Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
E1296C68-E3E7-4713-AA4E-3F6EE04FDC4A.jpeg
35F157F6-CBB0-4302-85BC-208A9E0324CD.jpeg
Ik sta net uit mijn keukenraam wezenloos naar buiten te staren, zoals gebruikelijk. Zie ik toch ineens dat mijn auto bezig is met een spontane chrome delete. Asjemenou? Niks van gemerkt tijdens het rijden, het stuk chrome ligt ook niet in de tuin of in de straat. Stel je toch voor dat het tegen iemands voorruit stuitert...
 
View attachment 343450 View attachment 343451 Ik sta net uit mijn keukenraam wezenloos naar buiten te staren, zoals gebruikelijk. Zie ik toch ineens dat mijn auto bezig is met een spontane chrome delete. Asjemenou? Niks van gemerkt tijdens het rijden, het stuk chrome ligt ook niet in de tuin of in de straat. Stel je toch voor dat het tegen iemands voorruit stuitert...

:eek:
Ze denken bij Tesla zeker dat dit makkelijker is dan de lijsten op elkaar aan te laten sluiten... ;)
Ben benieuwd of je er ooit nog achter gaat komen hoe dit is gekomen.
 
View attachment 343450 View attachment 343451 Ik sta net uit mijn keukenraam wezenloos naar buiten te staren, zoals gebruikelijk. Zie ik toch ineens dat mijn auto bezig is met een spontane chrome delete. Asjemenou? Niks van gemerkt tijdens het rijden, het stuk chrome ligt ook niet in de tuin of in de straat. Stel je toch voor dat het tegen iemands voorruit stuitert...
Past wel goed bij je velgen, ramen tinten en klaar. Is inderdaad wel slecht zo een bevestiging..
 
  • Funny
Reactions: job-lek
View attachment 343450 View attachment 343451 Ik sta net uit mijn keukenraam wezenloos naar buiten te staren, zoals gebruikelijk. Zie ik toch ineens dat mijn auto bezig is met een spontane chrome delete. Asjemenou? Niks van gemerkt tijdens het rijden, het stuk chrome ligt ook niet in de tuin of in de straat. Stel je toch voor dat het tegen iemands voorruit stuitert...

:eek:

Maar dat is dan niet alleen het stuk chrome dat weg is, ook het rubber eronder?
Bij ons is het chrome alleen ook wel eens een stuk losgeweest, maar dan hing het rubber nog wel vast. Ze hebben het dan wel in z'n geheel vervangen, want blijkbaar is dat één stuk en plakken lukte niet.
 
:eek:

Maar dat is dan niet alleen het stuk chrome dat weg is, ook het rubber eronder?
Bij ons is het chrome alleen ook wel eens een stuk losgeweest, maar dan hing het rubber nog wel vast. Ze hebben het dan wel in z'n geheel vervangen, want blijkbaar is dat één stuk en plakken lukte niet.
Rubber en chroom zijn weg bij mij. Het frappante is, ik ben vanochtend naar het SeC Amsterdam geweest en daar hadden ze er ook eentje gevonden, op het parkeerterrein aldaar (dus als iemand dit leest en ook deze strip mist...). Maar ik ben hem helaas ergens anders verloren. Maar heel verbaasd waren ze bij het SeC dus niet. De strip wordt nu besteld, ik duim dat ze er eentje op voorraad hebben in Tilburg, want anders leert de ervaring dat het heeeeel lang kan duren. En dan komt de mobiele service bij me thuis. Ik gaf aan dat het prima in het SeC kon omdat ik daar vlakbij werk, maar nee, dat hadden ze juist liever niet. Te druk daar.
 
  • Informative
Reactions: Mars1
C32F42A8-A8CD-45CC-A9A3-DCF81F7F1651.jpeg 3C354675-E054-43F8-AFA3-D7E2B183842B.jpeg A482C71E-BAA9-4D52-ACE1-4196F3EE2239.jpeg 98538D9C-009C-4B71-90E2-2A1CD48FBC4C.jpeg 17FCD0E9-9FB1-492F-AB2F-7C9343819D56.jpeg 0831715A-CB9B-46ED-94F3-2761F9910226.jpeg
Allemaal bedankt voor de tips voor twee dagen roadtrip.
Was een super weekend!
Plan was dag 1 was door Ardennen vanuit Battice Olne, Banneux, Deigné, Remouchamps, Bastogne, Trois Ponts, Vielsalm naar Luxemburg en dag erna terug door Eifel via trier, Bitburg, Prüm, Schleiden, Monschau, nidegen, julich en dan de A44 op richting Mönchengladbach voor wat autobahn kilometers.
Aangezien bij vertrek de a58 was afgesloten zijn we maar meteen begonnen aan secundaire wegen via Turnhout. Heerlijk crousen op 70 km/h met dakje open tot in Hasselt. Daar gaf de eerste parkeergarage toch wat stress bij mijn vrouw, die nadat we met veel moeite waren binnengekomen op de hoogste luchtveringstand wilde ze meteen weer naar buiten omdat het allemaal zo krap was. Gelukkig vertrok er net een Dodge pick-up uit een parkeervak en kon ik haar overtuigen dat wij daar ook zouden passen. Daarna met een lunchstop in remouchamps naar Luxemburg gereden. Behalve een fantastische auto was het ook prachtig weer met schitterende herfstkleuren. Verschillende functies op vreemde plekken geprobeerd zoals rijbaanassistent op een zeer bochtige weg. Was zeer onder de indruk. Auto remde netjes af en trok aan eind van de bochten weer op zolang er nette markering aanwezig was lukte zelfs een hairpin perfect! We kwamen aan met 4% bij legere-luxembourg recht tegenover de snelladers. Had mij alleen niet gerealiseerd dat het 15 km van het centrum af was. Zijn het altijd Mercedessen die snelladers blokkeren? ;-)
Tweede dag gepland met ANWB routeplanner waarbij je kiest voor toeristische route en maximale hoeveelheid bochten en hellingen. Werkt super! Volgende keer probeer ik het in te geven op de tesla browser in plaats van mijn mobiel.
Wat een beleving om vol gas te geven op een helling van 14 % ! Dit is verslavend.
In monschau nog even de toerist uitgehangen en via een ultra smal en stijl straatje naar het oosten gereden. Verwachte in eerste instantie dat we op een lading thuis konden komen maar gas geven op de autobahn krikte het verbruik flink op. Je merkt aan de auto niet hoe hard je rijdt. De enige feedback is het windgeruis. Prachtig!
In Horst moeten bijtanken voordat we naar huis konden dus ook maar meteen gegeten.
Voor mij is deze auto onvergelijkbaar, verslavend en verleid tot meer kilometers. Daar zit voor mij dan wel een klein puntje omdat die extra kilometers een deel van je groene voornemens teniet doen. Is overigens een tendens die je op veel vlakken ziet bij innovaties. Kijk maar naar de overschakeling van gaslicht naar electriciteit en nu naar led. Het energiegebruik neemt niet significant af want we gaan er meer gebruik vAn maken als de prijs voor gebruik daalt en gebruiksgemak stijgt. Moreel puntje voor mijzelf om te overdenken dus ;-)
Nogmaals bedankt voor de tips!
 
