Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
opnieuw : als na de aflevering nieuwe Tesla-rijders worden verwelkomt door TeslaClubBelgië, welke hen verder informeert over het electrische rijden, over laden, over Tesla - wat is dan het probleem ?
Géén enkele rechter of ambetantenaar (zoals we in België de ambtenaren noemen) zal daar een probleem mee hebben, niemand zal daar 'arbeid' in zijn, niemand zal verwachten dat de leden daar een vergoeding voor krijgen.

Indien wel, mag je meteen elke vereniging, elke hobby-club opdoeken.

Als de TeslaClub ergens een zaaltje huurt of desnoods op een random parkeer terrein gaat staan : inderdaad niet. Wanneer de TeslaClubBelgie dat afspreekt om dat in de toonzaal van Tesla te doen voor mensen die worden aangedragen door Tesla om daarbij werknemers te helpen in hun gewone taken dan is dat wel een probleem.

Vergelijk : als TeslaClub een tent huurt op een braderij, daar een auto plaatst en wat pintjes tapt is er geen probleem. Als TeslaClub daarentegen vanavond gaat tappen in cafe Blokhut op de Oude Markt van Leuven en daar dan gewone klanten van het cafe bedient dan is dat zwartwerk.
 
Volgens mij gaat de discussie helemaal niet over de Teslaclub. Maar over Tesla zelf. En daar heeft @schonelucht gelijk.
Niet volgens Nederlandse wetgeving, hoor. Het is echt niet verboden vrijwilligers te laten helpen. Ook (juist) niet zonder er iets voor te betalen. Als je er wel voor gaat betalen, dan is het anders, dan heb je 1 van de drie voorwaarden voor een arbeidsovereenkomst vervuld. De andere twee: gezagsverhouding en zekere tijd. De Deliveroo’s voldoen natuurlijk wel aan de ten minste twee van de voorwaarden, over gezagsverhouding wordt getwist.

Als het bezwaar is dat Toyota die gratis hulp niet krijgt (is dat het?), en er dus concurrentievervalsing optreedt, dan nog is er niets verboden aan de hulp voor Tesla. Kennelijk heeft Toyota niet die gunfactor en fanboyschare.
 
Last edited:
Volgens mij gaat de discussie helemaal niet over de Teslaclub. Maar over Tesla zelf. En daar heeft @schonelucht gelijk.
mmm... het was een voorstel van "ons", de TeslaClub.
Met alle respect, maar ik heb de discussie gestart... kom dus niet zeggen dat ik niet weet waar de discussie over gaat.
Maar het is allemaal hypothetisch, dus ik heb er verder géén zin meer in.
;)
 
mmm... het was een voorstel van "ons", de TeslaClub.
Met alle respect, maar ik heb de discussie gestart... kom dus niet zeggen dat ik niet weet waar de discussie over gaat.
Maar het is allemaal hypothetisch, dus ik heb er verder géén zin meer in.
;)
Excuses, :oops:dan heb ik het verkeerd. Ik dacht dat het Tesla zelf betrof en niet de club. Dan is de situatie anders.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: ebullio and S-19910
Maar de aangeboden hulp zou ook heel simpel kunnen zijn. Met de thuis leveringen zou er een eigenaar kunnen meerijden met zijn eigen wagen om de tesla medewerker terug baar de SeC te brengen.
Niks uitleg geven of werken. Maar op deze mannier kunnen ze wel dubbel aantal auto's gaan afleveren op dezelfde tijd. ;)
#magdaofmagdanivanschonelucht
 
  • Funny
Reactions: S-19910
Oké, ff iets anders.
Volgens de app is Mn X “thuis” ???


509FADFD-1FEB-47C3-9335-7D7C596DEF2D.png
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Dit is mijn eerste post, zonder dat ik mij heb voorgesteld, maar het zogenaamde vrijwilligers hulp aan de uitleveringen van het Model 3 is concurrentievervalsing tegenover de ander auto importeurs. Daarbij komt als een niet medewerker mag je niet zomaar aan andermans eigendom komen zonder toestemming. Dit geeft dan een hiërarchische situatie met een leiding gevende. Hieruit volgt, een werknemer & werkgevers situatie. Dit zou misschien wil kunnen bij een stichting, maar bij een nv, bv, cv of eenmanszaak. Tesla Nederland kan daar grote problemen met de fiscus meekrijgen.
Ik begrijp het idee, maar in dit land waar alles tot in de puntjes is geregeld, kan dit niet. Hoe goed bedoeld ook.
 
