Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
@RSF, super al die foto's twijfel al een tijdje of ik ook niet eens richting Tilburg moet rijden om de diverse kleuren en combinaties in het echt te gaan bekijken. Omdat ze toch nog onderdelen zoeken kan ik misschien de kleuren nog wisselen van exterieur, interieur en velgen. Misschien voordat ik op de launchparty kom.

@Maarten ST, heerlijk al die nieuwe input. Merk dat ik niet alleen My Tesla dashboard regelmatig ververs om te zien of er al wijzigingen zijn maar ook het forum voor nieuwe berichten, weetjes, foto's, etc. Zag dat jij de + versie hebt gekozen. Ben benieuwd hoe dat bevalt. Bij mij wordt het toch de daily driver voor het gezin wat comfort prefereert boven sportief rijgedrag. Daar moet ik maar iets anders voor nemen.
 
Over logging gesproken.. iemand zich hier al eens in verdiept ? Er wordt niet alleen veel gelogd op de Tesla servers, maar het is ook min of meer beschikbaar. Zie:
This is unofficial documentation of the Tesla Model S REST API used by the iOS and Android apps. Overigens zie je daar ook hoe je de auto kan "bedienen" als je je inloggegevens weet.
Diverse mensen zijn hiermee dingen aan het ontwikkelen. Dit is wel leuk om dat je daarmee klaarblijkelijk zelf de detailgegevens kunt downloaden.. heb het nog niet kunnen proberen maar met een tool als Tableau moet jaar daar zelf leuke analyses mee kunnen doen. inclusief op een kaart zichtbaar maken waar je bent geweest..Ik heb de afgelopen weken meer van dit soort initiatieven langs zien komen.. zal het eens bij gaan houden.
Werkt best goed: EVTripPlanner
Zo kom je er ook achter dat op een tripje naar Noord Frankrijk een P+ op 21" 5kwh méér gebruikt dan een gewone S. Plm 5% meer verbruik dus op die sloffen.
 
Last edited:
Wat is het adres van Tilburg? Ik wil misschien ook wel even gaan kijken vanavond. Heb mijn bestelling al gedaan maar ik twijfel nog een beetje!

Bestelling is nu: S85, 19", Zwart, Bruin leer, Obeche matte, pano, tech, park, sound, duolader

atlasstraat 7. De poort was net open en kon zo het terrein oplopen. Handigste vanuit Breda is via Dongen, Tichelrijt en dan Tilburg, dan rij je er zo langs
 
Werkt best goed: EVTripPlanner
Zo kom je er ook achter dat op een tripje naar Noord Frankrijk een P+ op 21" 5kwh méér gebruikt dan een gewone S. Plm 5% meer verbruik dus op die sloffen.

voor de liefhebbers - een link naar applicaties en tools die gebruik maken van de Model S api. De App communiceert niet rechtstreeks met de auto, maar via de Tesla servers. Ben toch wel benieuwd wat daar wordt opgeslagen, voor hoe lang en of je de daar niet toestemming voor zou moeten geven. Zou wel mijn voorkeur hebben -;)
Maar natuurlijk zijn er leuke dingen mee te doen. Heb nu ook een Mac App gevonden van jpasqa in CA. Dit is een goede link naar screenshots in een andere thread op het forum. Heb de auto nog niet helaas...kan nu alleen nog maar inloggen..

- update

You can download VisibleTesla 0.19.03
here. (credits: jpasqa)
Zie de eerste pagina van deze thread - geeft een overzicht van de mogelijkheden.
 
Last edited:
Moest vandaag even naar Breda, en ja, dan piep je natuurlijk snel even via Dongen naar Tilburg-Noord. Deze keer was er op zaterdag veel drukte: monteurs, (auto)schoonmakers en ook een schadehersteller die een auto kwam halen die tijdens het transport een klein deukje had opgelopen. Ik zag geen afleveringen, hoewel die volgens een personeelslid wel plaatsvonden vandaag.

Ik kon niet naar binnen, maar buiten in de regen stonden vanwege ruimtegebrek een kleine 20 auto's, dus kon ik toch nog wat foto's nemen. Mijn eigen VIN zag ik er niet tussen, maar de grote bulk staat dan ook binnen. Alleen al deze week zouden er 200 zijn binnengekomen, vertelde een medewerker me.