investeer in zonnepanelen om het (grootste deel) van je verbruik groen af te dekken
Ja dat vond ik ook al een goed excuus :)
Heb er nu 14 liggen om verbruik ruim af te dekken schat in dat ik er voor de auto en eventueel warmtepomp nog 16 extra nodig heb. Dat wordt dan wel een krachtstroom aansluiting :)
En bedankt voor de volgende tourtip. Heb misschien nog wel een routeboek liggen van een Saab toertocht daar.
 
C5B76711-ADAE-4728-AD74-A5A494B43B42.jpeg
093DF023-9C53-473F-A4EE-FC267055ADF7.jpeg
C5B76711-ADAE-4728-AD74-A5A494B43B42.jpeg
Allemaal bedankt voor de tips voor twee dagen roadtrip.
Was een super weekend!
Plan was dag 1 was door Ardennen vanuit Battice Olne, Banneux, Deigné, Remouchamps, Bastogne, Trois Ponts, Vielsalm naar Luxemburg en dag erna terug door Eifel via trier, Bitburg, Prüm, Schleiden, Monschau, nidegen, julich en dan de A44 op richting Mönchengladbach voor wat autobahn kilometers.
Aangezien bij vertrek de a58 was afgesloten zijn we maar meteen begonnen aan secundaire wegen via Turnhout. Heerlijk crousen op 70 km/h met dakje open tot in Hasselt. Daar gaf de eerste parkeergarage toch wat stress bij mijn vrouw, die nadat we met veel moeite waren binnengekomen op de hoogste luchtveringstand wilde ze meteen weer naar buiten omdat het allemaal zo krap was. Gelukkig vertrok er net een Dodge pick-up uit een parkeervak en kon ik haar overtuigen dat wij daar ook zouden passen. Daarna met een lunchstop in remouchamps naar Luxemburg gereden. Behalve een fantastische auto was het ook prachtig weer met schitterende herfstkleuren. Verschillende functies op vreemde plekken geprobeerd zoals rijbaanassistent op een zeer bochtige weg. Was zeer onder de indruk. Auto remde netjes af en trok aan eind van de bochten weer op zolang er nette markering aanwezig was lukte zelfs een hairpin perfect! We kwamen aan met 4% bij legere-luxembourg recht tegenover de snelladers. Had mij alleen niet gerealiseerd dat het 15 km van het centrum af was. Zijn het altijd Mercedessen die snelladers blokkeren? ;-)
Tweede dag gepland met ANWB routeplanner waarbij je kiest voor toeristische route en maximale hoeveelheid bochten en hellingen. Werkt super! Volgende keer probeer ik het in te geven op de tesla browser in plaats van mijn mobiel.
Wat een beleving om vol gas te geven op een helling van 14 % ! Dit is verslavend.
In monschau nog even de toerist uitgehangen en via een ultra smal en stijl straatje naar het oosten gereden. Verwachte in eerste instantie dat we op een lading thuis konden komen maar gas geven op de autobahn krikte het verbruik flink op. Je merkt aan de auto niet hoe hard je rijdt. De enige feedback is het windgeruis. Prachtig!
In Horst moeten bijtanken voordat we naar huis konden dus ook maar meteen gegeten.
Voor mij is deze auto onvergelijkbaar, verslavend en verleid tot meer kilometers. Daar zit voor mij dan wel een klein puntje omdat die extra kilometers een deel van je groene voornemens teniet doen. Is overigens een tendens die je op veel vlakken ziet bij innovaties. Kijk maar naar de overschakeling van gaslicht naar electriciteit en nu naar led. Het energiegebruik neemt niet significant af want we gaan er meer gebruik vAn maken als de prijs voor gebruik daalt en gebruiksgemak stijgt. Moreel puntje voor mijzelf om te overdenken dus ;-)
Nogmaals bedankt voor de tips!
Ja en dan is dit toch weer minder