Nee Egbert, dit is gewoon de nieuwe realiteit met een auto voor de massa.... gisteren was ik door alle haast vergeten de checklist mee te nemen welke ik had uitgeprint om bij de aflevering de door Tesla zelf opgegeven zaken goed te controleren. Daar ik ook moeders moest afzetten eerst was de tijd krap en heb in verzocht in het uitleverdraadje of iemand aub even voor mij de link naar de juiste PDF kan plaatsen opdat ik als ik aankom waarschijnlijk net op tijd zou zijn ik niet op mijn mobiele telefoon hoef te gaan zoeken... niemand plaatste het linkje maar een grapjas besteedde zijn eerste posting aan een grapje door iets over gezondverstand.pdf te plaatsen...wat een lol hadden ze, want de 3 likes van ook zo nieuwe categorie forumleden lagen helemaal dubbel blijkbaar... Dit soort nieuwe leden worden hier enorm door de met name leden uit 2013/14/15 op weg geholpen, kosteloos kabels aangeboden ivm de laadangst (wij hadden een kabel maar bijna geen laders, nu met Fastned, SuC, snelladers met vaste kabels, destination chargers)

Dus er zal niet worden begrepen dat wij juist er ook zijn om de nieuwe grote golf aan gebruikers op pad te helpen met een auto die makkelijk 400km op een lading kan, de helft of 1/3 van de eerste non-autopilot classics kost en ook nog een enorme poel aan laadfaciliteiten voor het kiezen hebben. Nee, dan wordt een geheel financieel belangeloos aanbod om Tesla en de nieuwe M3 eigenaren door ervaringsdeskundigen op pad te helpen om het EV rijden in zijn algemeen te supporten gezien als een soort van concurrentievervalsing, gedwongen vrijwilligerswerk en nog meer van dat soort onzin begeleidend met “juridische” definities welke kant nog wal raken....

Afijn. Ik weet weer waarom ik tot 2x toe afstand had genomen van het forum en ik dacht nu met de uitlevering van de M3 weer een poging te wagen om naast wat plezier en lol belangeloos hulp aan te bieden aan nieuwe EV rijders....

Fijne zondag allemaal!
 
Tjonge, wat een opwinding over niks. Het ontbreekt tegenwoordig veel te veel aan mensen die elkaar belangeloos helpen. Wat zegt het over je als je niet anders kan dan te beginnen over geld en regels? Ik ga hier nog maar een jaar mee, maar heb erg veel gehad aan de hulp van mensen met meer ervaring. Als het kan doe ik nu ook graag iets voor een ander zonder direct aan beloning te denken.

Ik hoop niet dat de “klassiekers” van dit forum door deze haarkloverij afhaken.
 
Die 0,3 zet me toch aan het denken. Over die hele sok per maand maak ik me geen zorgen. Maar als die stukken van gemiddeld 0,3 sok dan naar de sokkenhemel gaan, en natuurlijk in een parallel universum de Belgische kousdelen naar de kousenhemel, vinden die delen elkaar dan weer. Zo nee, dan is de positieve connotatie die van het woord hemel uitgaat toch wat sneu. Maar blijken de delen elkaar wel te vinden, dan is meteen bewezen dat reïncarnatie bestaat.

AD7AC1B5-D301-40DF-A2F5-1A98624A4110.jpeg
 
Last edited:
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt:
Je bent aan het laden, zit in je auto en doet het raampje naar beneden. Na een paar minuten wil je het raampje weer dicht doen en dan blijkt dat niet te kunnen. Heeft de auto zich dan helemaal afgesloten? Ik kan nog wel van alles op het scherm doen maar het raampje weer omhoog doen lukt niet. Dus ik uit de auto, loop weg met de keyfob, auto sluit zich maar het raampje blijft open.
Ik ga er weer inzitten en dan lukt het wel om het raam te sluiten. Is dit normaal?
Hoe kan ik dit anders doen?
 
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt:
Je bent aan het laden, zit in je auto en doet het raampje naar beneden. Na een paar minuten wil je het raampje weer dicht doen en dan blijkt dat niet te kunnen. Heeft de auto zich dan helemaal afgesloten? Ik kan nog wel van alles op het scherm doen maar het raampje weer omhoog doen lukt niet. Dus ik uit de auto, loop weg met de keyfob, auto sluit zich maar het raampje blijft open.
Ik ga er weer inzitten en dan lukt het wel om het raam te sluiten. Is dit normaal?
Hoe kan ik dit anders doen?

Ja is zo af en toe normaal. :( Ook wel eens gehad (*. Er zijn natuurlijk ook niet zoveel computers waar de raamjes open en dicht kunnen..?! En zoals iig. bij de Model 3 ook altijd even beetje open/dicht gaan bij in-/uitspapen. Ik kies dan reset of reboot of hoe je het ook noemt nr 4. Die nr 4 komt uit de koker trouwens van een Usa Service Center!
Suc6

(* ... ik heb het dus meegemaakt tijdens mijn carwash van onze Model 3 ! :cool:
 
  • Funny
Reactions: job-lek and horta