Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Is het wellicht een idee om een Q/A te starten voor NL/BE (EU modellen) in een losse Thread?

Zoals:

1. Hoe is FM ontvangst
2. RDS?
3. Digitale Radio DAB+ aanwezig
4. Streaming muziek diensten (TuneIn, Pandora, Spotify) wat werkt in de Car (zonder phone).
5. Verhaal achter de mistlampen. (Elon heeft beloofd retrofit…)

etc. etc.
 
Is het wellicht een idee om een Q/A te starten voor NL/BE (EU modellen) in een losse Thread?

Zoals:

1. Hoe is FM ontvangst
2. RDS?
3. Digitale Radio DAB+ aanwezig
4. Streaming muziek diensten (TuneIn, Pandora, Spotify) wat werkt in de Car (zonder phone).
5. Verhaal achter de mistlampen. (Elon heeft beloofd retrofit…)

etc. etc.
Goede! Ik ben gisteren helemaal de DAB+ vergeten te testen.
 
Autozine - Rij-impressie: Tesla Model S

blijft toch altijd weer een ding. Nu is ie weer te groot, nou mensen probeer een Mercedes 500 of BMW 540 door dezelfde straten te rijden, en ook die passen niet. Maar ja, je moet natuurlijk wat te zeuren hebben op zo'n geweldige wagen, want een perfecte auto bestaat niet voor een autojournalist. En dit is logisch, anders is zijn werk klaar en is ie werkeloos :biggrin:
 
Hoe zit het met de constante internet verbinding? "krijgen" wij die ook?

Puntje waar ikzelf nog mee zat, de spiegels waren op z'n Amerikaans, hoe zit dit met onze Model S? Ik vond dit vrij irritant toen ik een proefrit ging maken... Iemand anders ook last van gehad? Daarnaast vond ik het ook best vervelend dat het pookje van de cruise control op de plek van de richtingwijzer zat..

Voor de rest heb ik niets te klagen en wacht ik tot 16 sept
 
Ik las hier ergens dat er 30 auto's per dag zullen klaargemaakt worden in Tilburg?
Rekening houdende dat Noorwegen en Zwitserland niet door Tilburg gaan en dat er heel wat Noren op de reservatielijst staan, ziet dat er heel rooskleuring uit voor de leveringstijden.

Ik heb ook wel benieuwd naar de streaming oplossing. Ik heb op dit moment spotify account en zou dat wel graag ook in m'n S gebruiken.
Dan kan je eventueel ook muziek lokaal opslaan en kan je zonder 3G ontvangst ook muziek luisteren.
 
Heb DAB+ getest:
uploadfromtaptalk1377245157329.jpg


uploadfromtaptalk1377245214094.jpg


Alleen kanalen 11C en 12C zijn nu in gebruik. Maar deze bevatten in totaal zo'n 20 radio stations.
Kwaliteit is heel behoorlijk. Al heb ik wel een keer gehad dat het signaal een seconde of 2 weg viel.
Niet heel storend.

Als iemand nog iets getest wil hebben, laat maar weten.
Van werken komt vandaag toch niet heel veel meer terecht.
 
Last edited:
Heb DAB+ getest:

Alleen kanalen 11C en 12C zijn nu in gebruik. Maar deze bevatten in totaal zo'n 20 radio stations.
Kwaliteit is heel behoorlijk. Al heb ik wel een keer gehad dat het signaal een seconde of 2 weg viel.
Niet heel storend.

Als iemand nog iets getest wil hebben, laat maar weten.
Van werken komt vandaag toch niet heel veel meer terecht.
Goed om te zien! Al had ik dat ook al wel verwacht.

Zo ver ik weet is de DAB+ ontvangst in Nederland nog niet optimaal omdat men in September er pas officieël live mee gaat. Niet alle masten staan aan in Nederland waardoor je nog op sommige plekken wat slechtere dekking hebt.
 
Ik las hier ergens dat er 30 auto's per dag zullen klaargemaakt worden in Tilburg?
Rekening houdende dat Noorwegen en Zwitserland niet door Tilburg gaan en dat er heel wat Noren op de reservatielijst staan, ziet dat er heel rooskleuring uit voor de leveringstijden.

Ik heb ook wel benieuwd naar de streaming oplossing. Ik heb op dit moment spotify account en zou dat wel graag ook in m'n S gebruiken.
Dan kan je eventueel ook muziek lokaal opslaan en kan je zonder 3G ontvangst ook muziek luisteren.

Ik hoorde bij telefonisch contact met Tesla dat ze verwachten binnenkort in Tilburg zo'n 15 auto's per dag af te leveren aan klanten (ik ga ervan uit aan Nederlanders, en eventueel Belgen). Of ze dat lukt, zullen we moeten afwachten.