Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Het beste, @Erik-S85 !

En on-topic... :)

Ik merk regelmatig vertraging in de feedback van de auto, bijv. het zien/horen van de richtingaanwijzer in het dashboard of het "piep" signaal bij sluitende deuren (X). Soms zo'n 1-2 sec te laat. Is dit normaal? Heeft de cpu dan gewoon even teveel dingen te doen? Vooral als ik het geluid van de richtingaanwijzer niet meteen hoor hoop ik altijd maar dat deze al wel buiten de auto te zien is.
 
Het beste, @Erik-S85 !

En on-topic... :)

Ik merk regelmatig vertraging in de feedback van de auto, bijv. het zien/horen van de richtingaanwijzer in het dashboard of het "piep" signaal bij sluitende deuren (X). Soms zo'n 1-2 sec te laat. Is dit normaal? Heeft de cpu dan gewoon even teveel dingen te doen? Vooral als ik het geluid van de richtingaanwijzer niet meteen hoor hoop ik altijd maar dat deze al wel buiten de auto te zien is.
Thanks en ontoppic:
Ook wel gehad in het verleden. Al reset uitgevoerd? Dat helpt bij mij altijd
 
Het beste, @Erik-S85 !

En on-topic... :)

Ik merk regelmatig vertraging in de feedback van de auto, bijv. het zien/horen van de richtingaanwijzer in het dashboard of het "piep" signaal bij sluitende deuren (X). Soms zo'n 1-2 sec te laat. Is dit normaal? Heeft de cpu dan gewoon even teveel dingen te doen? Vooral als ik het geluid van de richtingaanwijzer niet meteen hoor hoop ik altijd maar dat deze al wel buiten de auto te zien is.

Beide komt bij mijn X sinds enkele weken ook wel eens voor. Sinds de laatste software update, volgens mij.
Ook is voor het eerst de center display gecrashed. Zwart scherm, startte automatisch weer op, doorrijden geen probleem.

Dat de audiovisuele feedback vertraagd komt is wel.eens.verwarrend. Ik denk dan dat ik de richtingaanwijzer niet goed bedien of misschien wel de verkeerde handle gebruik. Is natuurlijk niet zo. Leidt wel af van aandacht bij het verkeer.
Vertraagd deuren-sluitsignaal is niet zo erg.
 
  • Informative
Reactions: HerrJones
Hier sinds de laatste update soms ook lichte vertraging, maar eergisteren ook een volledige crash. Hij heeft toen ook niet geladen in de nacht. Hoefde gelukkig niet veel te rijden die dag, maar wel vervelend. Is al de derde keer in bijna 3 jaar tijd dat de auto aan de stekker hing, alles was gecrasht en hij het opladen heeft overgeslagen. Voor lange ritten zoals vakanties start ik het laden dus altijd met de hand voor de zekerheid.

Maar goed, deze ronde had ik de best wat moeite om het weer tot leven te wekken. De eerste 2 minuten alleen een bericht met dat ik de rem in moest trappen zodra dat bericht weg was (die dus niet weg ging). Reset via scroll wieltjes gedaan, toen deed alles het weer na 1-2 minuten. Maar ook dat duurde erg lang. Dus even snel willen wegrijden betekende dus eerst 5 minuten klieren.

Betreft een S met AP1 op 2017.28.4 cf44833.
 
  • Informative
Reactions: HerrJones
Reset via scroll wieltjes gedaan, toen deed alles het weer na 1-2 minuten. Maar ook dat duurde erg lang. Dus even snel willen wegrijden betekende dus eerst 5 minuten klieren.
Het lijkt wel een computer. ;)

Als Tesla een upgrade zou aanbieden van de cpu die de touch screen en center display aanstuurt, dan zou ik daar graag voor betalen. Het werkt momenteel, maar is allemaal vrij sluggish. Zeker als je de soepelheid van bijv. een iPad gewend bent.

Iemand enig idee hoeveel gescheiden computer systemen er in een Tesla werkzaam zijn? AP natuurlijk, en dus de schermen voor bediening en feedback. Aansturing van de motor en management batterij wellicht ook apart?
 
Het lijkt wel een computer. ;)
...
Iemand enig idee hoeveel gescheiden computer systemen er in een Tesla werkzaam zijn? AP natuurlijk, en dus de schermen voor bediening en feedback. Aansturing van de motor en management batterij wellicht ook apart?

Op Processors Analysis and Count | TeslaTap is een flinke lijst al te vinden. 65 cpu units, het document is wel outdated van ergens 2014 vermoed ik.
 
Op Processors Analysis and Count | TeslaTap is een flinke lijst al te vinden. 65 cpu units, het document is wel outdated van ergens 2014 vermoed ik.
Indrukwekkend!
Of inmiddels normaal voor een moderne auto? Ik heb eigenlijk geen idee.

Ik herinner me het verhaal van de Prius verkoper 9 jaar geleden, die vertelde dat de meest essentiële functies door twee computers worden berekend, en alleen als beide computers het met elkaar eens zijn er wordt besloten tot actie. Heb dat verhaal nooit bevestigd gezien, maar het klinkt mooi. :)
 
Indrukwekkend!
Of inmiddels normaal voor een moderne auto? Ik heb eigenlijk geen idee.

Ik herinner me het verhaal van de Prius verkoper 9 jaar geleden, die vertelde dat de meest essentiële functies door twee computers worden berekend, en alleen als beide computers het met elkaar eens zijn er wordt besloten tot actie. Heb dat verhaal nooit bevestigd gezien, maar het klinkt mooi. :)
Vandaar dat het soms even duurt, dan zijn ze het nog niet eens ;)
Wat dat betreft beter 3 computers gebruiken, dan heb je altijd een meerderheid...
 
Er moet wel bij worden vermeld dat sommige CPU's echt heel weinig voorstellen. Denk aan dingen als de besturing van de elektrische ramen, wat vaak losse processoren zijn in auto's. Of de achterklep.

Maar goed, ik weet niet zeker of voor het media center nog steeds de Tegra3 wordt gebruikt, maar voor hedendaagse begrippen stelt dat echt weinig voor. Aan de andere kant, Tesla kan de software natuurlijk heel ver dooroptimaliseren, omdat ze maar 1 type hardware hebben en dus niet zoals bijv. Android rekening hoeven te houden met 1000+ verschillende devices. Dus je zou verwachten dat het wel iets soepeler kan werken dan het nu doet, binnen de huidige processor.