Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Nieuwe laadpoort op Tesla welke doet vermoeden dat CCS ondersteund gaat worden (moest ook haast wel) Tesla unveils new dual connector charge port design for Model S and Model X
Deze link
Tesla updates Model S/X charge port to support China's charging standard
vertelt het verhaal wat kompleter denk ik. Is zo te lezen een vrij specifiek chinees verhaal. Als je op die chinese GB plug gaat googelen bv China’s electric car fast charging (GB/T 20234) to become world standard? blijf je lezen en je erover verbazen hoe al die (snel)laadplugs op elkaar lijken maar vooral ook weer verschillen...
GBplug.jpg
 
  • Informative
Reactions: nervus and CO2CLEAN
Een goed excuus voor als je kritiek krijgt op het 'asociale' snelle optrekken met je Tesla: dat heb je van de NS geleerd.
Plankgas geven vreet doorgaans brandstof, bij een trein werkt dat anders - Binnenland - Voor nieuws, achtergronden en columns

"Een auto waarvan de bestuurder plankgas optrekt vreet brandstof, maar voor een treinmachinist is volle bak accelereren minder energieverslindend. Dat komt doordat een trein de elektrische voeding voor 95 procent omzet in beweging. 'Voor het verminderen van het stroomverbruik van een trein is het daarom gunstig om zo snel mogelijk op topsnelheid te komen, want dan kunnen we de stroom eerder uitschakelen en kan het uitrollen zonder stroomverbruik eerder beginnen."

Dus: bij korte stukjes van stoplicht naar stoplicht: zo snel mogelijk optrekken !
En dan uit laten rollen.
 
Last edited:
Iemand t laatste nieuws al gelezen? Er is helemaal geen klimaat probleem.
Aarde weigert halstarrig gevaarlijk op te warmen - Doorbraak.be

Is nogal een conservatieve (om niet te zeggen reactionaire) denktank, maar ik denk wel dat er anderen zijn die ook beweren dat sedert de jaren '80-'90 er geen merkbare opwarming te bewijzen was/is. Doet er niet toe, want menselijke inbreng inzake klimaat is niet iets dat je op 20 of 30 jaar kunt meten denk ik, want er kunnen vele andere factoren spelen op zo'n korte tijd. Als je van het begin van de industriële revolutie tot nu bekijkt, zijn de zaken wel duidelijk. Of nog, toen we nog met 2 miljard mensen op aarde waren, t.o.v. vandaag...

Ikzelf houd me altijd ver van het argument van opwarming tijdens onze generatie: wat voor mij telt is dat onze steden veel leefbaarder zouden zijn met alleen EV's (en al zeker zonder in de file staande dieselmotoren midden in de stad!), en dat het effect daarvan niet te onderschatten is: propere gevels, minder lawaai, minder fijn stof en andere kankerverwekkende dingen, meer volk die zich te voet of met de fiets verplaatst, en zelfs uiteindelijk mogelijk meer gegoede burgers die opnieuw in 't stadscentrum willen wonen (is vandaag een probleem in vele Belgische steden), dus mogelijk een betere mix, meer gemeenschapsleven, minder criminaliteit, etc.

Dat Al Gore meende dat ijsberen op de zuidpool tonen zijn visie zou helpen doorduwen is ergens wel jammer. Hij had iets héél zinnigs te zeggen en maakte die waarheid net kwetsbaar door zo'n "redactionele vrijheden" (ik denk trouwens niet dat de pinguïns op de zuidpool de aanwezigheid van ijsberen leuk zouden vinden, maar gelukkig voor hen is het fictie).

Ik denk dat menselijke invloed op klimaatopwarming zeer waarschijnlijk is (nu er driemaal zoveel mensen zijn op de wereld als een paar decennia terug, en die miljarden mensen ook elk jaar meer "consument" worden). Maar als EVangelist vind ik dat niet het beste thema - er zijn makkelijker verdedigbare, en veel ogenschijnlijk evidentere, argumenten voor de EV. Niet om ergens rond 2050 klimaatopwarming te stoppen, maar om letterlijk morgen het leven in onze steden leuker te maken.