View attachment 30639

Kijk dan wil je toch dat je hier je eigen S ziet. Dus probeer je er wat statistiek op los te laten: 130 sigs in NL, 1/3 Sig Red, 44 over. Spoilert: 22 over. Regular/Perf/Perf+ allemaal 1/3 dan zijn er 7 over. Wit leer, gokje 4 over. Dus een kans van 1 op 4 dat die tweede rode Sig (met spoilert) die van mij is...
Maar helaas kan ik niet zien of ie wit leer heeft. Ook kan ik niet echt goed zien of ie parking sensors heeft. Met die laatste input was ik wellicht op 1 uitgekomen en had ik zeker geweten dat dit die van mij is!
Maar ik weet zeker dat het niet zo is, want delivery op de 21ste was niet mogelijk. Dus lijkt het me sterk dat ie al klaarstaat.

Wat me verder opvalt is dat het erop lijkt dat op de achterkant (laatste foto) de S van Model S is omgevallen. Krijg je een Model S infinity...

- - - Updated - - -

Vergeet ik in de statistiek natuurlijk stiekem dat de auto's die je ziet ook rustig voor elders in Europa kunnen zijn. Moet ik dus met 500-'al afgeleverd' beginnen...
 
Kijk dan wil je toch dat je hier je eigen S ziet. Dus probeer je er wat statistiek op los te laten: 130 sigs in NL, 1/3 Sig Red, 44 over. Spoilert: 22 over. Regular/Perf/Perf+ allemaal 1/3 dan zijn er 7 over. Wit leer, gokje 4 over. Dus een kans van 1 op 4 dat die tweede rode Sig (met spoilert) die van mij is...
Maar helaas kan ik niet zien of ie wit leer heeft. Ook kan ik niet echt goed zien of ie parking sensors heeft. Met die laatste input was ik wellicht op 1 uitgekomen en had ik zeker geweten dat dit die van mij is!
Maar ik weet zeker dat het niet zo is, want delivery op de 21ste was niet mogelijk. Dus lijkt het me sterk dat ie al klaarstaat.

Wat me verder opvalt is dat het erop lijkt dat op de achterkant (laatste foto) de S van Model S is omgevallen. Krijg je een Model S infinity...

- - - Updated - - -

Vergeet ik in de statistiek natuurlijk stiekem dat de auto's die je ziet ook rustig voor elders in Europa kunnen zijn. Moet ik dus met 500-'al afgeleverd' beginnen...

Je komt er achter door even te gaan kijken, hoewel ze nu misschien wel dicht zullen zijn ;-) Achter de voorruit van elke auto ligt een papier met daarop in grote letters de laatste 5 cijfers van de VIN-code. Ik had nog even de neiging ze te noteren. Ik kreeg overigens, toen ik op het punt stond te vertrekken, te horen dat ik er eigenlijk niet mocht rondlopen (er stond overigens niet aangegeven dat je het terrein niet mocht betreden). Ik zie overigens niet in wat er mis kan zijn als een Tesla-enthousiast die zelf een auto in bestelling heeft staan even de auto's bekijkt. Als je een beetje afstand houdt en niet door alle ramen naar binnen gaat gluren, kan er niks gebeuren.

Er stonden buiten overigens in elk geval twee auto's met nieuwe Nederlandse platen, de zilveren met donkergrijze velgen die op de foto staat en een ik meen ook een Sig Red met zilveren velgen. Ik vermoed dat er in Nederland maar heel weinig zilveren auto's met met donkergrijze velgen besteld zullen zijn, dus als dat de configuratie is van iemand op het forum, dikke kans dat je auto de 4-SFR-44 is.
 
Last edited:
Je komt er achter door even te gaan kijken, hoewel ze nu misschien wel dicht zullen zijn ;-) Achter de voorruit van elke auto ligt een papier met daarop in grote letters de laatste 5 cijfers van de VIN-code. Ik had nog even de neiging ze te noteren. Ik kreeg overigens, toen ik op het punt stond te vertrekken, te horen dat ik er eigenlijk niet mocht rondlopen (er stond overigens niet aangegeven dat je het terrein niet mocht betreden). Ik zie overigens niet in wat er mis kan zijn als een Tesla-enthousiast die zelf een auto in bestelling heeft staan even de auto's bekijkt. Als je een beetje afstand houdt en niet door alle ramen naar binnen gaat gluren, kan er niks gebeuren.

