Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb zoals gezegd mijn bestelling gewijzigd in Performance nu is alleen de vraag wel of geen carbon spoilertje. Ik heb een zilvergrijze MS besteld. De foto's op de site geven mij eigenlijk weinig info. Is er iemand die de spoiler in het echt heeft gezien? Is het een aanvulling enigzins stoer of lijkt het er lullig opgeplakt?
Ik hoor graag jullie mening.
Hier precies dezelfde overweging na de upgrade (zij het een pearl white). Als ik naar foto's kijk vind ik 'm niet misstaan (maakt het kleurenspel zwart/wit wel mooi af). Maar in het echt nog niet bekeken. De algemene mening hier is niet positief.
Volgens info hier schijnt die er heel makkelijk weer af te kunnen (mooi, dan nemen we 'm). Van Lester begreep ik later weer dat er wel kans op lakschade is (ojee :confused: ) ; maar als je 'm nu niet kiest, je 'm achteraf gratis kan afhalen bij een service center (terwijl in de US ze er dan weer voor moeten betalen).
Je begrijpt: ik twijfel ook nog.
 
Autozine - Rij-impressie: Tesla Model S

blijft toch altijd weer een ding. Nu is ie weer te groot, nou mensen probeer een Mercedes 500 of BMW 540 door dezelfde straten te rijden, en ook die passen niet. Maar ja, je moet natuurlijk wat te zeuren hebben op zo'n geweldige wagen, want een perfecte auto bestaat niet voor een autojournalist. En dit is logisch, anders is zijn werk klaar en is ie werkeloos :biggrin:

Ach, kritisch artikel. Vermoedelijk is er met een voorserie of Amerikaans model gereden. Afwerking van van EU-modellen is al hoger. Ben wel benieuwd hoe de materialen zich op de lange termijn houden. En groot.. dat heeft voor- en nadelen. Parkeren en dergelijke valt volgens mij wel mee. De draaicirkel is volgens mij relatief klein, doordat er de nodige ruimte voorin is. De XC90 van mijn vrouw met dwars voorin liggende 5-cilinder is daardoor lastiger in te parkeren. Bij de specificaties melden ze een bagageruimte van 150 liter. Ze vergeten er een..

- - - Updated - - -

Nog een vraagje voor de meer ervaren gebruikers van het Forum. Hoe kan ik mijn specs onderaan mijn posts toevoegen?
 
Rechtsboven "settings", dan "edit signature"

--- edit ---

Niet om olie op het vuur gooien, maar bij die noren gaat het best snel
21 AUGUSTUS 2013
Got my delivery date today - September 27th in Oslo !
P#1983 - Vin 167XX - P85 performance - ordered December 2012
 
Last edited:
Ik ga de spoiler zeker erop houden. En de kans op lakschade bij het verwijderen is aanwezig, maar een beetje garage kan dit echt wel zonder lakschade als gevolg.

- - - Updated - - -

Nog een kort vraagje over de de actieradius met een 85P. Ik ben weleens nieuwsgierig wat de daadwerkelijke range is als je heel veel 0 - 100 sprintjes maakt en af en toe goed doortrapt. Wat zal de minimale range zijn in KM die je kan afleggen met een standaard lading? (met een extreme rijstijl)
 
Niet om olie op het vuur gooien, maar bij die noren gaat het best snel
21 AUGUSTUS 2013
Got my delivery date today - September 27th in Oslo !
P#1983 - Vin 167XX - P85 performance - ordered December 2012

Die krijgen hem rechtstreeks van de Fremont fabriek. Daar zit geen Tilburg schakel in het uitleverproces. Maar ik denk dat eens Tilburg de komende weken up to speed geraakt met zijn uitleveringen, het ook wel vlot zal lopen.
 
Ik ga de spoiler zeker erop houden. En de kans op lakschade bij het verwijderen is aanwezig, maar een beetje garage kan dit echt wel zonder lakschade als gevolg.

- - - Updated - - -

Nog een kort vraagje over de de actieradius met een 85P. Ik ben weleens nieuwsgierig wat de daadwerkelijke range is als je heel veel 0 - 100 sprintjes maakt en af en toe goed doortrapt. Wat zal de minimale range zijn in KM die je kan afleggen met een standaard lading? (met een extreme rijstijl)

Met een 85P moet je in NL eigenlijk altijd minimaal 300km kunnen halen. Zie hier link naar leuke testrist in koud weer, met 800m bergje, stukje circuitwerk met een volbepakte Tesla:
Tesla Model S Cold Weather Range Test Norway ENGLISH SUB - YouTube
Erg vermakkelijk en rekent af met de afstandsangst die sommige nog immer voelen.
 
