Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dec-2014 85.

Probleem met de frunk. Gaat wel open en dicht, maar de auto geeft aan dat de frunk nog open staat terwijl toch echt dicht is. Herstart al geprobeerd. Lijkt dus een sensor probleem. Is dit iets bekend en weet iemand een fix? Of toch bellen? Alvast bedankt!
Heeft mijn dec 2014 ook gehad. Bellen. Keer opnieuw open en dicht al geprobeerd neem ik aan.
 
Het is het plan. Niet zo heel zinvol denk ik. Dan jakkeren de Tesla's al het andere verkeer voorbij. Alsnog met een heel hoog verbruik en met meer kans op ongevallen.

Eens, ik vind het een ludieke actie maar zie het nut er niet zo van in. Hoger verbruik inderdaad en snelheidsverschillen zorgen voor meer ongelukken. Ik denk dat financiele prikkels uiteindelijk het meest effectief zijn.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Eens, ik vind het een ludieke actie maar zie het nut er niet zo van in. Hoger verbruik inderdaad en snelheidsverschillen zorgen voor meer ongelukken. Ik denk dat financiele prikkels uiteindelijk het meest effectief zijn.
Zou wel leuk zijn bij smog-alarm, als snelheidslimiet op autosnelwegen 90 km/u is. Zou dan wel leuk zijn als wij nog 120 mochten :)
 
Zelfs al mag je daar harder rijden, zou ik het niet doen. Je rijdt bijna over het balkon van de bewoners!
Ook zo’n zware tesla maakt behoorlijk lawaai als hij 130 rijdt

Ik ben hier ook op tegen. Al was het maar om het imago van elektrische auto's niet te schaden want je maakt er geen vrienden mee. Overigens vergelijkbaar met het plaatsen van laadpaaltjes vlak bij de ingang naast invalidenplaatsen.
 
  • Love
Reactions: EelkoV
'tuurlijk Wordt dit geen realiteit, maar een mens mag toch dromen. Linkerrijstrook gewoon verboden voor ICE's en voorbehouden voor EV's, in tijden van smog-alarm. En als we dan toch aan 't dromen zijn: snelheidsbeperking op autosnelwegen kwam er (in België) in 1972 om brandstofverbruik te drukken; dus een bewijs dat je zelf voldoende groene stroom wekt voor huis + BEV moet je dan maar ontslaan van elke snelheidsbeperking op autosnelwegen :p:D. Dat zou pas de Porsche-, Ferrari- en AMG-rijders overtuigen om een Tesla te kopen!

NB: niet serieus bedoeld.
 
Had kleine schade aan nummerplaathouder. Deze was niet op voorraad in Amsterdam en is besteld Werd deze week gebeld of ze deze ook bij mij thuis mochten komen plaatsen! Tesla Mobile Service is nu twee weken officieel actief. Goed geregeld. 0C6649CF-6851-46A7-A14F-13F9679C2F75.jpeg
 
  • Like
Reactions: Jazzpa
Dat komt vanzelf wel maar niet specifiek voor EV's. Geef het 10 jaar en we krijgen stroken waar enkel autonome voertuigen mogen rijden.

Inderdaad, makes sense, had ik nog niet aan gedacht!

Nu vind ik het plots jammer dat men het jaren-60 megalomane idee om de E19 tussen Brussel en Antwerpen "dubbel" aan te leggen, heeft begraven, terwijl de ganse infrastructuur er was - er was een virtuele, maar met gras begroeide, snelweg binnen de snelweg, de 'middelste' snelweg had enkel Mechelen-Noord en Mechelen-Zuid als afrit - kan je nu nog goed zien op Google Earth - maar verder was ie volledig klaar behalve het asfalt. Zelfs de verlichting was dubbel, dus de verlichtingspalen (links van de huidige snelweg) hadden lichten aan rechter- en linkerzijde. Een jaar of tien geleden zijn ze letterlijk de armen van die verlichtingspalen ter linkerzijde beginnen afknippen met knijptangen (als je goed kijkt zie je het nog, op de palen die nog niet vervangen zijn). Nu is er de Thalys naar A'dam die het stuk tussen Brussel en Mechelen-Zuid inneemt, het "witte bos" in Mechelen-Noord (Dutroux, weet je nog), en 2x4 rijstroken bij A'pen, dus die middelste snelweg mogen we vergeten.

Het ware leuk geweest als die "spookautostrade" een testcase had kunnen worden voor autonome voertuigen (desnoods bumper aan bumper; bijv. 90km/u bij beide op-en afritten en bij begin en einde, maar waarom niet 180 km/u 'verplicht' tussen die punten).
 
Ik dacht even dat het 1 april was toen ik wakker werd en las dat onze fijne stille auto’s vanaf 1 juli volgend jaar (en bestaande vanaf 1 juli 2020) minimaal 56db herrie moeten gaan maken <20km p/u, waarbij het geluid moet lijken op dat van een verbrandingsmotor. :(:eek::mad:


Cookies op AD.nl | AD.nl
Doet mij denken aan de man met de rode vlag die in begin van de automobiel voor elke auto moest lopen om overige verkeer te waarschuwen voor het komende onheil.

Maar wat een waanzin...