Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat herken ik wel, gewoon een reset doen..... ik stond recent op de oprit, terwijl ik volgens de meter 110 reed :)
Heeft iets te maken met de cache die vol is....
Ik ga morgenochtend meteen een reset proberen.
Vind het wel zeer merkwaardig. Bij mijn laptop of telefoon kan ik het accepteren dat een cache of ander soort buffer vol kan raken en een reset nodig is. Misschien naïef, maar bij een auto vind ik dat eigenlijk niet kunnen.
 
Ik heb dezelfde software versie en herken alleen het soms afwezig zijn van het geluid van de richtingaanwijzer.

Wel een ander probleem vanavond gemerkt: De Auto High Beam ziet geen tegenliggers meer en zet het groot licht dus niet meer uit. Heb 20km provinciale weg gereden en geen vrienden gemaakt met mijn tegenliggers. Geen enkele keer ging het groot licht vanzelf uit. Na een paar seconde doe ik het zelf maar.

Vreemd, want het heeft wel goed gewerkt.
Reset heb ik nog niet geprobeerd.
 
Nou, ik heb er nog niet echt aan gerekend, maar de panelen leveren in de vroege ochtend behoorlijk wat op. In mijn geval ruim 10kW. Totdat ik vertrek (rond 9 uur) kan alles naar de Tesla. De WP laat ik overdag vol draaien op de panelen en warmt zo het huis en/of het water op voor de avond, mijn huis is prima geisoleerd en de temp zakt max 1 graad per dag bij rondom 0 buiten. Het overschot aan opwek gaat via de Maxem in de Powerwall.

Het werkt niet als er geen zon is, dat is waar. Maar met een redelijke zonnige dag kom ik een heel eind met een 14kW buffer voor de avond en de nacht. Mijn laadroutine wordt dan omgekeerd aan nu, laden op het werk ipv laden thuis.

En of het rendeert boeit me niet zo, het is de sport om zoveel mogelijk zelfvoorzienend te zijn. Als ik voor rendement zou zijn gegaan had ik geen Tesla van over de ton gekocht, toch? ;)
Helemaal waar. Maar de gemiddelde particulier kan al dit moois, inclusief de Tesla, niet betalen. Die zijn al blij als ze een tiental zonnepanelen kunnen neerleggen. Een kleine tien mille neertellen voor een Powerwall is voor 99% van de Nederlanders een ver van hun bed show.
 
Gewoon een keer per week een preventieve reset doen, als je toch even niks te doen hebt in de file, ofzo.
Blij dat ik gisteravond laat nog even de reset ging proberen. De auto zat op slot, maar het touchscreen stond gewoon aan! In zijn geheel flink in de war dus, het systeem.

Na een reset (voor de zekerheid beide schermen maar gereset) lijkt alles weer normaal te werken.

Maarten
 
Ik heb dezelfde software versie en herken alleen het soms afwezig zijn van het geluid van de richtingaanwijzer.

Wel een ander probleem vanavond gemerkt: De Auto High Beam ziet geen tegenliggers meer en zet het groot licht dus niet meer uit. Heb 20km provinciale weg gereden en geen vrienden gemaakt met mijn tegenliggers. Geen enkele keer ging het groot licht vanzelf uit. Na een paar seconde doe ik het zelf maar.

Vreemd, want het heeft wel goed gewerkt.
Reset heb ik nog niet geprobeerd.
misschien per ongeluk uitgezet in het scherm of door een update uitgeschakeld? Check de instellingen eens.
 
Helemaal waar. Maar de gemiddelde particulier kan al dit moois, inclusief de Tesla, niet betalen. Die zijn al blij als ze een tiental zonnepanelen kunnen neerleggen. Een kleine tien mille neertellen voor een Powerwall is voor 99% van de Nederlanders een ver van hun bed show.
Nee die gaan ze natuurlijk leasen van hun energiebedrijf.
(Ik kan nu even niet kiezen tussen een huil emoticon en een smiley)
 
Nee die gaan ze natuurlijk leasen van hun energiebedrijf.
(Ik kan nu even niet kiezen tussen een huil emoticon en een smiley)
Je overschat de gemiddelde particulier. In mijn beleving leeft, zeker op het gebied van duurzaamheid, 98% van de Nederlanders onder een steen. Als ik de gemiddelde rijtjeswoning binnenstap dan heb ik na 3 minuten rondkijken 30% energiebesparingsmogelijkheid gezien.
Powerwalls, postcoderoosregeling, warmtepomp, zonnepanelen, salderen en nog zo een reeks termen, zijn voor ons gesneden koek.
Voor de massa is dit een ver van hun bed show. Ik stel vast dat 95% van mijn familie, vrienden en kennissen de hoogte van hun maandelijkse energierekening niet binnen 100 euro nauwkeurig weten. Nog erger, de grootste groep weet zelfs helemaal niks over hun energierekening.
Als er voor het eerst een zeer informatieve aankondiging van een postcoderoosregeling bij ons op het eiland op de deurmat valt, daar wonen 40 gezinnen, dan ben ik de enige die op de informatie avond aanwezig is. Het interesseert ze, op zijn Hollands gezegd, allemaal geen moer. Gelukkig gaan die ongeïnteresseerde lieden wel de rekening betalen.
 
Nee die gaan ze natuurlijk leasen van hun energiebedrijf.
(Ik kan nu even niet kiezen tussen een huil emoticon en een smiley)
Sorry @Wim S. , dat was een zwaar cynische/sarcastische opmerking van me, de onderliggende grap was dat i.p.v. dat de energieleveranciers zouden investeren in gedecentraliseerde opslag, ze dat via lucratief lijkende leasedeals door de particulier zouden laten installeren/betalen.
Was niet serieus bedoeld...
 
  • Like
Reactions: Wim S. and PaulusdB
misschien per ongeluk uitgezet in het scherm of door een update uitgeschakeld? Check de instellingen eens.

Heb de Auto High Beam setting toen meteen gechecked. Was weer even zoeken, waarom staat dat bij Trips, omdat daar nog wat plek was op het scherm, I guess :rolleyes:.
Maar ik kon het ook al zien aan het grijze groot licht "lampje", met een A erin.
Geen idee waarom het stuk is. Reset ga ik nog doen.
 
  • Like
Reactions: ErnstT
Je hoeft maar naar Vlaanderen te kijken om te zien hoe dat gigantisch uit de klauwen kan lopen.
Uit de klauwen lopen?
Het enige wat uit de klauwen is gelopen zijn de subsidies voor productie van groene stroom tussen 2006 en 2010. Eigenaars van pv-panelen krijgen tot 450€/1000kWh gegarandeerd over een periode tot maximaal 20jr.
Je was gek als je het niet deed.

Maar dit heeft dus NIETS met de saldering te maken.
 
Uit de klauwen lopen?
Het enige wat uit de klauwen is gelopen zijn de subsidies voor productie van groene stroom tussen 2006 en 2010. Eigenaars van pv-panelen krijgen tot 450€/1000kWh gegarandeerd over een periode tot maximaal 20jr.
Je was gek als je het niet deed.

Maar dit heeft dus NIETS met de saldering te maken.
Dit heeft m.i. ook wel wat met salderen te maken. Ik verklaar me nader: mensen legden toen hun dak vol panelen om hun jaarverbruik volledig te dekken. Meteen kassa-kassa dus. Hun energierekening werd nul. Hierdoor was en is er voor hen geen enkele impuls om minder te gaan verbruiken, integendeel, er heerst een sfeertje van "ik heb nog stroom op overschot want het was een goede zomer dit jaar". Deze groep had en heeft ook geen last van de inmiddels fors gestegen kWh-prijs. Zij betalen inmiddels wel prosumententaks, en gelukkig maar, want een energierekening van nul euro en daarbovenop honderden euro's certificateninkomsten zijn misschien niet de beste beloning voor iemand met een energieverslindende villa uit 1975 met 24 panelen op het gigantische niet-geisoleerde dak. De salderingsregel neemt elke stimulans weg om minder te verbruiken op momenten van schaarste. Ik vind: wie z'n Tesla oplaadt op een windstille winternacht die weet dat de stroom dan fossiel of nucleair is en die moet daar dan ook voor betalen. Men kan dit met slimme meters prima oplossen: salderen als het kan, meteen betalen als het moet. Een appje zorgt dan wel dat het laden stopt als de stroom schaars is en dan betaal je per saldo niet meer dan nu.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Uit de klauwen lopen?
Het enige wat uit de klauwen is gelopen zijn de subsidies voor productie van groene stroom tussen 2006 en 2010. Eigenaars van pv-panelen krijgen tot 450€/1000kWh gegarandeerd over een periode tot maximaal 20jr.
Je was gek als je het niet deed.

Maar dit heeft dus NIETS met de saldering te maken.

Toch wel, het is precies hetzelfde. Het is een open subsidie die vroeg of laat betaald moet worden. Electriciteitsinfrastructuur legt zich niet vanzelf. Het grootste verschil zit hem erin dat de groenestroomcertificaten zo'n absurd hoge subsidie was dat het veel harder uit de klauwen liep en de Nederlandse overheid het zich kan veroorloven saldering dus slechts op termijn af te bouwen.
 
  • Like
Reactions: S-19910
ik ben op zoek naar een aansluitpunt met 12V in de koffer om extra verlichtng aan te brengen.
Aan de linker kant heb ik al eens een beschermkapje weggenomen, maar daar zat hoogspanning achter! iemand een suggestie?
Ik was redelijk verbaasd dat er in de koffer nergens een 12V-aansluiting zit om bvb een frigobox aan te koppelen. Heeft er iemand weet van of dit ergens apart verkocht wordt en makkelijk te (laten) plaatsen is?