Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Je zou verwachten dat meer automerken zich geinspireerd voelen door het fantastische touchscreen van de Model S. Niets is minder waar. Kijk maar naar het interieur van de nieuwe Porsche Macan. Zoveel knoppen!! Ik begrijp er echt niks van! Wie wil dit nog anno 2014??

Interior-Macan-vs-Tesla.gif
 
wellicht is iedereen vergeten dat elke moderne auto bij een onderhoudsbeurt nieuwe software krijgt. Enerzijds motormanagement en aan de andere kant qua functionaliteiten. Alleen bij tesla zijn we er heel erg bewust van en hebben we het gevoel dat er iets opgelegd wordt.....niet helemaal juist in mijn optiek.
Wie installeert geen updates op hun PC/ipad/tabled etc etc. Daar klikt iedereen op okay.......
Is een kwestie van vertrouwen. Apple heeft dat goed gedaan (al hadden ze het bijna verprutst toen ze bij een OS update opeens Google Maps en YouTube weggooiden zonder dat Google al goede apps in eigen beheer had gemaakt). Maar vraag nu eens hoeveel mensen "automatic updates" van Windows uit hebben staan - ook al kreeg Microsoft hun zaakjes wat dat betreft al bijna een decennium geleden op orde.

Met name voor mensen die nog op 5.6 hebben gereden was een "update" die zonder ook maar één regel eraan te wijden in de release notes opeens de laadstroom met 20% terugbrengt wel een harde reality check dat Tesla net zo makkelijk dingen onklaar maakt als fixed in hun updates. Ik ga ook zéker 6.0 niet klakkeloos installeren.
 
Dinsdag 4 maart 2014 is het weeral een super Tesla Club Belgium First Tuesdays in het Tesla Brussels Service Center.
Er zijn al meer dan 80 mensen ingeschreven via TeslaClubBE.eventbrite.com Het is nog altijd een volledig gratis event voor leden van de Tesla Club Belgium. Gratis lidmaatschap via: TeslaClub.be/membership

We zullen ook hier een hoop gratis EV Laadschijven uitdelen.
EV Charging Disc BW v3.1 Lightning bolt TP.gif

Als je er deze keer niet bij kunt zijn... Spreek gewoon af met een TMC Forum lid die er wel gaat zijn en we geven er een hoop met hen mee.
 
Dit begint zo langzamerhand een langdradig draadje te worden dat meer op een WhatsApp-chat lijkt. Wat moeten we met al die berichten dat je een gele Porsche hebt gezien, dat je S een update krijgt (oh ja, joh) en dat je niet kunt slapen omdat je morgen nieuwe kokosmatten krijgt.
Klaarblijkelijk is er behoefte aan dit soort chats, maar wellicht dat de moderator daar een aparte draad van kan maken in de categorie Social Chats oid.
 
Dit begint zo langzamerhand een langdradig draadje te worden dat meer op een WhatsApp-chat lijkt. Wat moeten we met al die berichten dat je een gele Porsche hebt gezien, dat je S een update krijgt (oh ja, joh) en dat je niet kunt slapen omdat je morgen nieuwe kokosmatten krijgt.
Klaarblijkelijk is er behoefte aan dit soort chats, maar wellicht dat de moderator daar een aparte draad van kan maken in de categorie Social Chats oid.
Deze thread is al meer dan een jaar een chat. Het doet me wat denken aan die IRC kanalen van vroeger. Maar ik vind het best ok.
 
He Frank, dat is nou eenmaal de aard van deze Thread. Specifieke onderwerpen bespreek je in een daarvoor bedoelde thread. Deze is voor alle overige berichten. Niet interessant? dan gewoon deze thread niet lezen...

- - - Updated - - -

ps heb ik dat bericht over die gele Porsche gemist?
 
Dit begint zo langzamerhand een langdradig draadje te worden dat meer op een WhatsApp-chat lijkt. Wat moeten we met al die berichten dat je een gele Porsche hebt gezien, dat je S een update krijgt (oh ja, joh) en dat je niet kunt slapen omdat je morgen nieuwe kokosmatten krijgt.
Klaarblijkelijk is er behoefte aan dit soort chats, maar wellicht dat de moderator daar een aparte draad van kan maken in de categorie Social Chats oid.
Goed idee! En dan geven we die thread een generieke naam, iets wat niet veel meer aanduidt dan, zeg, de regio waar het betrekking op heeft. Nederland.. Oh en dan nemen we de Belgen ook meteen mee, natuurlijk. Dus dat wordt dan iets als.. "Belgium and The Netherlands".. En misschien de taal er nog bij, Dutch..

Ik zeg: doen! :biggrin:

- - - Updated - - -

He Frank, dat is nou eenmaal de aard van deze Thread. Specifieke onderwerpen bespreek je in een daarvoor bedoelde thread. Deze is voor alle overige berichten. Niet interessant? dan gewoon deze thread niet lezen...

- - - Updated - - -

ps heb ik dat bericht over die gele Porsche gemist?
Gele Porsche? Waar??
 
Tuurlijk, als er behoefte aan is, prima. Vraag me alleen af waar ik dan moet zijn voor inhoudelijke informatie-uitwisseling. Zo zie je nu regelmatig dat mensen steeds dezelfde vraag stellen omdat het - allang gegeven - antwoord onder is gesneeuwd. Anyway, vergeet m'n post en laat iedereen lekker verder keufelen (net als bij de meeting met Elon Musk)...
 
Goed idee! En dan geven we die thread een generieke naam, iets wat niet veel meer aanduidt dan, zeg, de regio waar het betrekking op heeft. Nederland.. Oh en dan nemen we de Belgen ook meteen mee, natuurlijk. Dus dat wordt dan iets als.. "Belgium and The Netherlands".. En misschien de taal er nog bij, Dutch..

Ik zeg: doen! :biggrin:

- - - Updated - - -


Gele Porsche? Waar??

Ik zag laatst ook een gele Porsche! Iemand van hier? </trollmodus>

porsche-997-turbo-geel-1.jpg
 
De laatste keer dat ik keek was-ie nog zwart.

@FairFrank
Misschien doet de titel van dit topic inderdaad te serieus aan. Op www.porscheforum.nl heet het vergelijkbare topic dan ook: 'Goedemorgen, welkom in Spreukjescafé De Negen Elfjes' en is men inmiddels in deel 6.

Dat met die delen is ook nog wel een idee voor hierzo op TMC. Na (een paar) honderd berichten een vervolgtopic beginnen, dan laadt het allemaal wat sneller.
 
Byron,
Ik kan er jammer genoeg niet bij zijn.
We vertrekken die dag om 10 uur op vakantie naar Sri Lanka.
kan je een schijfje opzij houden, of kan er iemand één meenemen voor mij?
alvast bedankt!

Frank,

Ik had al een bestelling bij Byron geplaatst en haal die per 04/03 op. Kan je je adres op Sri Lanka speciëren of moet er een drone op afgestuurd worden om de kaart af te leveren?