Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Sta even bij SuC Gouda te laden en te wachten tot KFC opengaat voor koffie, maar begon aardig warm te worden in de S terwijl airco aanstaat. Zie ik se melding staan “BEGRENSD DOOR VENTILATOR”

Dat is de wagen die je vertelt dat je aan verminderd vermogen bent aan het laden omdat de airco aanstaat en tot ongeveer 5-6kW vreet. Aan een SuC moet je er niet te veel op letten, maar thuis aan de 11kW lader wel belangrijker...
 
Op terugweg van roadtrip door Frankrijk bij Arlon:
Twee bolletjes "ICE" van twee Duitse vrienden.
En een fijne Mercedes die dacht dat dat wel een fijn plekje dicht bij de deur was
Zag een invalidekaart liggen achter de ruit, 4 grote invalideplekken vlak voor de deur onbezet. Mmmmm visueel gehandicapt en toch rijden?
IMG_20190609_171544.jpg
IMG_20190609_171544.jpg
 
  • Funny
Reactions: Mad P***y
Als de Mercedes een invalidenkaart heeft liggen dan mag hij (in Nederland) veel meer dan een gewone auto, ik vermoed zelfs dat hij bij een stall mag gaan staan zonder boete/kans op wegslepen. Hoe het in Frankrijk zit weet ik niet.

Het is natuurlijk wel ongewenst gedrag, zeker omdat er voldoende vrije invaliden parkeerplaatsen waren.
 
  • Disagree
Reactions: ebullio
Als niet-motorrijder, waar moet je hem dan zetten als er geen parkeerplaats voor motor rijders is? Op de stoep? Dat vind ik nog heel veel asocialer btw.
Geen idee hoe het in Nederland geregeld is, maar in België mag je je motorfiets inderdaad op de stoep zetten als je voldoende ruimte laat voor voetgangers. Genoeg hoeken en kantjes naast een gebouw of naast een boom waar je motorfiets niet in de weg staat.

Ik vergelijk het parkeren van je motorfiets op een autoparkeerplaats met het parkeren van je auto op een parkeerplaats van een vrachtwagen of bus: ja je auto past er in, maar je neemt wel een plek af van iemand met een voertuig die minder flexibel parkeerplaatsen kan vinden.
 
Geen idee hoe het in Nederland geregeld is, maar in België mag je je motorfiets inderdaad op de stoep zetten als je voldoende ruimte laat voor voetgangers. Genoeg hoeken en kantjes naast een gebouw of naast een boom waar je motorfiets niet in de weg staat.

Ik vergelijk het parkeren van je motorfiets op een autoparkeerplaats met het parkeren van je auto op een parkeerplaats van een vrachtwagen of bus: ja je auto past er in, maar je neemt wel een plek af van iemand met een voertuig die minder flexibel parkeerplaatsen kan vinden.
Wetende dat er een giga veel plek naast en om de superchargers daar is, ook nieuw te bouwen laadplekken, dit is gewoon pestwerk van die lui.