Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Met dank aan de subsidie

Dan toch weer die knuppel gooien!


Wie had de auto gekocht zonder subsidie? Dus 92000 euro neer tellen excl. Btw! En dan ook 14% bijtelling betalen over het totale bedrag!

Ik niet dus zonder subsidie en bijtelling korting had ik hem niet gekocht.!

Of misschien wel maar dan een minder luxe!
 
Dan toch weer die knuppel gooien!


Wie had de auto gekocht zonder subsidie? Dus 92000 euro neer tellen excl. Btw! En dan ook 14% bijtelling betalen over het totale bedrag!

Ik niet dus zonder subsidie en bijtelling korting had ik hem niet gekocht.!

Of misschien wel maar dan een minder luxe!

Ik had 'mmwel gekocht zonder subsidie. Overigens, dit zijn Telegraaf lezers die reageren op een dagelijkse stelling. Wat opvalt is het grote percentage (89%) dat voor afschaffing subsidies is. Niet mijn mening overigens, alhoewel ik aansluit bij de subsidies voor de plugin's.

ik heb de afgelopen weken 5 mensen gesproken met een plugin (inderdaad, dunne steekproef) en die reden zonder uitzondering permanent op benzine en was er maar een die het ding uberhaupt wel eens laadde. Het ging hen puur om de bijtelling, verder niets.
Iets zegt mij dat de politiek hier zijn doel wel voorbij geschoten is.

Ik zou wel eens cijfers van Travelcard willen zien hierover, die hebben de absolute waarheid (# Km's en getankte brandstof) over een groot plugin wagenpark. Vreemd dat deze cijfers niet naar buiten komen? Een snel rondje Googlen bevestigt mijn vermoeden maar dat zijn dan weer onderzoeken onder 26 auto's gedurende een jaar met mensen die wisten dat ze onderzocht werden. Dat is niet representatief lijkt me. Iemand in de buurt van die Travelcard database?
 
Bij subsidies wordt vaak eenzijdig de kostenkant belicht. De baten worden gemakshalve vergeten. In mijn business (windenergie) is subsidie een veel besproken thema. Feit is dat je bij windenergie gewoon kunt uitrekenen dat iedere subsidiecent op een kWh direct wordt terugverdiend doordat je milieuschade vermijdt die een conventionele centrale anders zou hebben veroorzaakt bij de productie van die kWh. Onze sector propageert ook stelselmatig het afschaffen van die subsidies in ruil voor een gelijk speelveld waarbij de vervuiler betaalt. En dan hebben we het alleen nog maar over de milieubaten....

- - - Updated - - -

Ik had 'mmwel gekocht zonder subsidie. Overigens, dit zijn Telegraaf lezers die reageren op een dagelijkse stelling. Wat opvalt is het grote percentage (89%) dat voor afschaffing subsidies is. Niet mijn mening overigens, alhoewel ik aansluit bij de subsidies voor de plugin's.

ik heb de afgelopen weken 5 mensen gesproken met een plugin (inderdaad, dunne steekproef) en die reden zonder uitzondering permanent op benzine en was er maar een die het ding uberhaupt wel eens laadde. Het ging hen puur om de bijtelling, verder niets.
Iets zegt mij dat de politiek hier zijn doel wel voorbij geschoten is.

Ik zou wel eens cijfers van Travelcard willen zien hierover, die hebben de absolute waarheid (# Km's en getankte brandstof) over een groot plugin wagenpark. Vreemd dat deze cijfers niet naar buiten komen? Een snel rondje Googlen bevestigt mijn vermoeden maar dat zijn dan weer onderzoeken onder 26 auto's gedurende een jaar met mensen die wisten dat ze onderzocht werden. Dat is niet representatief lijkt me. Iemand in de buurt van die Travelcard database?

Een branchegenoot van mij deed laatst met succes erg veel moeite om zijn V60 plugin ingeplugd te krijgen tijdens een afspraak van een paar uur. Ook duurzaam bloed denk ik :). Hij vond overigens het 0% tarief voor zijn semi fossiele auto belachelijk...
 
Last edited:
Ik zou wel eens cijfers van Travelcard willen zien hierover, die hebben de absolute waarheid (# Km's en getankte brandstof) over een groot plugin wagenpark. Vreemd dat deze cijfers niet naar buiten komen? Een snel rondje Googlen bevestigt mijn vermoeden maar dat zijn dan weer onderzoeken onder 26 auto's gedurende een jaar met mensen die wisten dat ze onderzocht werden. Dat is niet representatief lijkt me. Iemand in de buurt van die Travelcard database?
hier: http://werkelijkverbruik.nl/
Maar ik zie de Ampera er niet in staan.

Mijn bedrijf heeft software ontwikkeld voor greendriver. Zij meten ook het werkelijk verbruik en verbinden er een soort competitie aan om binnen een bedrijf berijders bewuster te laten rijden. Ik zal daar eens informeren.
 
Ik had nog niet op die "confirm" button gedrukt, en nou is ie weg.
Het zal wel

- - - Updated - - -


Kon dat nog zomaar, jij hebt toch al lang geleden gefinalized?

