Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
yep, wordt niet verrekend, puur het recht op configureren en dit jaar gegarandeerde levering... ik hoeft overigens maar 2k aan te betalen aan tesla, dus check maar ff...
?? hebben jullie het hier over de aanbetaling aan Tesla die niet verrekend wordt. Heb dit nergens kunnen vinden. Een aanbetaling is toch per definitie iets wat verrekend wordt met het uiteindelijk te betalen bedrag. Ik heb ook 2k aanbetaald.
 
?? hebben jullie het hier over de aanbetaling aan Tesla die niet verrekend wordt. Heb dit nergens kunnen vinden. Een aanbetaling is toch per definitie iets wat verrekend wordt met het uiteindelijk te betalen bedrag. Ik heb ook 2k aanbetaald.

Nee, ik heb een productieplaats overgenomen van een investeerder die 9 auto's had gekocht. Bij Tesla was niets meer beschikbaar wat gegarandeerd dit jaar werd geleverd, deze wel. Van Leeuwen had er een stuk of wat, deze investeerder had er 9, zijn broer had er 20, etc. etc. Ik heb hem 2.5k betaalt om deze auto te mogen overnemen, en 2k aan aanbetaling aan Tesla. De 2k wordt op de eindfactuur verrekend, de 2.5 blijft bij de investeerder hangen.
 
Hmmm...is dat werkelijk zo? Een ingeprogrammeerd toestaan van een stapje opzij voelt welliswaar spectaculairder, maar is er uitsluitend bij de gratie van de electronische waakhond. Je kunt het 'oproepen' maar hebt er vervolgens zelf geen enkele regie meer over. Saai. Zo kan iedere nitwit doen alsof ie kan rijden (not). "Voet omlaag kun je een aap ook leren", zei Hans Deen al tegen ons klasje in 1988.

Dus: alles uit en vervolgens 'full opposite lock' op de maximale sliphoek de hoek om :cool:

@PeterSZ: dat kan en is getest ;-)
 
Nee, ik heb een productieplaats overgenomen van een investeerder die 9 auto's had gekocht. Bij Tesla was niets meer beschikbaar wat gegarandeerd dit jaar werd geleverd, deze wel. Van Leeuwen had er een stuk of wat, deze investeerder had er 9, zijn broer had er 20, etc. etc. Ik heb hem 2.5k betaalt om deze auto te mogen overnemen, en 2k aan aanbetaling aan Tesla. De 2k wordt op de eindfactuur verrekend, de 2.5 blijft bij de investeerder hangen.

Voor zover ik weet heeft Athlon ook nog een paar auto's "over". Dus als je voor een financial lease wilt gaan is dit nog een kans om hem in 2013 geleverd te krijgen. Je betaald wel 4k borg, maar die wordt gewoon helemaal verrekent met de aanschaf.
 
Voor zover ik weet heeft Athlon ook nog een paar auto's "over". Dus als je voor een financial lease wilt gaan is dit nog een kans om hem in 2013 geleverd te krijgen. Je betaald wel 4k borg, maar die wordt gewoon helemaal verrekent met de aanschaf.

ja, echterrrr... ik heb een financiele lease offerte van Alphera gekregen die op 5.9% rente gebaseerd is. Bij Athlon betaal je weliswaar die 4k alleen als borg, maar wel een hogere rente waardoor je uiteindelijk duurder uit bent... ze dekken het risico van de productieplaatsen ook daar af, geen zorgen... Dus netto onder aan de streep duurder uit bij Athlon...
 
Vandaag kleine 300 km gereden. Van Tilburg naar Hengelo met een flinke omweg ivm een afspraak. Onderweg niet bijgeladen. Thuis nog 20 km over. Jammer van het hondeweer vandaag, maar kan iig melden dat hij op de snelweg stortbuiproof is. Nu hangt hij aan de 3 x 16 A bij te tanken. Ik kom uit een Audi A4 en af en toe een Roadster. Met beide auto's een groot verschil. Man, wat een gave bak! Ruim, soepel, megapower. Maar ja dat hoef ik hier niet uit te leggen. Paar dingen die tot nu toe opvielen:

- klokje voor de tijd staat 10 uur te vroeg. Zou volgens DS vanzelf op tijd moeten komen, maar tot op heden niet. Ook geen mogelijkheid gevonden om zelf in te stellen.
- traction control werkt minder goed dan in Roadster. Paar keer doorslaande wielen gehad, incl klein stapje opzij. Dat doet de Roadster niet, zelfs niet op nat.
- app werkt zowel op iOs als Windows Phone
- in ons (zaak) MyTesla account zit nu 1 MS, maar er komen er meer. App kan nog niet meerdere MSsen binnen 1 account aan. Wordt aan gewerkt.
- app is leuke afleiding tijdens vergadering ;-)
- er staan in Tilburg naar mijn schatting een kleine 100 MSsen te wachten op hun baasje. Echt veel!
- mistlampen worden nageleverd
- files zijn (nog) niet erg. Lekker spelen met de iPad :)
- je wordt af en toe gefotografeerd en gefilmd op de snelweg
- ik vond laden van nav-kaarten best snel gaan
- internetradio ook zonder gehaper

