Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Lang geleden dat we nog iets van George Blankenship hebben gehoord! Weet iemand hier meer over?
Onderweg naar Rotterdam om een container met batterijen los te krijgen?

- - - Updated - - -

Iedereen krijgt maar een Vin en ik heb nog niets en leveringsbelofte staat op mid november
Het moment van finalizen zou van invloed kunnen zijn. Is jouw fact.nr. inderdaad 947? dat impliceert dat je redelijk laat hebt gefinalized.
Van wanneer dateert die leveringsbelofte?
 
Toen ik in juni de Stelvio opfietste (die dag 2x in een rondje van 100 km pffff...) kwam ik ook een i8 tegen. In testkleurtjes.

- - - Updated - - -
Zeker favoriete rondje van de testrijder :)


Suc6 met Gavia en Mortirolo. Heb ik ook gedaan in dat weekend in juni. Nog sneeuw op de Stelvio?

Er lag nog een beetje sneeuw op de Stelvio, maar ze verwachten binnen 4 weken weer sneeuwkettingen nodig te hebben.
 
echt heel handig die app: 's morgens vanuit je bed even 'in' de auto kijken: vannacht slechts 6 km range verloren (had de stekker er uit gehaald), is erg goed, komt door de software update (versie 5 inmiddels). Is nog niet eens de power off stand. Je moet allemaal wel even alert zijn op de stekkers: er is nu een groot tekort aan stekkers bij Tesla, dus je hebt mazzel als je de 3x16 connector meekrijgt. Basis is 1x16, en dus ook geen geen type2. Je kunt dus nergens eigenlijk opladen, behalve aan een gewoon stopcontact (12km/hr oid). Het is dus wel handig je eigen type2/type2 en type2/3x16 te regelen of in elkaar te klussen. Overigens staat de fabriek in Tilburg echt helemaal ramvol met MSsen, er komen nog een heleboel aan!
De foto hieronder is van de app van gisteravond, toen de auto buiten aan het laden was, en ik binnen gezellig naar de voice of holland zat te kijken, maar toch wel eigelijk 'bij' mijn auto was.
IMG_2832.PNG
 
Last edited:
Maarten! Ik hoop dat Tesla met ziggo een app ontwikkelen! Dan kan ik straks in de auto THE Voice kijken!:biggrin:
Ik hoop wel dat er genoeg 3x16 stekkers zijn! Als we in Waalwijk allemaal aan de 5 kWh gaan dan schiet het niet op

Verder succes dit weekeind met uittesten en rijden van de auto
 
Vandaag eerst naar een klant. En wat staat er op de parkeerplaats van de CEO, waar eerst altijd een BMW stond? Jawel, een rode P85+.

Daarna naar de fabriek. Rondleiding gedaan. Vond het allemaal toch wel redelijk amateuristisch overkomen. Is zeker geen super strak georganiseerde productielijn zoals de grote jongens die hebben. Het was ook typisch een vrijdag. Er stond veel stil. De afmontage had die dag (of shift) een target van 60. Ze zouden op het moment dat ik er was 28 auto klaar moeten hebben. Waren er echter maar 17...
Tussen de auto's die naar Tilburg moesten (kan dus voor heel Europa zijn) heb ik nog een rode Signature gespot. Hoeft natuurlijk niet voor NL te zijn maar ergens in Europa is iemand niet blij... Ook bijzonder er stonden ook auto's onder het bestemmingsbordje 'Zurich'' . Gaan die niet via Tilburg? Heb het niet kunnen vragen.
Verder detail: naast de motor en batterij word ook de front bumper er afgehaald voor transport (volgens de rondleider).

Vervolgens alle bestelde spullen gekregen. Moest twee keer rijden. Maar op de hotelkamer het geheel toch kunnen terugbrengen tot 3 'koffers'. Moet wel 1 Frunk box en 1 Trunk tas laten staan. Maar die had ik extra voor de liefhebbers. Alle 'bestellingen' van het forum zijn mee zover die spullen op voorraad waren. (mis geloof ik alleen wat kleding en de velg-lock set).

Verder veel Tesla's in het wild hier. Haast een gewone auto...
 
Ik heb van mijn installateur gehoord dat hij 3 * 40 Amp gaat aanleggen ipv 3 maal 25. Dat scheelt een hoop en je schijnt niet heel veel meer vastrecht te hoeven betalen. Dat moet wel bij 3 maal 50.

Je komt uit Friesland dus waarschijnlijk is Liander je netbeheerder. Het verschil tussen 3x25 en 3x35 is €724 per jaar. Dat zou ik toch "aanzienlijk" noemen ipv "niet heel veel meer" ;)

Bron
 
Last edited: