Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt:
Je bent aan het laden, zit in je auto en doet het raampje naar beneden. Na een paar minuten wil je het raampje weer dicht doen en dan blijkt dat niet te kunnen. Heeft de auto zich dan helemaal afgesloten? Ik kan nog wel van alles op het scherm doen maar het raampje weer omhoog doen lukt niet. Dus ik uit de auto, loop weg met de keyfob, auto sluit zich maar het raampje blijft open.
Ik ga er weer inzitten en dan lukt het wel om het raam te sluiten. Is dit normaal?
Hoe kan ik dit anders doen?

Ik had pas geleden iets soortgelijks. Ik zag dat m'n auto redelijk nat was van binnen rechts op de achterbank. Ik constateerde dat het raam van rechtsachter zo'n 5 cm naar beneden stond. Die nacht/ochtend hadden we een hoos bui en ja dat regende dus flink naar binnen.

Simpele gedachte wat van mij ook even het raam te sluiten maar het raam reageerde totaal niet op naar boven/beneden maar alle andere ramen wel. Hij zat dus zeg maar fysiek dan wel software matig vast. Uitstappen, aan het raam rommelen, etc. hielp niet tot ik na een aantal keer de deur dicht deed en het raam plots wel de reguliere halve cm naar boven ging. Toen kon ik het raam wel naar boven doen en geheel sluiten.

Gelukkig maar 1x gehad!

ps. Er is trouwens nog een extra reset stap, stap 5 iTesla Service bellen en die kunnen op afstand bepaalde hardware resetten als er niemand in de auto zit en dan is de brandweer stap 6 ;-)
 
  • Informative
Reactions: MusQueTear
Op 20/3 getekend voor een stock model X met daarbij de boodschap dat de wagen nog voor eind maart zou uitgeleverd worden (dus op max 2 weken tijd). Een wagen die wellicht in Tilburg of ergens in België al 'op de plank ligt'. Bij hoog en bij laag werd door Tesla verkopers gezegd dat 'm zeker voor afgelopen weekend ging klaar staan en ik er mee kon rijden. Ontelbaar keer gebeld en gemailed om er beetje achteraan te zitten dat inschrijving en verzekering in orde kan komen. Iedere keer kreeg ik van Tesla dealer te horen dat 'de papieren zeker voor het eind van de dag voor inschrijving gingen opgestuurd worden'... Ik had alle begrip voor de extra drukte voor afsluiting Q1 en enorme leveringen van de model 3 ... maar nu sinds gisteren (toen ik zelf naar Tesla Delivery in Amsterdam belde) blijkt ineens dat de stock wagen gewoon nog in San Fransisco of op de boot of zo staat.. nog lang niet in Tilburg en levering begin mei zou kunnen plaats vinden (een maand opgeschoven). Toen ik dan gisteren de dealer er mee confronteerde dat er volledig verkeerde info gegeven werd aan mij zei die dat ze zelf (als dealer zijnde) niet op de hoogte waren (terwijl Tesla Delivery Amsterdam er wel van wist waar de wagen was) dat er prioriteit gegeven was aan het shippen en uitleveren van model 3s en dat eigenlijk alle model S en X aankopers de pineut zijn en bijna iedere uitlevering van een S of X met een maand uitgesteld is...

Op zich is een maandje wachten (tov de amper 2 weken die ik had moeten wachten) een luxe probleem... maar had men duidelijk en open gecommuniceerd (ipv mij een week aan 't lijntje te houden met loze/onjuiste beloftes) dan had ik de renting van m'n vorige wagen niet afgelopen week stop gezet. Nu moet ik zien een maand te overbruggen en heb aan de Tesla dealer al gevraagd voor een oplossing (al is het een demo wagen rijden met 6 zitplaatsen voor het gezin)... ik ben eens benieuwd (al hoop ik er niet te veel op).

Enfin... is geen drama natuurlijk.. er bestaan veel ergere dingen en van zodra de X er is zal ik 't al snel vergeten zijn ;)
 
Ik had pas geleden iets soortgelijks. Ik zag dat m'n auto redelijk nat was van binnen rechts op de achterbank. Ik constateerde dat het raam van rechtsachter zo'n 5 cm naar beneden stond. Die nacht/ochtend hadden we een hoos bui en ja dat regende dus flink naar binnen.

