Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Na software update is Sparky magically verplaatst naar Tesla HQ..
Screenshot_20190525-082509_Tesla.jpg
 
  • Funny
Reactions: slk-A4
View attachment 412244
Wat moeten wij met dit bord? Voornamelijk bedoeld om niet achterin de file te rijden.
Met AP is die kans kleiner dan zonder.
Toch niet zo zeker van, je zou niet de eerste Tesla zijn die op autopilot op een stilstaand voertuig knalt. Een auto die 3 km/u rijdt is geen probleem, die pikt hij direkt op. Maar 0 km/u geeft niks op de radar (gaat op in de reflecties van de eveneens stilstaande omgeving) en het visuele systeem durft er ook al wel eens naast kijken.
 
Toch niet zo zeker van, je zou niet de eerste Tesla zijn die op autopilot op een stilstaand voertuig knalt. Een auto die 3 km/u rijdt is geen probleem, die pikt hij direkt op. Maar 0 km/u geeft niks op de radar (gaat op in de reflecties van de eveneens stilstaande omgeving) en het visuele systeem durft er ook al wel eens naast kijken.

Correctie, radar pikt het feilloos op maar wordt genegeerd indien de snelheid hoger is dan 80km/h.

Ik had altijd b.v. een correctie van 3km/h en dit pakt op N wegen net niet lekker uit als er auto's stilstaan bij een stoplicht verderop. Nu staat hij op -3km/h en gaat het eigenlijk nooit meer fout. Ik vind het nog steeds bizar dat computer vision niet gewoon afremt.
 
Toch niet zo zeker van, je zou niet de eerste Tesla zijn die op autopilot op een stilstaand voertuig knalt. Een auto die 3 km/u rijdt is geen probleem, die pikt hij direkt op. Maar 0 km/u geeft niks op de radar (gaat op in de reflecties van de eveneens stilstaande omgeving) en het visuele systeem durft er ook al wel eens naast kijken.
Maar de wagen heeft steeds afgeremd tot een snelheid waardoor er geen blijvende letsels waren.
 
Misschien is dat nu zo (best niet uitproberen :)) maar er zijn voorbeelden van voorheen (ook op dit BeNe-forum) waar AP wel degelijk knal op een stilstaand voertuig inreed, dus als ik zo een volledig stilstaande wagen zie heb ik toch echt mijn voet boven het rempedaal.
 
Vanmiddag was ik even bij SeC Rotterdam en heb daar koortsachtig overleg gezien. Het schijnt dat Elon Musk aanstaande maandag, dinsdag en woensdag in NL is en mogelijk Rotterdam bezoekt.

Weet niet of iemand het interessant zou vinden, maar dacht het toch maar even te melden :D
Voor de echte Elon-watchers: track-and-trace zijn privé jet
 
Maar de wagen heeft steeds afgeremd tot een snelheid waardoor er geen blijvende letsels waren.
Nee. Kijk hier maar: Tesla in Autopilot Mode Accelerated Prior to Crash With Fire Truck, Police Say

De Tesla is in dat geval zelfs versneld vlak voor hij de brandweerwagen raakte. De reden: hij reed achter een andere auto, die van baan veranderde kort voor de stilstaande auto's. De Tesla zag de stilstaande auto's niet en dacht dat de baan vrij was. Hij versnelde van 55 naar 60 mph. Daarop heeft de chauffeur (niet de autopilot) zelf hard geremd, maar aan de foto's te zien had hij nog heel veel snelheid. Gelukkig is de passieve veiligheid van de auto zo goed dat hij er met een gebroken enkel vanaf kwam, maar van de voorkant van de auto bleef niet veel over.
 
  • Informative
Reactions: Phil V
Nee. Kijk hier maar: Tesla in Autopilot Mode Accelerated Prior to Crash With Fire Truck, Police Say

De Tesla is in dat geval zelfs versneld vlak voor hij de brandweerwagen raakte. De reden: hij reed achter een andere auto, die van baan veranderde kort voor de stilstaande auto's. De Tesla zag de stilstaande auto's niet en dacht dat de baan vrij was. Hij versnelde van 55 naar 60 mph. Daarop heeft de chauffeur (niet de autopilot) zelf hard geremd, maar aan de foto's te zien had hij nog heel veel snelheid. Gelukkig is de passieve veiligheid van de auto zo goed dat hij er met een gebroken enkel vanaf kwam, maar van de voorkant van de auto bleef niet veel over.
Overigens hebben andere automerken hetzelfde probleem, het is gewoon een erg moeilijk probleem om met een radar stilstaande voorwerpen te detecteren.
 
Overigens hebben andere automerken hetzelfde probleem, het is gewoon een erg moeilijk probleem om met een radar stilstaande voorwerpen te detecteren.

Nee, dat is incorrect gesteld. Het is erg eenvoudig om met radar stilstaande objecten te detecteren. Het is alleen uitermate moeilijk om relevante stilstaande objecten te detecteren. De reden dat nu stilstaande objecten niet worden geteld is dat je niet voor iedere lantaarnpaal of vluchtheuvel of zelfs een wat uitstekende trottoir band of een leeg doosje op de weg stil wilt komen te staan.

Als de radar software ook maar een klein beetje lijkt op wat ze voor vliegvelden gebruiken dan heeft die software detectie voor niet-bewegende objecten ingebouwd. Die worden genegeerd omdat die niet relevant zijn en het plaatje verstoren. Op de primaire radar is dat echter wel allemaal te zien.
 
Vanmiddag was ik even bij SeC Rotterdam en heb daar koortsachtig overleg gezien. Het schijnt dat Elon Musk aanstaande maandag, dinsdag en woensdag in NL is en mogelijk Rotterdam bezoekt.

Weet niet of iemand het interessant zou vinden, maar dacht het toch maar even te melden :D

Elon Musk komt hoogstwaarschijnlijk naar de Global Entrepreneurship Summit in Den Haag, die start morgen en loopt t/m donderdag. Rotterdam is dan de dichtbijzijnde SeC. Hij zou ook naar YES!Delft incubator komen voor een flash visit maar dat is helaas nog niet bevestigd.