You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gaat wel een rommel worden als we dit hele topic vol gaan zetten met die informatie, dat ben je met 2 dagen allemaal kwijt.ik heb het idee dat die google docs niet erg goed wordt bijgewerkt. Ook niet door de frequente bezoekers van het NL deel van het forum. Dus ik bedoelde inderdaad een lijstje hier in het forum...
- - - Updated - - -
bovendien kun je uit de info in google docs niets afleiden uit aantal auto's dat naar NL komt. VIN nr is daarvoor niet te gebruiken.
Gaat wel een rommel worden als we dit hele topic vol gaan zetten met die informatie, dat ben je met 2 dagen allemaal kwijt.
In de mail van bevestiging van reservatie staat die (als je die nog hebt)Waar kan ik mijn reserveringsnummer eigenlijk terug vinden? Op de My Tesla pagina staat alleen een RN nummer, maar geen reserveringsnummer (beginnend met P, S of R).
Kan me wel herinneren dat er vóór het plaatsen van de bestelling twee nummers stonden, maar nu dus niet meer...
In de mail van bevestiging van reservatie staat die (als je die nog hebt)
RESERVATIEBEVESTIGINGSNUMMER RN323312 | RESERVATIESEQUENTIENUMMER U VERKRIJGT DIT NUMMER BIJ AANBETALING |
Ja, dat is de eerste. Maar als de betaling is verwerkt krijg je een 2e mail met dat res.Q.nr.
Heb je al een pin hierop geplaatst ? Tesla Model S X Reservations and Deliveries
Heb je ook op het "confirm" knopje gedrukt?Ik heb ook zojuist mijn VIN gekregen![]()
Ja, uiteindelijk wel. Kreeg 45 min daarna mijn VIN.Heb je ook op het "confirm" knopje gedrukt?
coolSaw lots of EU cars in their final stages during a factory tour today - many of them in that beautiful signature red. If I could only go back in time...
Ik heb gisteren ongeveer 650 km gereden. Vanuit Rotterdam naar Utrecht naar Groningen en terug. Vervolgens naar Schiphol en terug. Ik zat even na te denken hoe ik dit gedaan zou hebben met de Tesla (misschien niet 140km/u rijden). Ik stond ongeveer een uur stil in Utrecht, verolgens weer een uur in Groningen en vervolgens ongeveer 2 uur in Utrecht.
Ben blij dat ik Twin Chargers besteld hebt, anders zou ik met mijn Model S dit niet gehaald hebben![]()
vandaag in de Telegraaf, onderoek onder lezers. 89% vindt dat subsidies op elektrische auto's moet worden afgeschaft. Ook irritatie over laadpalen maar onze mening over plugin's wordt gedeeld:
’EEN KLEINE GROEP WORDT VOORGETROKKEN’
Ergernis over laadpalen
„Wanneer er betere tijden komen is het verlenen van subsidies geen probleem. In de huidige crisis moeten onnodige subsidies, zoals die op elektrische en hybride auto’s, worden stopgezet. Daar waar een land moet bezuinigen moeten geen cadeautjes gegeven worden aan mensen die zich dergelijke dure auto’s klaarblijkelijk kunnen veroorloven.”
Een overgrote meerderheid van de deelnemers aan de Stelling van de Dag is een warm voorstander van het afschaffen van de subsidie op elektrische auto’s. „Wie elektrisch wil rijden moet dat gewoon zelf betalen. Er wordt te vaak voor onnodige zaken de hand opgehouden.” Iemand anders voegt daaraan toe: „Elektrisch rijden is een eigen keuze, net als kinderen nemen.” „Onmiddellijk stopzetten”, roept een van u. „Een kleine groep wordt voorgetrokken op kosten van derden. Dat noem je economische discriminatie.”
Blij
Een derde van de respondenten zegt blij te zijn dat er in Nederland steeds vaker elektrisch wordt gereden. Achtentachtig procent vindt het echter niet terecht dat hiervoor belastinggeld wordt aangewend. „Deze subsidie gaat natuurlijk weer naar de mensen die zelf geld genoeg hebben en Jan met de pet heeft het nakijken.”