Er stonden buiten overigens in elk geval twee auto's met nieuwe Nederlandse platen, de zilveren met donkergrijze velgen die op de foto staat en een ik meen ook een Sig Red met zilveren velgen. Ik vermoed dat er in Nederland maar heel weinig zilveren auto's met met donkergrijze velgen besteld zullen zijn, dus als dat de configuratie is van iemand op het forum, dikke kans dat je auto de 4-SFR-44 is.
Zou zeker de mijne wel eens kunnen zijn maar twijfel omdat ik foto en kentekengegevens van mijn DS zou krijgen zodra de auto op het terrein van Tesla in Tilburg klaar zou staan. Betekent dat jij eerder met nieuws bent dan mijn DS, eerlijk gezegd denk ik dat ie van iemand anders is die hem eerder deze week in ontvangst gaat nemen als 'family' of een Athlon auto.
 
Last edited:
voor de liefhebbers - een link naar applicaties en tools die gebruik maken van de Model S api. De App communiceert niet rechtstreeks met de auto, maar via de Tesla servers. Ben toch wel benieuwd wat daar wordt opgeslagen, voor hoe lang en of je de daar niet toestemming voor zou moeten geven. Zou wel mijn voorkeur hebben -;)
Maar natuurlijk zijn er leuke dingen mee te doen. Heb nu ook een Mac App gevonden van jpasqa in CA. Dit is een goede link naar screenshots in een andere thread op het forum. Heb de auto nog niet helaas...kan nu alleen nog maar inloggen..

- update

You can download VisibleTesla 0.19.03
here. (credits: jpasqa)
Zie de eerste pagina van deze thread - geeft een overzicht van de mogelijkheden.
De REST API geeft alleen toegang tot "actuals" - als de auto zelf al historie bijhoudt, dan is die iig niet via die API ontsloten. De makers van applicaties die wel je rij- en accu geschiedenis voor je bijhouden doen dat door voortdurend de "actuals" uit te vragen bij je auto, en deze in een eigen database op te slaan.

Ben benieuwd trouwens wat dat qua vampire drain betekent.. Over een week kan ik het zelf uitproberen, ik heb mijn eigen programmacode al klaarstaan :)
 
Net ook power off geprobeerd. Alleen als ik vervolgens de deur open om uit te stappen gaat power weer on... Dus nu met geopende deur power off gedaan en dan blijft hij wel uit. Denk ik. Heb jij dat ook MaartenST? Hij stuurt idd wel data naar de app dus helemaal off issie niet.
ik had dezelfde twijfel, maar concludeer op basis van het verbruik afgelopen nacht dat hij echt wel in Power Off stond.
 
Ik ben vanmiddag ook maar eens een kijkje gaan nemen in Tilburg. Er stond nu een duidelijk bordje bij de ingang dat het verboden toegang was voor onbevoegden. Er kwam ook meteen een (vriendelijke) bewaker aanlopen. Moest helaas rechtsomkeert :-( Maar goed, kijken en foto's maken kan ook door het hek ;-)

6amedevu.jpg


a8a8u5uz.jpg


ubuzuden.jpg


ejymebe6.jpg


ahygy8yj.jpg
 
Ik ben vanmiddag ook maar eens een kijkje gaan nemen in Tilburg. Er stond nu een duidelijk bordje bij de ingang dat het verboden toegang was voor onbevoegden. Er kwam ook meteen een (vriendelijke) bewaker aanlopen. Moest helaas rechtsomkeert :-( Maar goed, kijken en foto's maken kan ook door het hek ;-)

We laten ons door een bewaker en hek natuurlijk niet uit het veld slaan. Gewoon lekker vanaf de openbare weg koekeloeren :wink:. Het is best indrukwekkend om die rij te zien staan. Helaas zo dichtbij maar toch nog zo ver weg (voor de meesten van ons). Ik vind 6 dagen wachten al lang, ik benijd allerminst de forumleden die nog twee, drie maanden moeten wachten.