Tunein heb ik nog niet getest, Spotify App is niet aanwezig, ik heb het via de browser geprobeerd (play.spotify.com) maar deze versie had adobe flash nodig. :-(
Mooi. Tunein in combinatie met 3G roaming door heel Europa is heel mooi. Kan je in het zuiden van Frankrijk nog altijd naar je favoriete Nederlands radiostation luisteren.
Spotify en/of andere services zullen nog wel komen neem ik aan. Er staan waarschijnlijk nog wel andere dingen op het to-do lijstje van de software developpers. Ik vind trouwens de tijdspanne waarin ze met een nieuwe release komen nog wel aanvaardbaar. En ze houden de vinger goed aan de pols ivm wat er eerst in moet.
Komt wel goed met die Model S :) Zeker nadat ik hoorde dat je je modeljaar 2012 achteraf nog kan upgraden naar modeljaar 2014. Dat is ongezien in de autowereld.
 
Met een 85P moet je in NL eigenlijk altijd minimaal 300km kunnen halen. Zie hier link naar leuke testrist in koud weer, met 800m bergje, stukje circuitwerk met een volbepakte Tesla:
Tesla Model S Cold Weather Range Test Norway ENGLISH SUB - YouTube
Erg vermakkelijk en rekent af met de afstandsangst die sommige nog immer voelen.

Dank je wel!! Leuk filmpje! Ja, 300 km lijkt mij dan ook wel haalbaar. Maar ergens heb ik nog mijn twijfels met mijn rechtervoet :smile:. Hoop nog altijd een keer een filmpje te vinden waar ze echt proberen om zo gek mogelijk te doen met een P85 en dan kijken hoever ze ermee kunnen komen. Non-stop topsnelheid hoeft dan nog niet, gewoon extreem rij gedrag. Na een korte proefrit wist ik gelijk dat ik niet normaal zou kunnen rijden met een p85, tenminste, de eerste weken niet. (acceleratie is gewoon te verslavend!) Ben gewoon nieuwsgierig hoeveel km ik kan rijden per dag, de eerste weken.. :smile:250 km zou al mooi zijn!
 
Dank je wel!! Leuk filmpje! Ja, 300 km lijkt mij dan ook wel haalbaar. Maar ergens heb ik nog mijn twijfels met mijn rechtervoet :smile:. Hoop nog altijd een keer een filmpje te vinden waar ze echt proberen om zo gek mogelijk te doen met een P85 en dan kijken hoever ze ermee kunnen komen. Non-stop topsnelheid hoeft dan nog niet, gewoon extreem rij gedrag. Na een korte proefrit wist ik gelijk dat ik niet normaal zou kunnen rijden met een p85, tenminste, de eerste weken niet. (acceleratie is gewoon te verslavend!) Ben gewoon nieuwsgierig hoeveel km ik kan rijden per dag, de eerste weken.. :smile:250 km zou al mooi zijn!

In de VS wordt door eigenaren die de auto al een tijdje in bezit hebben een gemiddeld verbruik genoemd variërend van 250 Wh/mijl (voorzichtig rijdend) tot 400 Wh/mijl (zeer sportief rijdend). Als je ervan uitgaat dat je je reserve kilometers (na 0 op de teller) niet gebruikt, zou dat met de genoemde getallen een range van 305 tot 490 km opleveren.

- - - Updated - - -

Fuzzy,

Ik heb wel nog een vraag!

Wat zijn de binnenafmetingen van de kofferruimte als je de bak plat legt? Zou er bijvoorbeeld een ikea-kast in passen? (wel nog ingepakt in de doos uiteraard :wink:)

Dit draadje elders op het forum geeft wat meer info over de afmetingen van de kofferruimte: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/17815-Best-mattresses-for-Model-S/page3
Circa 193 cm lang en 98 cm breed bij de wielen. Genoeg ruimte dus om een opblaasbare matras in te leggen zoals je kunt zien. ;)
 
Ik ga zo naar Tilburg voor de proefrit. Ga in ieder geval de volgende vragen stellen:

1. Hoe zit het met het onderhoudscontract (1x per jaar ongeacht kilometers, of iedere 20.000 tot 80.000 km)
2. Zit bandenwissel in dit contract (2x per jaar)
3. Hoe zit het met de bandenslijtage op 21" velgen
4. Wanneer wordt mijn auto geleverd
5. 3G overal in Europa (is 4G ook mogelijk in de toekomst)

1. Onderhoud is 4 jaar of 80.000 km, dus voor mensen die net als ik bv. 40.000 km gaan rijden betaal je dus €2200 voor 2 jaar. Terwijl een inspectie €700 kost. De dame in kwestie heeft dit nagevraagd bij de servicemanager die boven was. Dus voor mensen die meer als 20.000 km per jaar rijden wellicht beter om los te betalen. Verser komt er een uitgebreider pakket ter beschikking voor meer kilometers. Waarschijnlijk aankomende maand bekend. Wellicht is dit de oplossing voor de meerrijders onder ons.