Mailtje gestuurd met de vraag of aanpassing kon, zonder verder gevolg voor de levertermijn (ik vreesde vooral dat men dat als excuus straks zou gebruiken). Aanpassing was geen enkel probleem, zonder verdere gevolgen. En bij 'view design' is het aangepast, helaas ook de prijs:rolleyes:.

- - - Updated - - -

Dan toch weer die knuppel gooien!


Wie had de auto gekocht zonder subsidie? Dus 92000 euro neer tellen excl. Btw! En dan ook 14% bijtelling betalen over het totale bedrag!

Ik niet dus zonder subsidie en bijtelling korting had ik hem niet gekocht.!

Of misschien wel maar dan een minder luxe!

Ik wel, in Belgie zijn er trouwens niet veel extra incentives voor EV's. Vandaar ook dat er zo weinig verkocht worden. Enkel 'die-hards' die kopen.
 
Dan toch weer die knuppel gooien!


Wie had de auto gekocht zonder subsidie? Dus 92000 euro neer tellen excl. Btw! En dan ook 14% bijtelling betalen over het totale bedrag!

Ik niet dus zonder subsidie en bijtelling korting had ik hem niet gekocht.!

Of misschien wel maar dan een minder luxe!
Ik niet, dan was ik blijven rijden in mijn niet plugin maar toch slurpende 2 jaar oude aso bak en had onze staat ook geen extra inkomsten gehad.
Bij nader inzien denk ik, gezien de publiciteit, de PHEV's en EV's de nieuwe aso bakken zijn...
 
Bij subsidies wordt vaak eenzijdig de kostenkant belicht. De baten worden gemakshalve vergeten. In mijn business (windenergie) is subsidie een veel besproken thema. Feit is dat je bij windenergie gewoon kunt uitrekenen dat iedere subsidiecent op een kWh direct wordt terugverdiend doordat je milieuschade vermijdt die een conventionele centrale anders zou hebben veroorzaakt bij de productie van die kWh. Onze sector propageert ook stelselmatig het afschaffen van die subsidies in ruil voor een gelijk speelveld waarbij de vervuiler betaalt. En dan hebben we het alleen nog maar over de milieubaten....

Dan ga je milieuschade kwantificeren en dat is natuurlijk zo subjectief als wat. Als er al milieuschade is, want daar is men het ook niet over eens.
 
Ik kan De Telegraaf niet serieus nemen, die waait met alle winden mee. Het ikke-gevoel ten top. Ik mijd die krant dan ook als de pest; als het bij de kiosk op mijn vakantiebestemming de enige Nederlandse krant is ga ik voor een Duitse krant.

Wat verwacht je overigens als je mensen vraagt of een subsidie moet worden afgeschaft? Dan zeggen de mensen die er toch geen gebruik van kunnen maken uiteraard ja. En dat zal bij elektrische auto's een groot deel van de respondenten zijn. Vraag of de huursubsidie moet worden afgeschaft en de meeste huurders zeggen nee en de meeste huizenkopers ja. Vraag of de hypotheekrenteaftrek moet worden afgeschaft en de meeste huurders zeggen juist ja en de meeste kopers juist nee. Vraag of de kinderbijslag moet worden afgeschaft en de meeste mensen zonder kinderen zeggen nee, etc, etc.

Als politiek moet je boven dit soort zelfzuchtige onderbuikgevoelens staan, en doen wat goed is voor het land. Kindersubsidie is dat, zoals eerder in dit topic al gezegd, omdat kinderen belangrijk zijn voor de toekomst. En subsidie op elektrisch rijden is dat omdat het goed uitpakt voor het milieu waar we allemaal in leven (en het anders niet van de grond komt omdat die auto's nog relatief duur zijn; uiteindelijk zal dat prijsverschil grotendeels verdwijnen en kan ook de subsidie vervallen).

En als een regeling niet goed blijkt te werken, dan wordt daarop ingespeeld (al mag dat soms sneller). In dit geval, bij ongewijzigde uitvoering van het Energieakkoord, door de differentiatie tussen plug-in hybrides en full electric, met 8% en 3% bijtelling.
 
na tientallen avonden en weekends werk is de Tesla Store "Waasmunster" alias de kinderkamer bijna klaar. Nog een weekje werk denk ik.
Vandaag de schuifdeuren geplaatst en muren en plafond geschilderd. Een uitgebreide reportage volg nog.

schuifdeuren.jpg


ja, ik weet het. !Die werktafel moet vervangen worden:wink:

zo was het!
 

Attachments

  • garage.JPG
    garage.JPG
    786.8 KB · Views: 296
Last edited:
na tientallen avonden en weekends werk is de Tesla Store "Waasmunster" alias de kinderkamer bijna klaar. Nog een weekje werk denk ik.
Vandaag de schuifdeuren geplaatst en muren en plafond geschilderd. Een uitgebreide reportage volg nog.

View attachment 25570

ja, ik weet het. !Die werktafel moet vervangen worden:wink:

zo was het!

Wow, hartstikke leuk gedaan.
Jij bent echt in BLIJE verwachting.
Zo graag kijk jij er naar uit.
Ik vind het geweldig.
Vooral die schuifdeuren met dat Tesla Logo.
Gefeliciteerd hoor.