gaaf, dank voor de info. Ik ben ook een van die 100, wellicht zelfs een van de sig red van je foto, ik kreeg vandaag een telefoontje van Tesla dat ik de leverdatum van volgende week donderdag (19) naar deze vrijdag (13 sept) kan verplaatsen, met de opmerking dat ze ruimte nodig hebben... VET
Snel de verzekering met centraal beheer geregeld, en vanavond de 3x16A aansluiting aanleggen. Had ik gepland voor as weekend, maar dan ga ik lekker rijden!
 
ja, echterrrr... ik heb een financiele lease offerte van Alphera gekregen die op 5.9% rente gebaseerd is. Bij Athlon betaal je weliswaar die 4k alleen als borg, maar wel een hogere rente waardoor je uiteindelijk duurder uit bent... ze dekken het risico van de productieplaatsen ook daar af, geen zorgen... Dus netto onder aan de streep duurder uit bij Athlon...
Hm, ik kreeg via Lage Landen/Athlon/LeaseLoket 5.4% en bij Alphera 5.6%. Ofwel totale willekeur of andere criteria? Overigens is er een apart topic voor lease/financiering.
Belgium and the Netherlands: Leasing, Financing and Tax incentives
 
gaaf, dank voor de info. Ik ben ook een van die 100, wellicht zelfs een van de sig red van je foto, ik kreeg vandaag een telefoontje van Tesla dat ik de leverdatum van volgende week donderdag (19) naar deze vrijdag (13 sept) kan verplaatsen, met de opmerking dat ze ruimte nodig hebben... VET
Snel de verzekering met centraal beheer geregeld, en vanavond de 3x16A aansluiting aanleggen. Had ik gepland voor as weekend, maar dan ga ik lekker rijden!

Geweldig nieuws Maarten! En niet alleen voor jou, het lijkt er op dat Tesla eindelijk volume gaat draaien in Europa.
 
Als je nog beter kijkt zie je de toevoer kabels ook rechts.

Ik had de foto nog niet in deze resolutie gezien.

Ik zie hem!

Gisteren op kantoor bij ons, vanaf boven hoor ik ineens: "ZOE, ZOE, ZOE!!!!!"

Kwam er een zwarte Zoe voorbij rijden, mijn collega (Roadster eigenaar) werd helemaal blij ;)


Ha, fijn... Dan kan ik jullie de 21ste toch nog blij maken! Ik kom met de Zoë. Nen witte. Misschien dragracen tgen de aanwezige S-en?
:tongue:
 
gaaf, dank voor de info. Ik ben ook een van die 100, wellicht zelfs een van de sig red van je foto, ik kreeg vandaag een telefoontje van Tesla dat ik de leverdatum van volgende week donderdag (19) naar deze vrijdag (13 sept) kan verplaatsen, met de opmerking dat ze ruimte nodig hebben... VET
Snel de verzekering met centraal beheer geregeld, en vanavond de 3x16A aansluiting aanleggen. Had ik gepland voor as weekend, maar dan ga ik lekker rijden!

Dan hebben ze mij me jouw omgeruild! Ik ben van eventueel de 13e definitief de 16e naar de 19e geschoven!
Omwille van de k.t accu en heb bevestiging dat het echt die container met accu's is die vast staat!

Maar ja als ik hem maar voor de 21 heb dan ben ik blij
 
Blijft een raar verhaal. Bij jou missen ze de accu, bij mij de hele auto. Mensen schuiven naar achter en naar voren.
Ik ben wel heel benieuwd hoe ze de distributie precies gepland hebben.

Planning Tesla

... haalt hem uit elkaar

?.. stopt hem in een container

Schrijft in het Arabisch op hoe het zit

Niemand kan het lezen

...... moet het hier uitpakken

Oo hoe zit het nu???

We missen delen


Hahahahahahaha ach nu kan ik er ondertussen om lachen
 
inderdaad, de volumes lopen op, 1300 (NL) en ??? rest EU in 2013 is ook best veel

- - - Updated - - -

Dan hebben ze mij me jouw omgeruild! Ik ben van eventueel de 13e definitief de 16e naar de 19e geschoven!
Omwille van de k.t accu en heb bevestiging dat het echt die container met accu's is die vast staat!

Maar ja als ik hem maar voor de 21 heb dan ben ik blij
goed dat we die 21ste nu als nieuwe target hebben...! Ik kijk er naar uit!
 
Accu's zijn eenvoudig uitwisselbaar. Dus waarom schuiven ze de jouwe naar achter en een ander naar voren?

Zeker als ze de accu's los per container verschepen heeft het geen nut om vooraf deze delen aan elkaar te koppelen ( al is het alleen administratief)