De kleine minderheid van tien procent die vindt dat de subsidies moeten blijven, heeft een uitgesproken mening. „Innovatie mag best worden gestimuleerd”, zegt een van hen. Een ander zegt dat iedereen voordeel heeft van elektrisch rijden: „Het is de oplossing voor heel veel problemen, zoals fijnstof, geluidsoverlast en uitlaatgassen.” Ook vinden deze stemmers dat de regering niet zo maar een regeling mag stopzetten. „Je mag van de overheid verwachten dat ze niet ieder jaar de regels verandert.”
Een van de tegenstemmers doet een voorstel: „De subsidie moet niet worden stopgezet maar wel genuanceerder worden toegekend. Het gaat erom dat de dure elektrische wagens beschikbaar komen voor een breed publiek.”
Onderscheid
Verschillende deelnemers maken overigens een onderscheid tussen elektrische auto’s en hybride auto’s, die ook op benzine kunnen rijden. Voor de eerste categorie zou de subsidie moeten blijven bestaan maar voor de hybride auto moeten worden afgeschaft. „Automobilisten met een hybride auto rijden bijna allemaal op benzine. Daar mag ons belastinggeld niet aan worden besteed.” Vijfentachtig procent beschouwt het rijden op benzine terwijl wel subsidie is gegeven voor deze zogeheten schone auto, als fraude.
Van u rijden nog maar weinigen op stroom. Verder is slechts 8 procent van u van plan in de toekomst een dergelijke auto te kopen. Een van u moet sowieso niets van elektrische auto’s hebben: „Ik vind die auto’s ronduit gevaarlijk. Je hoort ze niet aankomen. En de laadpalen zijn ook een ergernis. Die nemen veel te veel parkeerruimte in beslag. En op de parkeerplaats voor de woning waar een laadpaal is geplaatst, mag niemand anders staan.”
Eén respondent doet een voorstel voor een andere manier van financieren: „De overheid kan beter producenten van elektrische auto’s subsidiëren, zodat deze wagens tegen een lager tarief kunnen worden verkocht.”
Iemand anders maakt wel een heel originele vergelijking. „Beter was het een sleepkabel in te bouwen in elektrische auto’s, zodat ze met een normale wagen mee kunnen liften. Dat doen ze nu ook, maar dan financieel.”
- - - Updated - - -
Ik heb vervelend nieuws voor je: dat had je nooit gered, al had je 90 gereden. Twin chargers heb je niets aan onderweg, de laadpalen onderweg gaan niet verder dat laden met 3 fasen 16 amp (11Kw). Een realistische afstand met een volgeladen S is zo rond de 370Km en dan moet je geen 140 rijden...
Met de laadpalen langs de weg "tank" je met ongeveer 10kw per uur, omgerekend (obv die realistische 370 Km) is dat 44Km per uur. Dat betekent voor jouw ritje van gisteren dat je een dikke 6 uur onderweg had moeten bijladen. Als je tijdens stilstand had kunnen laden dan nog resteerde er een dikke 2 uur laadtijd.
Twin chargers gaan pas werken boven 3 x 16amp (11Kw). Dergelijke laadpalen, b.v. 3 x 32amp (22 Kw), zijn zeldzaam.
Overigens wordt dit verhaal een stuk positiever als Tesla snelladers (CHAdeMO) gaat ondersteunen, zie ook het charging en infrastructure in NL forum (dat raad ik overigens iedereen aan, deze "wijsheid" komt er ook vandaan). Dat lijkt te gaan gebeuren doch nog niet bij levering, wellicht tegen het einde van het jaar. Voor CHAdeMO heb je overigens ook geen Twin chargers nodig. CHAdeMO vind je op veel strategische punten langs snelwegen.