2. Bandenwissel zit niet in contract, wel de ,ongelijkheid om de banden op te laten slaan bij de servicecentre. Zal wel wat kosten, hoeveel e.d. Niet bekend.

3. Niet gevraagd, is volgens mij ook persoonlijke rijstijl

4. Begin november, ze hebben geen betere informatie

5. 4G niet zomaar mogelijk, wel via tethering op je telefoon

zo weer heerlijk gereden en wellicht nog twee mensen overtuigd van de aanschaf van een model S. Kan ook altijd nog verkoper van Tesla worden :tongue:
 
Met mijn idiote rij gedrag zou ik al enorm blij zijn met alles boven de 250!! Jammer dat ik de auto pas (hopelijk) in november krijg! Anders had ik het zelf direct uitgetest.. Tot die tijd lekker andere gebruikers reviews lezen, hopelijk nog veel meer uit Nederland. Met mijn vorige auto presteerde ik het om met 95 liter DIESEL, gemiddeld 540 km ver te komen, totale waanzin, heb gewoon een iets te zware rechter voet :)
 
Vanmorgen het gloednieuwe distributiecentrum kunnen bezoeken alsook een testritje kunnen maken met een P85+ ( kwijlmomentje ). Zoals gewoonlijk weer super ontvangst door het Tesla team - thanks to you all ! Tesla heeft ginds niet alleen een prachtig centrum beschikbaar, maar gezien de ligging ook als bonus een prachtige testroute in de onmiddelijke omgeving. Niets dan lof van mijn kant dus. Heb zowat alle kleuren ( eindelijk ook de blauwe... ) gezien en alle binnenafwerkingen ( tan en grijs leder, met of zonder panodak ). Ideaal om je keuze te maken. Nu nog een bruine erbij en het plaatje is compleet :smile:
Hetgeen me evenwel het meest opgevallen is, waren de leuke kleine laders die ze aan de muur hadden hangen van fabrikant ABL-SURSUM. Heb al een mailtje naar de verantwoordelijke voor Europa gestuurd, dus die info zien jullie binnenkort hopelijk in de thread Charging Infrastructure opduiken.
De medewerkster van Tesla wist me wel te vertellen dat er binnen enkele weekjes een mail te verwachten is waarin Tesla laders gaat aanbieden via priviliged partners. Zal ABL-SURSUM dan ongetwijfeld ook wel bijzitten aangezien het distributiecentrum er vol mee staat.
 
Vanmorgen het gloednieuwe distributiecentrum kunnen bezoeken alsook een testritje kunnen maken met een P85+ ( kwijlmomentje ). Zoals gewoonlijk weer super ontvangst door het Tesla team - thanks to you all ! Tesla heeft ginds niet alleen een prachtig centrum beschikbaar, maar gezien de ligging ook als bonus een prachtige testroute in de onmiddelijke omgeving. Niets dan lof van mijn kant dus. Heb zowat alle kleuren ( eindelijk ook de blauwe... ) gezien en alle binnenafwerkingen ( tan en grijs leder, met of zonder panodak ). Ideaal om je keuze te maken. Nu nog een bruine erbij en het plaatje is compleet :smile:
Hetgeen me evenwel het meest opgevallen is, waren de leuke kleine laders die ze aan de muur hadden hangen van fabrikant ABL-SURSUM. Heb al een mailtje naar de verantwoordelijke voor Europa gestuurd, dus die info zien jullie binnenkort hopelijk in de thread Charging Infrastructure opduiken.
De medewerkster van Tesla wist me wel te vertellen dat er binnen enkele weekjes een mail te verwachten is waarin Tesla laders gaat aanbieden via priviliged partners. Zal ABL-SURSUM dan ongetwijfeld ook wel bijzitten aangezien het distributiecentrum er vol mee staat.
Ik kan nog steeds niet geloven hoe bizar veel laadstations er daar binnen staan. Het moet ook wel, maar toch, pfff.

Je bedoeld met ABL-SURSUM die dingen die in de aflever bays hangen? Die vond ik inderdaad ook wel mooi.