Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Moest vandaag even naar Breda, en ja, dan piep je natuurlijk snel even via Dongen naar Tilburg-Noord. Deze keer was er op zaterdag veel drukte: monteurs, (auto)schoonmakers en ook een schadehersteller die een auto kwam halen die tijdens het transport een klein deukje had opgelopen. Ik zag geen afleveringen, hoewel die volgens een personeelslid wel plaatsvonden vandaag.

Ik kon niet naar binnen, maar buiten in de regen stonden vanwege ruimtegebrek een kleine 20 auto's, dus kon ik toch nog wat foto's nemen. Mijn eigen VIN zag ik er niet tussen, maar de grote bulk staat dan ook binnen. Alleen al deze week zouden er 200 zijn binnengekomen, vertelde een medewerker me.

2013-09-14 13.58.30.jpg


2013-09-14 13.58.50.jpg


2013-09-14 13.59.05.jpg


2013-09-14 13.59.12.jpg


2013-09-14 14.00.33.jpg


2013-09-14 14.00.45.jpg


2013-09-14 14.04.23.jpg


2013-09-14 14.05.15.jpg
 
Moest vandaag even naar Breda, en ja, dan piep je natuurlijk snel even via Dongen naar Tilburg-Noord. Deze keer was er op zaterdag veel drukte: monteurs, (auto)schoonmakers en ook een schadehersteller die een auto kwam halen die tijdens het transport een klein deukje had opgelopen. Ik zag geen afleveringen, hoewel die volgens een personeelslid wel plaatsvonden vandaag.

Ik kon niet naar binnen, maar buiten in de regen stonden vanwege ruimtegebrek een kleine 20 auto's, dus kon ik toch nog wat foto's nemen. Mijn eigen VIN zag ik er niet tussen, maar de grote bulk staat dan ook binnen. Alleen al deze week zouden er 200 zijn binnengekomen, vertelde een medewerker me.

View attachment 30639

View attachment 30640

View attachment 30641

View attachment 30642

View attachment 30643

View attachment 30644

View attachment 30645

View attachment 30646
Gaaf!! Geeft de burger goede moed, dat de leveringen toch spoedig zullen verlopen...:smile:
 
Ik vond zilver er trouwens verrassend goed uitzien, dat had ik niet verwacht. Die kleur wordt, bij de Sigs in elk geval, nog redelijk vaak gekozen (naar binnen glurend zag ik ook nog een aantal keer zilver staan). Dat had ik niet verwacht, maar ik snap nu waarom. Maar zwart lijkt het populairst, al is mijn steekproef niet heel groot.
 
Last edited:
Ik kon niet naar binnen, maar buiten in de regen stonden vanwege ruimtegebrek een kleine 20 auto's, dus kon ik toch nog wat foto's nemen. Mijn eigen VIN zag ik er niet tussen, maar de grote bulk staat dan ook binnen. Alleen al deze week zouden er 200 zijn binnengekomen, vertelde een medewerker me.

View attachment 30639

Heee, wat zie ik daar? Een Sig Perf Red, ZONDER Spoilert? Is wel exact mijn config. @Tesla: willen jullie die wel even binnen zetten?

@Fred: dank je, geweldig om te zien!
 
Maarten,

Gaaf stukje! Hij bevalt dus goed!

Kabels liggen er de 21e ook te koop ( via luckyluke ) dam kun je even kijken welke lengte je wilt hebben! je kunt ze meteen meenemen! En een deel gaat dan het goede doel in en ze zijn nogsteeds spotgoedkoop voor wat je krijgt
Dank aan lucky!

Wiebe, die staat al een week buiten! Het dak lekt dus dat zal die van jouw zijn:tongue: geintje ( wat dat dak betreft dan)
 
img_2832.png


Ik had al eerder een dergelijk screenshot gezien en was verbaasd over het aantal Km/uur dat er geladen wordt op 225V/10A. In mijn berekeningen kom ik dan (weliswaar berekend op 480Km) op zo'n 12Km per uur dat je effectief kan laden. 30Km per uur dat we bij MaartenST zien is bijna 3 x zo veel. Klopt mijn berekening dan niet? Zou niet de eerste keer zijn overigens...
 
App geeft idd niet aan of het om 1 of 3 fase gaat. Heb gezien dat als hij bijna vol zit hij in range mode het ampèrage geleidelijk knijpt. Of dat ook zo is in standard mode, zoals hier, weet ik eigenlijk niet. Het kan ook zijn dat MaartenST in de auto 10A heeft ingesteld.

