijd dat de model 3 zichzelf bedruipt qua cashflow/omzet/winst de kwaliteit van de topmodellen flink omhoog gaat, en ik geef je volmondig gelijk dat de roest onacceptabel is.
 
  • Like
Reactions: Fred85D
Om hier goed bij te kunnen komen moet je de afdek delen naast de frunk even weg nemen. Kwestie van even de 2 rubberen doppen losdraaien (niet trekken!) en de boel los klikken.
Ik trof veel rij-stof aan en tilde hier en daar de rubberen afdek hoezen op om de boel eens te bekijken. Welnu wat trof ik aan? Corrosie!
Op de draagarmen (die vol lagen met zand/rijstof) was deze langs de randen aangevreten door het roestmonster.

Gelijk maar even de borstel en ontvetter er overheen gehaald en de boel in de tectyl gezet om verder aanvreten te voorkomen.

Ik sta er wel van te kijken hoe "peppie kokkie" de boel uit het zicht is gemaakt. :confused:
Door wat delen weg te halen en wat verder te kijken dan het oppervlak is het niet helemaal zoals het moet zijn. Ook het opspattende water van de voorwielen wordt nauwelijks tegen gehouden (=reden waarom de afdek-kappen rondom de frunk altijd vies zijn).
Er zit niet eens een volledig gesloten binnenscherm is de spatborden blijkt...View attachment 253930

Mijn advies: spuit/bescherm de boel voordat het te laat is en je buiten de garantie de draagarmen moet gaan vervangen vanwege corrosie.

Na onze herfstvakantie in Denemarken (de eerste met de Tesla) ga ik de voorkant opentrekken en behandelen. Dank voor de tip.
 
  • Informative
Reactions: Fred85D