En wie hebben ze hier voor ondervraagd?vandaag in de Telegraaf, onderoek onder lezers. 89% vindt dat subsidies op elektrische auto's moet worden afgeschaft. Ook irritatie over laadpalen maar onze mening over plugin's wordt gedeeld:
’EEN KLEINE GROEP WORDT VOORGETROKKEN’
Ergernis over laadpalen
„Wanneer er betere tijden komen is het verlenen van subsidies geen probleem. In de huidige crisis moeten onnodige subsidies, zoals die op elektrische en hybride auto’s, worden stopgezet. Daar waar een land moet bezuinigen moeten geen cadeautjes gegeven worden aan mensen die zich dergelijke dure auto’s klaarblijkelijk kunnen veroorloven.”
Een overgrote meerderheid van de deelnemers aan de Stelling van de Dag is een warm voorstander van het afschaffen van de subsidie op elektrische auto’s. „Wie elektrisch wil rijden moet dat gewoon zelf betalen. Er wordt te vaak voor onnodige zaken de hand opgehouden.” Iemand anders voegt daaraan toe: „Elektrisch rijden is een eigen keuze, net als kinderen nemen.” „Onmiddellijk stopzetten”, roept een van u. „Een kleine groep wordt voorgetrokken op kosten van derden. Dat noem je economische discriminatie.”
Blij
Een derde van de respondenten zegt blij te zijn dat er in Nederland steeds vaker elektrisch wordt gereden. Achtentachtig procent vindt het echter niet terecht dat hiervoor belastinggeld wordt aangewend. „Deze subsidie gaat natuurlijk weer naar de mensen die zelf geld genoeg hebben en Jan met de pet heeft het nakijken.”
De kleine minderheid van tien procent die vindt dat de subsidies moeten blijven, heeft een uitgesproken mening. „Innovatie mag best worden gestimuleerd”, zegt een van hen. Een ander zegt dat iedereen voordeel heeft van elektrisch rijden: „Het is de oplossing voor heel veel problemen, zoals fijnstof, geluidsoverlast en uitlaatgassen.” Ook vinden deze stemmers dat de regering niet zo maar een regeling mag stopzetten. „Je mag van de overheid verwachten dat ze niet ieder jaar de regels verandert.”
Een van de tegenstemmers doet een voorstel: „De subsidie moet niet worden stopgezet maar wel genuanceerder worden toegekend. Het gaat erom dat de dure elektrische wagens beschikbaar komen voor een breed publiek.”
Onderscheid
Verschillende deelnemers maken overigens een onderscheid tussen elektrische auto’s en hybride auto’s, die ook op benzine kunnen rijden. Voor de eerste categorie zou de subsidie moeten blijven bestaan maar voor de hybride auto moeten worden afgeschaft. „Automobilisten met een hybride auto rijden bijna allemaal op benzine. Daar mag ons belastinggeld niet aan worden besteed.” Vijfentachtig procent beschouwt het rijden op benzine terwijl wel subsidie is gegeven voor deze zogeheten schone auto, als fraude.
Van u rijden nog maar weinigen op stroom. Verder is slechts 8 procent van u van plan in de toekomst een dergelijke auto te kopen. Een van u moet sowieso niets van elektrische auto’s hebben: „Ik vind die auto’s ronduit gevaarlijk. Je hoort ze niet aankomen. En de laadpalen zijn ook een ergernis. Die nemen veel te veel parkeerruimte in beslag. En op de parkeerplaats voor de woning waar een laadpaal is geplaatst, mag niemand anders staan.”
Eén respondent doet een voorstel voor een andere manier van financieren: „De overheid kan beter producenten van elektrische auto’s subsidiëren, zodat deze wagens tegen een lager tarief kunnen worden verkocht.”
Iemand anders maakt wel een heel originele vergelijking. „Beter was het een sleepkabel in te bouwen in elektrische auto’s, zodat ze met een normale wagen mee kunnen liften. Dat doen ze nu ook, maar dan financieel.”