Simpele gedachte wat van mij ook even het raam te sluiten maar het raam reageerde totaal niet op naar boven/beneden maar alle andere ramen wel. Hij zat dus zeg maar fysiek dan wel software matig vast. Uitstappen, aan het raam rommelen, etc. hielp niet tot ik na een aantal keer de deur dicht deed en het raam plots wel de reguliere halve cm naar boven ging. Toen kon ik het raam wel naar boven doen en geheel sluiten.

Gelukkig maar 1x gehad!

ps. Er is trouwens nog een extra reset stap, stap 5 iTesla Service bellen en die kunnen op afstand bepaalde hardware resetten als er niemand in de auto zit en dan is de brandweer stap 6 ;-)

Window Calibration
Zie mn post Storingen - Problemen Model 3
en dus ook
Googelen op ' Tesla window calibration ' geeft een hoop resultaten met alle min of meer zelfde advies / procedure.
Suc6
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Dacht dat de enquête alleen over publieke laadfaciliteiten ging.

Dan nog moet er gevraagd worden naar thuis laden. Aan de paal thuis is namelijk ook publiek en verder laad ik eigenlijk nergens tenzij het echt op doorreis is. Destination chargen is echt enkel ook voor de kilometervreters en natuurlijk voor alle EV's met maar een kleine accu.

Dus een aantal vragen om deze groepen te segmenteren had ik logisch gevonden want mijn antwoorden kun je onmogelijk op dezelfde stapel leggen als een e-Glof rijder en om dan succesvol te kunnen correleren is de huidige enquête gewoon erg knudde.
 
Dan nog moet er gevraagd worden naar thuis laden. Aan de paal thuis is namelijk ook publiek en verder laad ik eigenlijk nergens tenzij het echt op doorreis is. Destination chargen is echt enkel ook voor de kilometervreters en natuurlijk voor alle EV's met maar een kleine accu.

Dus een aantal vragen om deze groepen te segmenteren had ik logisch gevonden want mijn antwoorden kun je onmogelijk op dezelfde stapel leggen als een e-Glof rijder en om dan succesvol te kunnen correleren is de huidige enquête gewoon erg knudde.

Ik heb er nog een keer naar gekeken, maar er wordt in de enquête ook naar thuis laden gevraagd (hoe vaak etc). En er wordt gevraagd naar het merk en type auto waarin je rijdt dus op basis daarvan kunnen ze onderscheid maken.
Je komt wel vaker vragen in een enquête tegen die net niet goed bij je situatie passen, maar ik vond dat hier wel meevallen dus om deze enquête ZEER slecht te noemen vind ik wat gechargeerd.
Maar goed, ik ken degene niet die de enquête gemaakt heeft en weet ook niet precies wat het doel is. Ik vul dit soort enquêtes altijd in om vooral het geluid te laten horen dat snelladen aanvullend is en niet primair (zoals veel mensen denken die nog geen EV rijden). Ik plug overal in waar ik kan, zodat het niet hoeft als het moet. :)
 
Ik heb er nog een keer naar gekeken, maar er wordt in de enquête ook naar thuis laden gevraagd (hoe vaak etc). En er wordt gevraagd naar het merk en type auto waarin je rijdt dus op basis daarvan kunnen ze onderscheid maken.
Je komt wel vaker vragen in een enquête tegen die net niet goed bij je situatie passen, maar ik vond dat hier wel meevallen dus om deze enquête ZEER slecht te noemen vind ik wat gechargeerd.
Maar goed, ik ken degene niet die de enquête gemaakt heeft en weet ook niet precies wat het doel is. Ik vul dit soort enquêtes altijd in om vooral het geluid te laten horen dat snelladen aanvullend is en niet primair (zoals veel mensen denken die nog geen EV rijden). Ik plug overal in waar ik kan, zodat het niet hoeft als het moet. :)

Vond het ook niet zo’n best enquête. Vragen worden vanuit ICE perspectief gesteld. Alsof je moet tanken .... Als de auto stilstaat dan liefst aan een paal. Dan kost het je nooit tijd. Dat kon je dus niet invullen. Bij de laatste 4 scenario’s kon ik dus ook geen kiezen. (Gelukkig was dan dan wel een optie ;-) )
 
IMG_0536.PNG

Hmm kon de advertentieveiling niks beters vinden? Denk dat ik de ad blocker maar weer aanzet...:D
 
  • Funny
Reactions: fabian