Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
@Xfrank
Goed te horen. Da's wel veel aan de SC zeg, pfff... Geen overmatige battery degeneratie daardoor? Ik twijfel nog over het yoke stuur. Ik denk dat dat toch een brug te ver is, haha! Maar de Plaid gaat er wel komen, gewoon omdat het kan;-) Maak je dat mooie artwork nog, als ik 'm straks heb?
Na 7 jaar en 148000 km had hij nog 94% van de oorspronkelijke capaciteit.
Het artwork maak ik al een tijdje niet meer... Ik denk dat jij de laatste was vorige keer ;)
 

stupid.gif
 
  • Like
Reactions: horta and Blackbelt
En nog meer goed nieuws:



Ik doe al mijn stadsverkeer hier in Utrecht op de fiets en het is ook letterlijk en figuurlijk een verademing die elektrische bussen.

Nog niet zolang geleden stond je in de dieselwalmen bij het verkeerslicht 🤢
 
Last edited:

26% van de particuliere verkopen is een EV 🚀
Kleine nuancering hierop is dat elke ZZP-er die een auto koopt (ongeacht of het op de eenmanszaak is of niet) ook wordt gezien als particuliere koper. En dat zijn er best wel wat volgens mij hedendaags.

Desalniettemin goed nieuws!
 
Kleine nuancering hierop is dat elke ZZP-er die een auto koopt (ongeacht of het op de eenmanszaak is of niet) ook wordt gezien als particuliere koper. En dat zijn er best wel wat volgens mij hedendaags.

Desalniettemin goed nieuws!


Hmm, die snap ik niet. Zou je dat uit kunnen leggen? Ik heb gezocht op definitie van particuliere verkoop maar daar kom ik niet verder mee.

Ik ben ook een ZZP’er maar heb mijn auto weldegelijk zakelijk aangeschaft en hij staat op de balans. Hoe kan hij dan als particuliere verkoop geteld worden?
 
Hmm, die snap ik niet. Zou je dat uit kunnen leggen? Ik heb gezocht op definitie van particuliere verkoop maar daar kom ik niet verder mee.

Ik ben ook een ZZP’er maar heb mijn auto weldegelijk zakelijk aangeschaft en hij staat op de balans. Hoe kan hij dan als particuliere verkoop geteld worden?
Technisch maakt het niet uit of je ZZper bent of niet, maar of je een eenmanszaak hebt. Bij een eenmanszaak is er verwevenheid van vermogen (de aanspraken die uit de eenmanszaak rollen lopen door op je privé vermogen). De scheiding tussen zakelijk en privé is daar enkel op papier en fiscaal relevant, niet juridisch. Dus het maakt niet uit of jij de auto koopt op eigen naam of op DikkieDik Eenmanszaak, uiteindelijk is de persoon aan jou als natuurlijk persoon te herleiden en ben jij (zakelijk én privé) verantwoordelijk voor de auto.

Zie dit artikel waarin het wel genoemd staat.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Technisch maakt het niet uit of je ZZper bent of niet, maar of je een eenmanszaak hebt. Bij een eenmanszaak is er verwevenheid van vermogen (de aanspraken die uit de eenmanszaak rollen lopen door op je privé vermogen). De scheiding tussen zakelijk en privé is daar enkel op papier en fiscaal relevant, niet juridisch. Dus het maakt niet uit of jij de auto koopt op eigen naam of op DikkieDik Eenmanszaak, uiteindelijk is de persoon aan jou als natuurlijk persoon te herleiden en ben jij (zakelijk én privé) verantwoordelijk voor de auto.

Zie dit artikel waarin het wel genoemd staat.

Als je bij RDW kijkt staat de auto dus ook als prive (=marge auto) vermeld in NL?
(ik heb een vermoeden dat de kenteken registratie RDW bepalend is voor de statistieken)
 
Goeie vraag, geen idee. @Dikkie Dik kan jij dat voor jouw auto zien?


Ik ben een ZZP’er met een BV dus zakelijk volgens deze classificatie 😁

Ooit wel aangeschaft toen ik als rechtvorm nog een eenmanszaak had maar later dus overgeschreven op de nieuwe BV.

Ik blijf het een raar verhaal vinden hoor, een auto als particuliere aanschaf classificeren louter en alleen omdat de hoofdelijke aansprakelijkheid bij een eenmanszaak uiteindelijk bij de persoon ligt.
 
Ik ben een ZZP’er met een BV dus zakelijk volgens deze classificatie 😁


Toch even gechecked bij het RDW en verdomd @Djerro123

94771302-97D5-4BDC-A608-DA15707F28AB.jpeg



Bij eigenaren staat privé/zakelijk 1/1. Dus één privé eigenaar en één zakelijke eigenaar, die ik dus allebei ben, eerste registratie op de eenmanszaak en tweede op de BV.

Maar ik vind het nog steeds raarrrr 😂
 
  • Like
Reactions: djerro1234
Ik blijf het een raar verhaal vinden hoor, een auto als particuliere aanschaf classificeren louter en alleen omdat de hoofdelijke aansprakelijkheid bij een eenmanszaak uiteindelijk bij de persoon ligt.
In eerste instantie vind ik het ook vreemd, maar een uitvoerder van een eenmanszaak moet niet met zijn bedrijfsnaam de koop klinken (dat gaat ook niet).
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik