Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Aan ieder mijn beste wensen en een voorspoedig 2023 en een goede gezondheid gewenst. En vele veilige en mooie kilometers in uw Tesla's.
See You on the way!
Screenshot_20221231_193021_Instagram.jpg
 
Lieve vrienden! Ik wil jullie persoonlijk het allerbeste wensen voor het komende jaar. In deze tijd wordt iedereen overwonnen door het hectische tempo en niemand vindt de tijd meer voor een groet uit het hart.
Veel mensen kopiëren gewoon teksten en posten ze dan om ervan af te zijn.
Dus ik wil jullie persoonlijk een gelukkig Nieuwjaar en het beste voor 2023 wensen. Jullie zijn de beste dansgroep van Ieper!
Groetjes, Sabine
😘
 
Weet niet waar ik hem anders kwijt moet. Ik ben in Noorwegen en rijd veel over besneeuwde en verijsde wegen. Reed van de week na een supercharger weg en mijn auto rijdt boven de 60 Km/h alsof hij een lekke band heeft. Hij trilt en hobbelt. In het begin was het fors en nu is het er nog maar lijkt het iets minder. Moeilijk goed te voelen door ijs en sneeuw op de weg.

Bandenspanning staat op alle vier de banden gewoon op 3.2 bar. Ik zie niks geks. Heb ijs en sneeuw uit de wielkast geveegd. Kan niet zoveel verzinnen.

Of het bij hogere snelheden ophoudt kan ik niet testen. Op de diep besneeuwde wegen kom ik nauwelijks boven de 60.

Ik rij morgen naar Oslo, daar mss een stuk snelweg zonder sneeuw, zal ik het proberen. Denk erover om gewoon even langs SeC in Oslo te rijden, maar ook zonde van mijn anderhalve dag Oslo.

Iemand een idee?
 
Dat zou je wel verwachten. Als ze inmiddels schoon zijn kan het uiteraard ook nog zijn dan je je balanceerlood uit een wiel kwijt bent.
Maar omdat het eerst veel was en nu minder lijkt het of je eerst veel ijs erin had en nu minder.
Probleem is natuurlijk dat het zonder te voelen en te zien van een afstand altijd gissen blijft.
 
Trillingen in het stuur: vooras. Trillingen in je zetel: achteras. En dan kijken of de banden niet beschadigd zijn. Tesla’s durven zelfs na uitlijning overmatig te slijten aan de binnenkant en dan moet je al gaan voelen, maar let op want het ijzer uit je band is scherp.

Ijs of sneeuw in je band lijkt me onwaarschijnlijk. Misschien een loodje dat los geraakt is door de sneeuw? Valt op te lossen bij een banden centrale.
 
Ik moet half januari toch naar afspraak SeC, want hendeltje verstellen passagiersstoel is afgebroken. Kunnen zij het ook bekijken toch? Hoef ik niet separaat voor naar de kwikfit?
Kunnen ze bij SeC gewoon fixen voor je, 10 minuten werk en die 3 plastic dopjes.
Kleine mentale voorbereiding, ik was daar in juni 89 euro voor kwijt ;0

Edit. Maar hee, wat andere kleine zaken netjes onder garantie en m'n model 3 heeft nog geen beurt gehad in de ruim 3 jaar dat ik 'm heb. Dus 't kon eraf.
 
Aan ieder mijn beste wensen en een voorspoedig 2023 en een goede gezondheid gewenst. En vele veilige en mooie kilometers in uw Tesla's.
See You on the way!
View attachment 891020
Hey Frank dankjewel!
Ik zie dat je de nieuwe LR MS hebt gekocht! Cool! Hoe bevallen de verschillen? Heb je een yoke stuur? Geen stengels meer aan het stuur? Wie had gedacht, toen we jarenlang zaten te wachten op de eerste afleveringen in 2013, dat de MS er in 2022 nog vrijwel hetzelfde uit zou zien?
MS gen.1 was bijzonder omdat niemand 'm had, MS gen.2 was alles behalve bijzonder en MS gen.3 is weer bijzonder geworden omdat niemand 'm nog koopt, ofwel malloten van het eerste tot het laatste uur, haha!
 
Hey Frank dankjewel!
Ik zie dat je de nieuwe LR MS hebt gekocht! Cool! Hoe bevallen de verschillen? Heb je een yoke stuur? Geen stengels meer aan het stuur? Wie had gedacht, toen we jarenlang zaten te wachten op de eerste afleveringen in 2013, dat de MS er in 2022 nog vrijwel hetzelfde uit zou zien?
MS gen.1 was bijzonder omdat niemand 'm had, MS gen.2 was alles behalve bijzonder en MS gen.3 is weer bijzonder geworden omdat niemand 'm nog koopt, ofwel malloten van het eerste tot het laatste uur, haha!
De nieuwe S bevalt prima en was het wachten meer dan waard. Ik zie hetzelf als een enorm goede deal. Ik heb €25k minder betaald dan de huidige prijs. Eigenlijk heeft hij me minder gekost dan de vorige S, zeven jaar geleden. Dit is wel een klasse anders dan de vorige. En dubbel zo snel. Ik zie voor mezelf echt geen reden om voor de Plaid te gaan. Ik heb inderdaad de Yoke en ben dit na een week al goed gewoon. Het is niet alleen praktisch, maar het geeft een enorme meerwaarde aan het uitzicht van het interieur. Ik zou het terug bestellen zelf nu de keuze er is.
De stengels aan het stuur mis ik ook niet echt. Enkel op een kleine rotonde, waar je de eerste afslag moet nemen, is het zoeken naar de richtingaanwijzers. De 10000km gratis superchargen heb ik ook nog kunnen meepikken. Dat is goed voor het afkicken van de 776 gratis beuren of +180.000 gratis km van de vorige twee S-en.