Zichtbare trip logging heb ik nog niet ontdekt, maar getuige de NY Times affaire is het wel ergens aanwezig...
 
ik heb 10 A als limiet ingesteld. Vannacht trouwens minder dan 200 Wh gebruikt op Power Off stand. Zie ook Ons eerste weekend met de Tesla Model S P85+ | Steinbuch

- - - Updated - - -

Ik had al eerder een dergelijk screenshot gezien en was verbaasd over het aantal Km/uur dat er geladen wordt op 225V/10A. In mijn berekeningen kom ik dan (weliswaar berekend op 480Km) op zo'n 12Km per uur dat je effectief kan laden. 30Km per uur dat we bij MaartenST zien is bijna 3 x zo veel. Klopt mijn berekening dan niet? Zou niet de eerste keer zijn overigens...
ik laad inderdaad 3 fase!
 
App geeft idd niet aan of het om 1 of 3 fase gaat. Heb gezien dat als hij bijna vol zit hij in range mode het ampèrage geleidelijk knijpt. Of dat ook zo is in standard mode, zoals hier, weet ik eigenlijk niet. Het kan ook zijn dat MaartenST in de auto 10A heeft ingesteld.

Zichtbare trip logging heb ik nog niet ontdekt, maar getuige de NY Times affaire is het wel ergens aanwezig...

Over logging gesproken.. iemand zich hier al eens in verdiept ? Er wordt niet alleen veel gelogd op de Tesla servers, maar het is ook min of meer beschikbaar. Zie:
This is unofficial documentation of the Tesla Model S REST API used by the iOS and Android apps. Overigens zie je daar ook hoe je de auto kan "[FONT=Proxima-Nova, Helvetica, sans-serif]bedienen" als je je inloggegevens weet.
[/FONT]Diverse mensen zijn hiermee dingen aan het ontwikkelen. Dit is wel leuk om dat je daarmee klaarblijkelijk zelf de detailgegevens kunt downloaden.. heb het nog niet kunnen proberen maar met een tool als Tableau moet jaar daar zelf leuke analyses mee kunnen doen. inclusief op een kaart zichtbaar maken waar je bent geweest..Ik heb de afgelopen weken meer van dit soort initiatieven langs zien komen.. zal het eens bij gaan houden.
 
Dat klinkt goed! Hoe lang doet ie er daarna over om weer op te starten Maarten? Kun je hem tussentijds remote weer aan zetten?
gelijk als je het rempedaal indrukt! Remote vlgs mij niet. Het lukt me wel om remote het dak op vent stand te zetten, en de climate control aan, dus weinig Power Off meer lijkt me. Ik zal zo eens naar buiten lopen. Kan vanaf binnen via de App dus ook de temperatuur in de auto in de gaten houden. Nu van 13,5 naar 15,5 gestegen in 2 min. Mooi plaatje he?
climate AppTesla.PNG
 
Last edited:
gelijk als je het rempedaal indrukt! Remote vlgs mij niet. Het lukt me wel om remote het dak op vent stand te zetten, en de climate control aan, dus weinig Power Off meer lijkt me. Ik zal zo eens naar buiten lopen. Kan vanaf binnen via de App dus ook de temperatuur in de auto in de gaten houden. Nu van 13,5 naar 15,5 gestegen in 2 min. Mooi plaatje he?

Ziet er inderdaad heel mooi uit. Het lijkt er dus op dat je ondanks de power off, toch een kwartiertje voordat je wegrijdt de standkachel kunt aanzetten?
 
Zojuist even in Tilburg gaan kijken en zelfs op zondag zijn ze hard aan het werk, ik kon even naar binnen gluren :)
Wel leuk om al die verschillende configuraties bij elkaar te zien (zie foto's Wiebe).

Wat is jullie ervaring / visie als het om de 19inch of 21 inch velgen gaat? Dingen als onderhoud, slijtage, etc.
 
Net ook power off geprobeerd. Alleen als ik vervolgens de deur open om uit te stappen gaat power weer on... Dus nu met geopende deur power off gedaan en dan blijft hij wel uit. Denk ik. Heb jij dat ook MaartenST? Hij stuurt idd wel data naar de app dus helemaal off issie niet.