En trouwens: even if it doesn't help, it won't hurt either: wat is er verkeerd aan windmolens en zonnepanelen? Zijn toch leuke dingen, onafhankelijk van klimaatopwarming, en ze worden elk jaar goedkoper. Of hebben we liever een Fukushima'tje (250 miljard euro (!) geschatte kosten zònder milieuschade daarbij te rekenen; voor die prijs kan je vermoedelijk alle inwoners van de Benelux voorzien van zonnepanelen op hun dak, en heel wat windmolens plaatsen langs onze kanalen...).
 
Iemand t laatste nieuws al gelezen? Er is helemaal geen klimaat probleem.
Aarde weigert halstarrig gevaarlijk op te warmen - Doorbraak.be
Gelukkig is dat rapport al eens door experts beoordeeld:

Now let’s see how this paper has been abused by media outlets, and remember that these are non-scientific individuals that have a very specific climate denial agenda to promote for ideological reasons.

Climate Science paper washes out, denialist media gives it a spin cycle - Skeptical Science
 
Misschien dat ik niet grondig genoeg zoek door de draadjes heen, maar ik mis een korte opsomming van de belangrijkste onderwerpen die gisteren bij dat event genoemd zijn. Ik meen ergens iets over AP2.5 en de navigatie gelezen te hebben, maar ik kan het niet meer vinden. Kan/wil iemand die er gisteren bij was hier iets over kwijt?
post 37 in dit draadje.
Elon Bear through Europe
 
Owner Social highlights Amsterdam 18 oktober
  • Service processen zijn nu enorm geoptimaliseerd
  • In the bay area hebben SeCs nu 4 ‘lanes’
  • De ludicrous lane helpt je binnen 20 minuten de deur weer uit.
  • Van te voren krijg je een exacte indicatie hoe lang het gaat duren. Nu al zeer correct.
  • In 80% van de service gevallen is er geen brug nodig
  • Klanten hoeven niet naar SeC te komen
  • Nu ter test in SF en omgeving 90 auto’s op de weg om service te verlenen
  • Gaan binnen kort pro actief te werk, en je melden dat je binnenkort service nodig hebt. “Predictive”
  • Op je centrale display kun je dan meteen een afspraak maken op een tijd en plek die jouw uitkomt. Gekoppeld met je agenda.
  • Komt ook naar Europa
  • Hier worden model x en model s omgebouwd om deze service te kunnen verlenen.
  • Navigatie: Nieuwe versie onderweg.
  • Betere routering, betere kaarten
  • Is nu in een land uitgerold, en bij beta testers
  • Koppeling met smartphone. Je kunt daar een route plannen, en doorzetten naar de auto
  • Geen datum genoemd. “Soon”
  • Superchargers Breukelen en Venlo niet ontkend :)
  • Komen er nog dit jaar
  • Nog heel veel destination charges erbij in de Benelux
  • Model 3 wordt nog steeds in Q4 2018 verwacht in NL
Leuk evenement, veel interessante (tesla) mensen gesproken, en uiteraard de nodige forum leden...
 
Owner Social highlights Amsterdam 18 oktober
  • Service processen zijn nu enorm geoptimaliseerd
  • In the bay area hebben SeCs nu 4 ‘lanes’
  • De ludicrous lane helpt je binnen 20 minuten de deur weer uit.
  • Van te voren krijg je een exacte indicatie hoe lang het gaat duren. Nu al zeer correct.
Leuk evenement, veel interessante (tesla) mensen gesproken, en uiteraard de nodige forum leden...

Bij mijn bezoek aan SeC Tilburg hingen er al wat papiertjes met met de 4 “lanes”
 
Ik hoorde (op een op Facebook geplaatste video opname van Vincent Everts) ook nog dat er de mogelijkheid gaat komen om je accu te preconditionen zodat je ‘s winters eerder je volle regeneration hebt en minder range verlies de eerste kilometers.
Schitterend idee van Tesla! Tesla zou dit bijvoorbeeld "Smart Preconditioning" kunnen noemen :mad::confused::p:rolleyes:o_O:)