Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad, een zalig idee. Je zet je auto af in de wachtrij, gaat iets eten. Hij parkeert zich in wanneer een stall vrij komt en rijd weer weg als hij genoeg geladen heeft en zet zich op een gewone parkeerplaats.

Ik ben er zeker van dat dit er in de toekomst aankomt. Het grootste probleem zal het aan- en afkoppelen van de lader zijn. Die gemotoriseerde slang is niet voor niets iets wat Tesla in de kast liggen heeft.
 
Daar was ik toevallig laatst ook over aan het nadenken.
Even los van Tesla maar de hele EV markt bekijkend:
Ik denk helaas dat gedrag aanpassen maar in beperkte mate gaat werken (zeker als, zoals je zegt, de grote massa aan de EV gaat).
Volgens mij zit de oplossing niet zozeer aan de vraagkant maar aan de aanbodkant: de laadinfrastructuur moet explosief meegroeien.

Wat Tesla betreft zouden ze op de SuCs hun eigen gang kunnen gaan.
Zomaar een idee voor bijv. de veelvuldige misbruikers:
- De tijd die je de auto aan de SuC hebt hangen nadat hij vol is, moet je bij je volgende SuC bezoek eerst uitzitten voordat hij begint met laden (boetetijd).:tongue:

Wat denk je van een boete systeem
Invoeren, veelvuldig te lang bezet houden kan betekenen dat de laadtijd op de eerst volgende keer per Kw moet gaan betalen!
Heb je daar geen boodschap aan gaat de afneem prijs omhoog.
Eerste keer laad de MS niet meteen maar krijgt een boodschap te bellen, bellen met Tesla dus verplichten om een preek aan te moeten horen.

Dat kan wel inhouden dat zij die veelvuldig "dicht bij huis" gaan laden ook aangepakt gaan worden want zo'n systeem kan Tesla aanzetten alleen Destination Charging toe te laten.

Ik laad bij SuC's hoogstens één of twee keren per maand, de meeste laad beurten ver van huis!
Soms 10 min omdat ik net te weinig heb om thuis te komen.
 
Gedrag van mensen ga je niet zomaar veranderen zonder beloning/boete systeem, en zo'n systeem is weer enorm onwenselijk ivm negative publiciteit (los van de administratie- en beheerkosten van zo'n systeem).

De enige echte oplossing is: zorgen voor voldoende SuperCharger capaciteit.

Tot die tijd kun je natuurlijk het plaatselijk restaurant binnenrennen en hard roepen dat er rook uit een ladende Tesla komt, dan weet je meteen wie je moet hebben... :-D
 
Ik ben er zeker van dat dit er in de toekomst aankomt. Het grootste probleem zal het aan- en afkoppelen van de lader zijn. Die gemotoriseerde slang is niet voor niets iets wat Tesla in de kast liggen heeft.

deze oplossing kent vele varianten:
met gespiegelde plekken hoeft niemand direct weg te rijden en kan er sneller handmatig gewisseld worden (Classic compatible)
de halfautomatische piloot, lichtsignaal waarschuwt wachtende welke handmatig afgekoppeld kan worden, zodra klepje dicht gaat die vanzelf op zoek en parkeert de wachtende in
de robotslang, die ook nog klepjes sluit
een que-systeem waar 2 of 3 wagens in fileparkeerstand opeenvolgend worden geladen met 1 SuC, vol is gelijk beginnen met de volgende (Classic compatible)
een smartere manier om de a-b plekken dynamisch te "paren" zou ook nog s kunnen schelen

misschien dat die F1 pitstop baas die is aangenomen bij Tesla zich ook over het minimaliseren van de laadstop tijd kan buigen :biggrin:
 
Denk dat er nog veel werk is en vrees dat het in de nabije toekomst niet zal verbeteren.
Gisteren aangekomen in Nieuwpoort met 20km over - Aan de blue-corner paal stond een i3 te laden via Mennekens 2 (22KW) - enige vrij laadpunt was dus de Shuko (12km/uur) - om in Gent te geraken moest ik 5 uur laden. Heb het na 2 uur opgegeven en ben dan maar gaan zoeken naar een andere laadpaal (en aan de Belgische kust betekend dit effectief zoeken).
Heb geen probleem met andere merken en EV's - moedig dit zelf aan - maar eens nadenken over hoe te laden is er bij veel niet bij...

Paar weken geleden zelfde tafereel in Shopping Center Waasland - 2 laadpunten - 1 bezet door Nissan EV - eentje door ne Gold - kabel zat in maar niet aan het laden - na 2 uur wachten heb ik de kabel er dan maar uitgehaald om te kunnen laden.

Vrees voor de nabije toekomst...
 
https://www.rvo.nl/sites/default/files/Brochure&Milieulijst 2016.pdf

Milieulijst 2016.... (MIA...)

EV lijkt hetzelfde te blijven.

Maar.... laadpaal wordt wel lastiger gemaakt (eigen bedrijfsterrein / eigen gebruik) dus best even met de fiscalist overleggen of het juist is om dit jaar nog de verplichting aan te gaan in geval van een paal duurder dan 2500 Euro....

Plugins lijken er vanaf te zijn...

Ik zal morgen nog eens dieper er in duiken.
 
Nieuw ideetje voor een roadtrip :)
Road from Europe to U.S.? Russia proposes superhighway - CNN.com

6dcc6804b4446298167b1d2c99bc6e3a.jpg